AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Hei. Mitt barn på 4 uker sover ikke. Kan være våken 5 timer, er trøtt men vil ikke sove. Vi har prøvd amming, tur i vogn, bæresjal og bæresele, amming i seng, svøping. Hun gråter ikke. Er ellers blid og fornøyd. Går fint opp i vekt og mange tissebleier hver dag. Hva gjør jeg feil??? Føler meg mislykka, og all tid går til å få baby til å sove Anonymkode: a5fdf...42f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Hvorfor tenker du at hun er trøtt hvis hun er blid og fornøyd? Man kan ikke tvinge baby til å sove, man kan bare tilrettelegge for søvn og det har du tydeligvis gjort. Når det gjelder feil er kanskje det viktigste å følge med på våkenvinduene. Anonymkode: ecc01...53a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 Skulle ønske dette ble gjort tydeligere: det at babyer sover 16 timer i døgnet er gjennomsnitt. Noen sover 22 og andre sover langt mindre. Min sov 9-13 timer i døgnet. Hadde en app for å registrere søvn, for vi stolte ikke på oss selv. Da registrerte vi hvert lille timinutt hun sov. Det beste rådet jeg har, gitt at baby legger på seg og virker fornøyd ellers, er å slutte å prøve så hardt. Det er sykt slitsomt å prøve å få en våken baby til å sove mer enn den trenger. Anonymkode: b7dad...28e 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei. Mitt barn på 4 uker sover ikke. Kan være våken 5 timer, er trøtt men vil ikke sove. Vi har prøvd amming, tur i vogn, bæresjal og bæresele, amming i seng, svøping. Hun gråter ikke. Er ellers blid og fornøyd. Går fint opp i vekt og mange tissebleier hver dag. Hva gjør jeg feil??? Føler meg mislykka, og all tid går til å få baby til å sove Anonymkode: a5fdf...42f Drit i å føle deg mislykka. Noen babyer suger på soving. Anonymkode: 4a252...644 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei. Mitt barn på 4 uker sover ikke. Kan være våken 5 timer, er trøtt men vil ikke sove. Vi har prøvd amming, tur i vogn, bæresjal og bæresele, amming i seng, svøping. Hun gråter ikke. Er ellers blid og fornøyd. Går fint opp i vekt og mange tissebleier hver dag. Hva gjør jeg feil??? Føler meg mislykka, og all tid går til å få baby til å sove Anonymkode: a5fdf...42f Meeeen det kan være at du ikke ser trøtthetssignalene hennes før det er for sent. Noen babyer er ekstremt vare for overtrøtthet og hun kan ha gitt signaler lenge før du ser dem og du dermed «misser» sovingen. Og prøv å slappe av, du smitter stresset ditt over på babyen. Anonymkode: 4a252...644 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 Prøv å senk skuldrene og slapp av. Min var blid og fornøyd, var våken i 3-4-5 timer om gangen. Her inne vil du høre du er mislykket som mor, og at du ikke tilrettelegger for søvn. Tråd på tråd. At selv om de er fornøyd, må de sove mer. Da er de passive. De skal bare være våkne 45 minutter. Om de er våkne mer leser du ikke signalene. Blabla. Men alle barn er ikke like. Noen barn er våkne mer. Skulle ønske noen sa: Ro ned. Les signaler. Det er alt du trenger. Anonymkode: b687d...413 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 Så lenge barnet er fornøgd, så stol på deg og barnet og følg ho. Min var også sånn at han ikkje sov, og eg lover deg at det var ikkje tvil om at han var misfornøgd med det! Så lenge Joner blid og gir uttrykk for å ha det bra, så stol på det Anonymkode: 30246...57b 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 Alle barn har forskjellige sovemønster. Så tenker at du bør slutte å stresse med dette. Da er der lettere å bli kjent med ungen din. På så små er der små tegn iht om de er sultne, bæsj på vei, eller om de er trøtte. Som noen nevner så kan de lett bli overtrøtt og da vanskelig å sove. De speiler dere. Så jo mer stressa dere blir jo mer urolig blir baby. Så legg ungen på bringer din og kos masse, og bli rolig, så finner også baby roen lettere. Anonymkode: 71a92...681
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå