Gå til innhold

Har ikke fått svar på avføringsprøver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte inn prøvene for 2 uker siden. Jeg har ikke fått svar ennå. Tar det tid ? Får man svar på prøven uansett resultat? 

Jeg fikk svar på blodprøvene kun en dag etter at de var tatt. De var fine, men hadde mangel på vitamin D. Fikk resept på det. 

Jeg er faktisk blitt bra i magen nå. Jeg var plaget med løs mage. Men jeg har hatt ferie. I ferien var jeg bra. Men jeg lurer derfor på om løse magen kan skyldes stress.  Har en fysisk litt hard jobb. 

Anonymkode: 107b9...2cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken prøve, og hvor er den sendt? Det kan ta tid ja. Avhenger av mange ting.

Anonymkode: 2b9b2...baf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken prøve, og hvor er den sendt? Det kan ta tid ja. Avhenger av mange ting.

Anonymkode: 2b9b2...baf

Det var 2 ulike typer avføringsprøver. Jeg leverte de inn på legekontoret. Men har ikke fått svar ennå. Det kan sikkert ta tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt noe fra legen, av noen prøver med mindre noe er galt. Blodprøvene kan man jo sjekke selv men ikke bæsjeprøvene. Hva jeg vet. Men som sagt hører kun fra lege hvis noe er galt. 

Anonymkode: ba4ed...6b1

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri hørt noe fra legen, av noen prøver med mindre noe er galt. Blodprøvene kan man jo sjekke selv men ikke bæsjeprøvene. Hva jeg vet. Men som sagt hører kun fra lege hvis noe er galt. 

Men dersom jeg kun hører fra legen om noe er galt så blir ikke problemet fulgt opp. Jeg har jo problemer med løs mage. Har ikke fått ny time så vet lite om hva som skjer videre nå. Men jeg har vært bra i magen i en uke nå. Jeg har hatt ferie , så jeg regner med at løse magen kan skyldes mye fysisk stress på jobben. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg leverte inn prøvene for 2 uker siden. Jeg har ikke fått svar ennå. Tar det tid ? Får man svar på prøven uansett resultat? 

Jeg fikk svar på blodprøvene kun en dag etter at de var tatt. De var fine, men hadde mangel på vitamin D. Fikk resept på det. 

Jeg er faktisk blitt bra i magen nå. Jeg var plaget med løs mage. Men jeg har hatt ferie. I ferien var jeg bra. Men jeg lurer derfor på om løse magen kan skyldes stress.  Har en fysisk litt hard jobb. 

Hos min lege får jeg bare beskjed om resultatet av prøver hvis de viser noe som ikke er som det skal. Hvis alt er normalt, hører jeg ingenting.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blodprøvene kan man jo sjekke selv 

Kan NOEN sjekke selv, dette er ikke en selvfølge hos alle.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

det er så forskjellig fra lege til lege. Noen er kjappe og svarer med en gang, noen grubler over et svar og hva de skal gjøre med det i ukesvis, noen er bare treige. Du kan ringe og be kontorpersonalet be legen om han/hun kan sende et svar. Evt kanskje enda bedre er å bestille en oppfølgingstime, særlig siden du sier du har kroniske mageplager. 

Anonymkode: 759de...1ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om de er levert til Fürst så kan du logge inn på deres pasientinnlogging og sjekke selv. 

Anonymkode: 1e420...437

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...