AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Del Skrevet 30. mai 2023 Laget ostekake for første gang, brukte matprat sin oppskrift. Kaken ble perfekt bortsett fra at bunnen delte seg opp liksom, ble til mange smuler på tallerkenen. Hva har jeg gjort feil her? Brukte 250 gram digestive kjeks og 100 gram smør og synes jeg fikk presset den bra nok ned i bunnen. Anonymkode: f8f6d...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Del Skrevet 30. mai 2023 Kan være smøret. Når det blir kaldt og hardt smuler det deg. Jeg blander i litt olje. Anonymkode: d1374...38d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Del Skrevet 30. mai 2023 Hvilket smør brukte du? Om man bruker for mykt smør (f.eks. bremykt mykere), kan man slite med å få det til å henge i hop. Anonymkode: 5aaeb...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 30. mai 2023 #4 Del Skrevet 30. mai 2023 For meg høres det ut som det er for lite smør. Jeg bruker vanligvis 2 deler kjeks, og 1 del smør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg brukte melange. Men syntes det virket litt tørt da jeg hadde blandet det sammen så kanskje det ble for lite smør ja Anonymkode: f8f6d...b0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg brukte melange. Men syntes det virket litt tørt da jeg hadde blandet det sammen så kanskje det ble for lite smør ja Anonymkode: f8f6d...b0d Jeg pleier også bruke melange, og det funker helt fint. Så kanskje du har hatt for lite, ja. Anonymkode: 5aaeb...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Del Skrevet 30. mai 2023 Enig i at det høres ut som du har brukt for lite smør. Og ikke bruk Melange, det smaker pyton (og er heller ikke smør). Anonymkode: 56469...ad4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Enig i at det høres ut som du har brukt for lite smør. Og ikke bruk Melange, det smaker pyton (og er heller ikke smør). Anonymkode: 56469...ad4 Du bruker a?😅 Anonymkode: f8f6d...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #9 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bruker a?😅 Anonymkode: f8f6d...b0d Ikke meg du spør, men jeg bruker tine meierismør og det blir som betong 😅 Anonymkode: 39b40...31d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Del Skrevet 30. mai 2023 Meierismør = smør Melange = margarin Vanlig å bruke smør i kaker, ikke Margarin (Melange) Anonymkode: 35a11...adf 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #11 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg brukte melange. Men syntes det virket litt tørt da jeg hadde blandet det sammen så kanskje det ble for lite smør ja Anonymkode: f8f6d...b0d Melange er IKKE smør. du har brukt for mye kjeks. 200g kjeks, 100 g SMØR. Anonymkode: f9b65...1b6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg brukte melange. Anonymkode: f8f6d...b0d 🤮 Taluno skrev (10 timer siden): For meg høres det ut som det er for lite smør. Jeg bruker vanligvis 2 deler kjeks, og 1 del smør. Dette. Anonymkode: 844b9...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 🤮 Dette. Anonymkode: 844b9...8a0 😂😂😂 Anonymkode: f8f6d...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #14 Del Skrevet 30. mai 2023 Min oppskrift har 225 gram kjeks til 100 gram smør. Anonymkode: 62562...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #15 Del Skrevet 30. mai 2023 Smør smaker så ekkelt. Anonymkode: 7cbeb...fd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #16 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Meierismør = smør Melange = margarin Vanlig å bruke smør i kaker, ikke Margarin (Melange) Anonymkode: 35a11...adf Nei. Det er helt normalt å bruke margarin til baking. Det er godt egnet, og gir god smak. Både jeg og moderen er "kakebakere", som blir bedt om å bake til alle anledninger. Og vi bruker begge melange. Så rart at folk igjen og igjen ber oss om å bake, om kakene våre smaker dritt.... Anonymkode: 5aaeb...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 31. mai 2023 #17 Del Skrevet 31. mai 2023 Jeg bruker konsekvent margarin og at på til flytende i ostekakebunn, nettopp fordi meierismør eller annet ekte smør blir så hardt at du må dele opp kaka med slegge. Får forøvrig stadig bestillinger på den kaka så det er tydelig at folk liker den. Men ja, høres ut som det er for lite i bunnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #18 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 10.41): Nei. Det er helt normalt å bruke margarin til baking. Det er godt egnet, og gir god smak. Både jeg og moderen er "kakebakere", som blir bedt om å bake til alle anledninger. Og vi bruker begge melange. Så rart at folk igjen og igjen ber oss om å bake, om kakene våre smaker dritt.... Anonymkode: 5aaeb...2a2 Kakene deres smaker nok ikke dritt, men de smaker hundre ganger bedre med ekte smør. At folk spør om man kan bake er ikke ensbetydende med at de spør pga kvaliteten. Mange kan føle på plikt til å spørre, eller de spør for å slippe å bake selv fordi de enten ikke har tid, ikke gidder eller ikke kan bake selv. At folk sier kaken er god trenger heller ikke være en sannhet. Folk er høflige, og de færreste vil krenke eller skuffe andre. Anonymkode: f9b65...1b6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #19 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kakene deres smaker nok ikke dritt, men de smaker hundre ganger bedre med ekte smør. At folk spør om man kan bake er ikke ensbetydende med at de spør pga kvaliteten. Mange kan føle på plikt til å spørre, eller de spør for å slippe å bake selv fordi de enten ikke har tid, ikke gidder eller ikke kan bake selv. At folk sier kaken er god trenger heller ikke være en sannhet. Folk er høflige, og de færreste vil krenke eller skuffe andre. Anonymkode: f9b65...1b6 Dagens😂😂 Anonymkode: f8f6d...b0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #20 Del Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 10.41): Nei. Det er helt normalt å bruke margarin til baking. Det er godt egnet, og gir god smak. Både jeg og moderen er "kakebakere", som blir bedt om å bake til alle anledninger. Og vi bruker begge melange. Så rart at folk igjen og igjen ber oss om å bake, om kakene våre smaker dritt.... Anonymkode: 5aaeb...2a2 Normalt og normalt. De fleste foretrekker nok å bruke ekte smør når de baker kaker, nettopp fordi smaken blir så mye bedre. Jeg bakte også med melange før, og kakene ble helt ok (bortsett fra kaker med melange i glasuren, de ble selvsagt pyton). Nå som jeg kun baker med smør, er det så mye bedre smak på kakene og gjærbaksten. Anonymkode: 01ca2...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå