UtenRøtter Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Hei, Vi vurderer å flytte til Dvergsnes / Odderhei med to barn. Vi hører mye om at dette frarådes grunnet store klasseskiller og «fasadekrav». Er det virkelig slik? Hvordan er skolen der ute? Vi er langt fra «rikinger», vil våre barn oppleve stort press fra venner , samt mulig bli ekskludert? Idretten, er den grei og inkluderende ? Hvilke tilbud finnes for ungdommen?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Tenker det er et fint sted, ville gjerne flyttet dit selv. For alle områder er det alltid noen som fraråder flytting dit. Men husk at det kan være en del vind på Dvergsnes. Anonymkode: 7bc9a...a37
AprilLudgate Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 Det er absolutt slik der ja. Det er den bydelen i Kristiansand som man regner for å være mest på ytterkanten av dette. Veldig fasadepreget, men de færreste boligene der ute er knalldyre - så folk først bor jo ikke i villaer med sjøutsikt liksom. Gimlekollen var det før, men nå har Dvergsnes tatt over. Odderhei er ikke helt samme sted. Hva ønsker dere ut av nabolaget deres generelt? Ønsker man «folk flest» nabolag på den siden av Varoddbroa velger man nok heller Søm og kanskje da Odderhei fremfor akkurat Dvergsnes. 1
Tillia Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 UtenRøtter skrev (9 timer siden): Hei, Vi vurderer å flytte til Dvergsnes / Odderhei med to barn. Vi hører mye om at dette frarådes grunnet store klasseskiller og «fasadekrav». Er det virkelig slik? Hvordan er skolen der ute? Vi er langt fra «rikinger», vil våre barn oppleve stort press fra venner , samt mulig bli ekskludert? Idretten, er den grei og inkluderende ? Hvilke tilbud finnes for ungdommen? Hvor bor dere nå da? Tenker slike «frarådninger» kommer mye an på øyet som ser.. hvilket utgangspunkt man har osv
UtenRøtter Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2023 Tillia skrev (23 minutter siden): Hvor bor dere nå da? Tenker slike «frarådninger» kommer mye an på øyet som ser.. hvilket utgangspunkt man har osv Hei Tillia, vi bor på andre sida landet 😅
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 AprilLudgate skrev (10 timer siden): Det er absolutt slik der ja. Det er den bydelen i Kristiansand som man regner for å være mest på ytterkanten av dette. Veldig fasadepreget, men de færreste boligene der ute er knalldyre - så folk først bor jo ikke i villaer med sjøutsikt liksom. Gimlekollen var det før, men nå har Dvergsnes tatt over. Odderhei er ikke helt samme sted. Hva ønsker dere ut av nabolaget deres generelt? Ønsker man «folk flest» nabolag på den siden av Varoddbroa velger man nok heller Søm og kanskje da Odderhei fremfor akkurat Dvergsnes. Bor du på Dvergsnes? Jeg har bodd på Dvergsnes i 12 år og det er ikke slik du sier. Ja, det er en del pengesterke folk her, men det er flest «vanlige». Jeg har bodd her som alenemor med en inntekt og har aldri sett at mitt barn har vært utenfor eller manglet noe. Aldri heller merket noe de ti årene mitt barn har gått på skole her. Dvergsnes er flott plass, nærheten til både sjøen og skogen er fantastisk. Stille og rolig. Så jeg anbefaler absolutt Dvergsnes. Anonymkode: 63be7...c4a 1
AprilLudgate Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor du på Dvergsnes? Jeg har bodd på Dvergsnes i 12 år og det er ikke slik du sier. Ja, det er en del pengesterke folk her, men det er flest «vanlige». Jeg har bodd her som alenemor med en inntekt og har aldri sett at mitt barn har vært utenfor eller manglet noe. Aldri heller merket noe de ti årene mitt barn har gått på skole her. Dvergsnes er flott plass, nærheten til både sjøen og skogen er fantastisk. Stille og rolig. Så jeg anbefaler absolutt Dvergsnes. Anonymkode: 63be7...c4a Nei, da hadde jeg skrevet det Dvergsnes representerer ikke et gjennomsnitt i Kristiansand. Det er å sammenlikne med Nordstrand/Ullern/Kjelsås osv i Oslo. Ønsker man noe helt annet må man jo velge annerledes. Men som jeg sa så er Odderhei ikke det samme - TS spør om det og. Endret 30. mai 2023 av AprilLudgate
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå