AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Hver natt spenner jeg kroppen min så mye når jeg sover at jeg våkner stiv og vond. Det er særlig, ryggen, men har vonde steder som ikke er kronisk som, armer og ben, underliv. Tøyer på dagtid og bevegelse hjelper noe, men når natten kommer så stivner alt. Har problemer med å sove og i periodevis mareritt. Hvis jeg er mye og tett på andre mennesker så øker problemene, da sover jeg lite eller ingenting. Føler meg ikke trygg, redd for at nære og ukjente blir sinte og utagerer og er alltid på vakt. Hvordan løser jeg det, holder ikke ut å ha det sånn! Anonymkode: 3a578...2de
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Begynn å gå til psykomotorisk fysioterapeut. Der får du hjelp til avspennings teknikker som du også kan bruke hjemme. Koster ingenting annet enn egenandel hvis du finner en terapeut med avtale og du trenger ikke henvisning. Det finnes også mange apper du kan bruke når det kommer til avspennings teknikker, bare Google hva de heter. Du bør også snakke med en psykolog vedrørende denne frykten/angsten du føler på da det er dette som er grunnen til at spenningene oppstår. Blir det skikkelig ille i kroppen så har jeg hørt om noe som heter muskelterapeut/muskelterapi. De går visst grundig til verks med å løse ordentlig opp i musklene men, dette Har jeg aldri prøvd selv. Anonymkode: 476ae...3cb
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Begynn å gå til psykomotorisk fysioterapeut. Der får du hjelp til avspennings teknikker som du også kan bruke hjemme. Koster ingenting annet enn egenandel hvis du finner en terapeut med avtale og du trenger ikke henvisning. Det finnes også mange apper du kan bruke når det kommer til avspennings teknikker, bare Google hva de heter. Du bør også snakke med en psykolog vedrørende denne frykten/angsten du føler på da det er dette som er grunnen til at spenningene oppstår. Blir det skikkelig ille i kroppen så har jeg hørt om noe som heter muskelterapeut/muskelterapi. De går visst grundig til verks med å løse ordentlig opp i musklene men, dette Har jeg aldri prøvd selv. Anonymkode: 476ae...3cb Takk for gode råd. Jeg går til psykolog allerede men jeg tror psykomotorisk fysio kunne vært noe. Hos legen blir behandlingen ofte bare sovemedisin eller annet som behandler symptom på en måte men ikke tar problemet ved roten. Sovemedisinen hjelper kun fordi jeg samtidig beskytter meg/ hviler meg mer, mens så fort jeg skal ut i stressfaktor miljø blusser problemene opp igjen. Men takk, skal sjekke det ut. Anonymkode: 3a578...2de
Petunia2 Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 Hei, det høres veldig slitsomt ut! Jeg anbefaler deg, parallelt med andre behandlingsformer, å se på magnesium. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå