sommermor Skrevet 30. mai 2023 #141 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): What? Hvor har du vært på kamp? Anonymkode: 167aa...7fa Ja det selges da ikke alkohol på stadion, det er vel kun på vip tribunen og i restauranten. I går var det vel så mange barn som voksne på kamp.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #142 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): det kan jo være at du rett og slett ikke har rett her 🤷♀️ dvs at det er den som ikke tåler barnestøy som er sær. Anonymkode: 3a96f...5c5 Hun du siterer har rett og slett ikke rett i at hun synes skriking fra barn er slitsomt? Jaha… Anonymkode: 167aa...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #143 Skrevet 30. mai 2023 noen tenåringsgutter gjør det jo for å skremme Anonymkode: 6a115...842
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #144 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men barn har ofte ikke adgang til slike kamper, da det selges alkohol der. Og der de har adgang, kan de ikke leke med andre barn mens kampen pågår. Det er ikke et lekearena for barn, men brøle- og rølpearena for voksne. Anonymkode: c482b...e20 Javel, men har du i det hele tatt vært på kamper i det siste ? Det selges ikke alkohol der. Og det er mange barn der fra barnehagen og opp. Barna fores med chips, brus, pølser og sukker da. Anonymkode: af8bf...194
Ludovica- Skrevet 30. mai 2023 #145 Skrevet 30. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): djeez, chill. Jeg sa bare at du drev med hersketeknikker når du lo av folk med et annet standpunkt enn ditt, og sa de var sinna. Ironien er jo til å ta på, men jeg skal ikke nedlate meg til å le av at du er like sinna selv 🤷♀️ Anonymkode: 3a96f...5c5 Altså jeg er ikke sint. Men det er åpenbart ikke så lett å diskutere skriftlig. Jaja. Endret 30. mai 2023 av Ludovica-
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #146 Skrevet 30. mai 2023 Carrot skrev (13 timer siden): Jeg blir litt oppgitt over mennesker som TS som mener at deres behov er viktigere enn andres behov.. Barn må få utfolde seg i lek, det er en naturlig del av utviklingen - de lærer og de leker, dersom ts plages av det får TS kjøpe seg hørselvern 😝 Ingen som kan snakke har et behov for å skrike, det er en uvane som foreldrene burde luke vekk. Anonymkode: 3dee8...f23 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #147 Skrevet 31. mai 2023 Dere som ikke korrigerer de svært støyende barna deres, forstår dere ikke at barna deres og dere selv blir dårlig likt av andre? Tror dere det er noe hyggelig å være sammen med dere eller få dere på besøk når ungene deres dominerer fullstendig og overdøver både andre unger og praten mellom voksne? Og igjen, nei, det er ikke latter fra glade barn som er problemet, men når ungene skriker mer enn de snakker. Anonymkode: 3dee8...f23 2 3
Carola96 Skrevet 31. mai 2023 #148 Skrevet 31. mai 2023 Personlig blir jeg ikke brydd av litt skrik og skrål i kortere perioder, men hadde jeg bodd i et borettslag eller et tettbebygd strøk med mange barn som skriker ukontrollert til alle døgnets tider, så hadde det nok blitt et problem i lengden. Men konfliktsky som jeg er, så hadde jeg nok heller flyttet, fremfor å ta problemstillingen opp med foreldrene. Jeg forventer tross alt også at man til en viss grad må forvente litt skrik og skrål når man velger å bosette seg i områder/bebyggelse der mange barn ferdes. Det er forsåvidt også en av grunnene til at jeg bor landlig til, og har to eldre damer som naboer, for da slipper jeg å forholde meg til slikt bråk. Som man høster, sår man.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #149 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Herregud! Barn blir allerede tvunget til å bli voksne i altfor ung alder. De kler seg voksent tidligere. De må oppføre seg voksent tidligere. De har krav og forventninger som om de Er voksne allerede før de er bikket fem.. Anonymkode: 59567...7fa 🙌 Anonymkode: c530b...d48 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #150 Skrevet 31. mai 2023 Lyden av lekende barn er den beste lyden i verden ❤️ Anonymkode: bf7da...d94 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #151 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Lyden av lekende barn er den beste lyden i verden ❤️ Anonymkode: bf7da...d94 Meld deg som frivillig på en barnesport så får du høre så mye du vil. Anonymkode: 03b96...723 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #152 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis de ikke skal kunne bruke utestemme ute, hvor skal de bruke det da? Anonymkode: fb2aa...67a Begrepet utestemme... 🙄 Anonymkode: 4652e...743
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #153 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Herregud! Barn blir allerede tvunget til å bli voksne i altfor ung alder. De kler seg voksent tidligere. De må oppføre seg voksent tidligere. De har krav og forventninger som om de Er voksne allerede før de er bikket fem.. la barn få være barn! Det er den beste tiden av livet før de blir tvunget til å bli fantasiløse, robotaktige maskiner som skal kues av samfunnet. Og passe inn etter x antall normer og regler. barn må få lov til å leke, rope, være kreative, bruke fantasien, handle før de tenker og gjøre feil. De ER ikke voksne, de SKAL ikke være voksne.. den biten kommer fort nok, og varer hele livet. kanskje du heller som voksen kan arbeide med egen evne til å ikke irritere deg over slike småting? Litt barnebråk gjør virkelig ingen skade. Anonymkode: 59567...7fa Dette stemmer faktisk ikke i det hele tatt. Barn har aldri vært så mye i fokus som dagens barnegenerasjon og aldri hatt så lite grenser som nå. Se bare 50 år tilbake og verden så helt annerledes ut for barn. Ingen barn dominerte foreldrene sine før, i dag er på mange måter barna sjefene i mange familier. Barn i dag blir ikke tvunget til å bli voksne, tvert i mot blir de dullet såpass mye med at man aldri tidligere har sett en mindre selvstendig generasjon. Dagens 18-åringer blir fulgt til skranken når de skal ta førerkortet og foreldrene fører ordet, mens den nylig myndige ungdommen står i bakgrunnen. Det er faktisk patetisk latterlig hvor lite voksne mange av dagens ungdommer og unge voksne er. Anonymkode: 3dee8...f23 2 4
Ulrikke Skrevet 31. mai 2023 #154 Skrevet 31. mai 2023 Jeg jobber med barn og har gjort det i alle år. Vanlig barnelek, hoing og latter plager meg overhodet ikke. Det bråker, men det er naturlig! MEN: jeg har naboer som skriker som om de får innvollene røsket ut flere ganger i minuttet når de er ute, særlig på trampolina. Og det er faktisk såpass skjærende og skingrende at jeg ikke orker å sitte ute når de er der. Når andre er der kan det være latter, fjås og høye stemmer, det er helt greit å høre på, men denne evinnelige skrikingen, den går gjennom marg og bein. Det er forskjell på lyd! Fire unger har vi hatt her i hus, de har fått lov til å leke og ha høye stemmer ute, men den type skriking tillot vi aldri. Det var populært å være her med venner allikevel, så jeg tviler sterkt på at de får traumer av å få beskjed om å droppe skrikingen.... Vi er flere naboer som føler det likt her, noen av dem har ganske små barn selv, og snakker til sine unger. Men disse jeg snakker om (nærmeste nabo, selvfølgelig) er bråk av en helt annen verden. 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #155 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 7.25): Hvorfor ikke, mener du unger skal være helt stille? Anonymkode: f6c66...440 ? Anonymkode: 17a86...eae
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #156 Skrevet 31. mai 2023 Lurer på det samme. Man må tåle litt bråk men jeg reagerer på sånn dødsangst-hyl som får det til å gå kaldt nedover ryggen. Mest på trampoline og på badeplassen. Hvis det blir normalt å hylskrike slik så er det jo ingen som reagerer lenger når det er alvor. Anonymkode: 17a86...eae 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #157 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 8.17): Det er ikke LIKSOM lov, det ER lov. På samme måte som naboen ikke kan si noe på at dere klipper gresset (høylytt) klokka 21. Anonymkode: c482b...e20 Sant! Her driver de gamle naboene å sager, hamrer, måker snø og klipper plenen i 21-22 tiden på kvelden hele året. Vi har måtte bytte soverom med barna, da ungene har våknet titt og ofte av bråk. Anonymkode: 3a147...9cd
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #158 Skrevet 31. mai 2023 Ulrikke skrev (46 minutter siden): Jeg jobber med barn og har gjort det i alle år. Vanlig barnelek, hoing og latter plager meg overhodet ikke. Det bråker, men det er naturlig! MEN: jeg har naboer som skriker som om de får innvollene røsket ut flere ganger i minuttet når de er ute, særlig på trampolina. Og det er faktisk såpass skjærende og skingrende at jeg ikke orker å sitte ute når de er der. Når andre er der kan det være latter, fjås og høye stemmer, det er helt greit å høre på, men denne evinnelige skrikingen, den går gjennom marg og bein. Det er forskjell på lyd! Fire unger har vi hatt her i hus, de har fått lov til å leke og ha høye stemmer ute, men den type skriking tillot vi aldri. Det var populært å være her med venner allikevel, så jeg tviler sterkt på at de får traumer av å få beskjed om å droppe skrikingen.... Vi er flere naboer som føler det likt her, noen av dem har ganske små barn selv, og snakker til sine unger. Men disse jeg snakker om (nærmeste nabo, selvfølgelig) er bråk av en helt annen verden. Nettopp. Slik fikk ikke jeg drive på når jeg var barn. Hvis det går over i slik hyling når barna har besøk, så minner jeg dem på at de er litt for høylytte, og da roer de ned. Ikke noe stress. De har det like morsomt etterpå. Jeg skjønner ikke foreldre som lar barna drive på med skrekkfilm-hyl. Det fører jo bare til hat mot trampoliner. Anonymkode: 17a86...eae 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #159 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): det kan jo være at du rett og slett ikke har rett her 🤷♀️ dvs at det er den som ikke tåler barnestøy som er sær. Anonymkode: 3a96f...5c5 Verden kretser ikke rundt dere foreldre og barna deres. Anonymkode: 74d0e...f95 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #160 Skrevet 31. mai 2023 Vi fikk ikke hyle og skrike utendørs. Gjorde vi det, fikk vi grei beskjed av foreldrene våre om å dempe oss. Det gjorde vi, men vi hadde det gøy og lekte allikevel. Dagens barn lærer ikke å ta hensyn til andre. Anonymkode: 74d0e...f95 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå