AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #121 Skrevet 30. mai 2023 Fordi de er ute og da trenger man ikke innestemma. Anonymkode: 013e9...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #122 Skrevet 30. mai 2023 Det er bra de får rope og skrike ute, for det er veldig bra for å trene stemmen, for flere anledninger senere i livet: for å synge, holde taler, snakke for forsamlinger osv.. Jeg var et ganske stille barn, både ute og inne og når jeg senere begynte med sang, syntes jeg det var vanskelig å få ut stemmen og synge høyt, for stemmen min var ikke vant til det. Anonymkode: fc255...a2c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #123 Skrevet 30. mai 2023 Er flere ganger bår naboungene har hylt og skreket ute i toner som ikke høres ut som lek at jeg har tenkt ar den dagen noe skjer, så kommer i alle fall ikke jeg til å merke det. Er blitt så vant til den skrikinga at jeg tror ikke jeg hadde reagert om noe alvorlig hadde skjedd Anonymkode: 38ba1...779 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #124 Skrevet 30. mai 2023 Fordi de barna som roper ute allerede får så mye tilsnakk når de roper inne. Vi har flere barn, og det er ett som skriker og brøker slik du tenker på. Du kan høre de andre leke og ha det gøy også, men dette barnet er veldig høylytt og lager mye lyd. Vi forsøker å snakke til og med barnet om dette, men for at det ikke skal bli for stort fokus på alt barnet ikke får til, blir det mindre tilsnakk ute i lek. Barn trenger hjelp til å regulere seg, men de kan ikke få det hele tiden. Det blir veldig lite hyggelig. Anonymkode: a979c...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #125 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jo, det var også hyling, som er en helt normal måte for barn å få utløp for følelsene sine. Anonymkode: c482b...e20 What?? Det er det vel ikke! Hva slags barn henger du med, egentlig? Anonymkode: 03b96...723 3 1
Fighter83 Skrevet 30. mai 2023 #126 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forstår du virkelig ikke hvordandu korrigerer barn? Som alt annet unger lærer, må det repeteres. Du påpeker gang på gang at nå ropes det for høyt. "Det er kjempefint at dere har det gøy, men verken mamma eller naboene synes roping er noe fint å høre på, så demp dere litt", er f eks fullt mulig å si til barn uten å kjefte og være sinna. Her holdt det ganske tidlig å bare si navnet til barnet og gjøre hysjtegn med fingeren over munnen etterfulgt av et smil. Fikk da stort sett et smil og et nikk tilbake og leken fortsatte mer lavmælt. Var det full krangel og sint roping av den grunn eller de ikke hørte, ble de rett og slett sendt innendørs. Det er faktisk lov å sette noen grenser. Det er ikke alt høylytt jeg mener er galt, å rope "du har'n" på sisten og latter er helt greit, men en del barn er jo kronisk på høyeste volum og hviner og skriker an mas, det er bare irriterende. Anonymkode: 3dee8...f23 Takk for eksempel. Skal se om det fungerer👍
Carrot Skrevet 30. mai 2023 #127 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er en veldig fin ting å lære seg å ta hensyn til andre her i verden og støy ER til sjenanse for andre. Anonymkode: 3dee8...f23 Hensyn er ikke å kue barn til "ses men ikke høres" fordi det passer TS best at de leker stille... Dessuten kan man læres å ta for mye hensyn, så mye at det gir en selv psykiske plager - foreldre og andre som oppdrar barn bør i høyeste grad oppmuntre til både rampestreker og høylydt lek ute og ikke forsøke tvinge andre inn i sine premisser med å ty til ting som "hensyn er en fin ting" og bruke guilttrap for å oppnå egen vinning. 1
sofie777 Skrevet 30. mai 2023 #128 Skrevet 30. mai 2023 Jeg har soverommet mitt rett mot en barnehage. I de siste årene har det også kommet en byggeplass rett bortenfor, der kommer de til å være noen år. Jeg hører faktisk byggeplassen høyere, og selv det plager meg ikke. Når de begynner å borre inne i blokken før jeg har våknet derimot (selv innenfor grei arbeidstid), da hopper jeg nesten i sengen. Som mange over skriver: barn er barn og selv single meg skjønner at det er bra at de får ut overskuddet innimellom. En verden uten barnerop hadde blitt kjedelig 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #129 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Våre naboer har fri oppdragelse på barna sine og de skriker, ikke bare ropte til hverandre til alle døgnets tider. Utrolig slitsomt når det ikke er skrål og latter, men direkte hyling. Det er jo ikke mulig å høre forskjell på om de har ramlet ned av trampolina å knekt noe eller har det gøy slik de hyler de nabo ungene. Hadde vert fint om foreldre som føler seg truffet i tråden kunne snakket til ungene sine. Det er forskjell på barnelatter og litt skråling og den hylingen en del barn holder på med. Hilsen mamma med barn som ikke får lov til å stå å hyle til alle døgnets tider. Anonymkode: 978bc...29c Nettopp! Sånn som noen barn hyler, så er det ikke mulig å høre forskjell på lek og nødsituasjon. Det har jeg også sagt lenge. Anonymkode: f8022...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #130 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er flere ganger bår naboungene har hylt og skreket ute i toner som ikke høres ut som lek at jeg har tenkt ar den dagen noe skjer, så kommer i alle fall ikke jeg til å merke det. Er blitt så vant til den skrikinga at jeg tror ikke jeg hadde reagert om noe alvorlig hadde skjedd Anonymkode: 38ba1...779 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: f8022...5ad
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #131 Skrevet 30. mai 2023 Ludovica- skrev (4 timer siden): Barn som hyler og roper på lekeplasser er en ting. Det forstår jeg. Et sted må de få utfoldelse. Men naboungene som hyler og skriker og aldri kommuniserer på noen måte derimot er slitsomt. Det er frustrerende fordi man får andres bråk tett innpå når man er hjemme og helst vil ha ro. Barn har fryktelig slitsomme stemmer også. Da får du flytte ut i gokk da hvis du ikke tåler å leve tett på andre, at du ikke tåler barnestemmer ligger på deg og det er du som må tilpasse deg, ikke barna som leker ute. Anonymkode: 98fa4...e84 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #132 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fatter ikke hvorfor en del foreldre ikke lærer ungene sine til å ikke være høylytte. Det er fullt mulig å lære unger å leke uten å rope og skrike. Hvis du ikke orker at ungen din roper inne, hvorfor skal vi andre plages av det ute? Anonymkode: 3dee8...f23 Herregud! Barn blir allerede tvunget til å bli voksne i altfor ung alder. De kler seg voksent tidligere. De må oppføre seg voksent tidligere. De har krav og forventninger som om de Er voksne allerede før de er bikket fem.. la barn få være barn! Det er den beste tiden av livet før de blir tvunget til å bli fantasiløse, robotaktige maskiner som skal kues av samfunnet. Og passe inn etter x antall normer og regler. barn må få lov til å leke, rope, være kreative, bruke fantasien, handle før de tenker og gjøre feil. De ER ikke voksne, de SKAL ikke være voksne.. den biten kommer fort nok, og varer hele livet. kanskje du heller som voksen kan arbeide med egen evne til å ikke irritere deg over slike småting? Litt barnebråk gjør virkelig ingen skade. Anonymkode: 59567...7fa 8 3
lajlaj Skrevet 30. mai 2023 #133 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke nødvendig! Anonymkode: 3dee8...f23 DE ER BARN 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #134 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud! Barn blir allerede tvunget til å bli voksne i altfor ung alder. De kler seg voksent tidligere. De må oppføre seg voksent tidligere. De har krav og forventninger som om de Er voksne allerede før de er bikket fem.. la barn få være barn! Det er den beste tiden av livet før de blir tvunget til å bli fantasiløse, robotaktige maskiner som skal kues av samfunnet. Og passe inn etter x antall normer og regler. barn må få lov til å leke, rope, være kreative, bruke fantasien, handle før de tenker og gjøre feil. De ER ikke voksne, de SKAL ikke være voksne.. den biten kommer fort nok, og varer hele livet. kanskje du heller som voksen kan arbeide med egen evne til å ikke irritere deg over slike småting? Litt barnebråk gjør virkelig ingen skade. Anonymkode: 59567...7fa Ja., la dem hviske så at dem ikke irriterer naboene.. Great ide Anonymkode: 612e9...e5c 1
Ludovica- Skrevet 30. mai 2023 #135 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da får du flytte ut i gokk da hvis du ikke tåler å leve tett på andre, at du ikke tåler barnestemmer ligger på deg og det er du som må tilpasse deg, ikke barna som leker ute. Anonymkode: 98fa4...e84 Så sinna 😅 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #136 Skrevet 30. mai 2023 Ludovica- skrev (14 minutter siden): Så sinna 😅 latterliggjøring er en hersketeknikk for folk som har sluppet opp for argumenter Anonymkode: 3a96f...5c5 3
Ludovica- Skrevet 30. mai 2023 #137 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): latterliggjøring er en hersketeknikk for folk som har sluppet opp for argumenter Anonymkode: 3a96f...5c5 Altså hva skal man svare mener du? Folk blir provoserte av at noen ikke syns hyling fra barn er behagelig. Jeg kan nesten ikke noe annet enn å le av det. Jeg har ikke et eneste sted krevd at noen som helst alle skal ta hensyn til meg. Kun skrevet i tråden at jeg syns barnehyl er slitsomt. Noe jeg ikke er alene om. Så får jeg svar på at jeg bare kan flytte til gokk, isolere meg inne med ørepropper osv? Syns ikke det er så mye bedre svar. 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #138 Skrevet 30. mai 2023 Ludovica- skrev (1 minutt siden): Altså hva skal man svare mener du? Folk blir provoserte av at noen ikke syns hyling fra barn er behagelig. Jeg kan nesten ikke noe annet enn å le av det. Jeg har ikke et eneste sted krevd at noen som helst alle skal ta hensyn til meg. Kun skrevet i tråden at jeg syns barnehyl er slitsomt. Noe jeg ikke er alene om. Så får jeg svar på at jeg bare kan flytte til gokk, isolere meg inne med ørepropper osv? Syns ikke det er så mye bedre svar. det kan jo være at du rett og slett ikke har rett her 🤷♀️ dvs at det er den som ikke tåler barnestøy som er sær. Anonymkode: 3a96f...5c5
Ludovica- Skrevet 30. mai 2023 #139 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det kan jo være at du rett og slett ikke har rett her 🤷♀️ dvs at det er den som ikke tåler barnestøy som er sær. Anonymkode: 3a96f...5c5 Hva er det jeg skal ha rett eller ikke rett i? At jeg er sensitiv på enkelte lyder har jeg aldri sagt imot. Har aldri skrevet noe om at noen som helst er sære? Det eneste jeg sier er at JEG syns det er slitsomt med barnetøy. Det er en mening og opplevelse jeg har. Har aldri uttalt at alle andre også skal mene det. Folk er forskjellige og reagerer på ulike ting. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #140 Skrevet 30. mai 2023 Ludovica- skrev (24 minutter siden): Hva er det jeg skal ha rett eller ikke rett i? At jeg er sensitiv på enkelte lyder har jeg aldri sagt imot. Har aldri skrevet noe om at noen som helst er sære? Det eneste jeg sier er at JEG syns det er slitsomt med barnetøy. Det er en mening og opplevelse jeg har. Har aldri uttalt at alle andre også skal mene det. Folk er forskjellige og reagerer på ulike ting. djeez, chill. Jeg sa bare at du drev med hersketeknikker når du lo av folk med et annet standpunkt enn ditt, og sa de var sinna. Ironien er jo til å ta på, men jeg skal ikke nedlate meg til å le av at du er like sinna selv 🤷♀️ Anonymkode: 3a96f...5c5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå