AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #81 Skrevet 30. mai 2023 RockyRose skrev (11 minutter siden): Om ein skal nekte born å ha det høglytt kjekt ute, syns eg vi skal nekte vaksne folk å ha det høglytt kjekt på restaurantar også. Det plagar meg. Og å bedrive høylytte aktiviteter som gressklipping, snekring osv ute i hagen. Bråk er bråk. Anonymkode: c482b...e20 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #82 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde også en sånn mor. Nå i voksen alder ønsker jeg ikke å ha noe særlig kontakt med henne. Anonymkode: c482b...e20 Jeg er omvendt. Jeg er så glad jeg hadde foreldre som gadd og oppdra meg, og å lære meg og ta hensyn . Anonymkode: 167aa...7fa 10
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #83 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi det er noe naturlig som kroppen gjør. Jeg savner å kunne uttrykke en pur glede (nå snakker jeg ikke om å hoie og rope, men å vise en stor glede overfor andre mennesker), siden voksne må dempe alle følelsene sine og være roboter i Norge i 2023. La barn være barn. Anonymkode: c482b...e20 Her har jeg funnet en arena for nettopp dette. Vi går på Eliteseriekamper i fotball. Der er det mer enn godtatt at en roper, synger og jubler ved mål. Anonymkode: af8bf...194 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #84 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fatter ikke hvorfor en del foreldre ikke lærer ungene sine til å ikke være høylytte. Det er fullt mulig å lære unger å leke uten å rope og skrike. Hvis du ikke orker at ungen din roper inne, hvorfor skal vi andre plages av det ute? Anonymkode: 3dee8...f23 Hvor ellers skal barn få være barn? Allmenn kjent at vi ikke lærer barn til å rope inne. Men ute, i Guds frie natur skal barn få være barn. Du kan jo evt flytte langt fra folk .. Anonymkode: eaf6a...710 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #85 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her har jeg funnet en arena for nettopp dette. Vi går på Eliteseriekamper i fotball. Der er det mer enn godtatt at en roper, synger og jubler ved mål. Anonymkode: af8bf...194 Men barn har ofte ikke adgang til slike kamper, da det selges alkohol der. Og der de har adgang, kan de ikke leke med andre barn mens kampen pågår. Det er ikke et lekearena for barn, men brøle- og rølpearena for voksne. Anonymkode: c482b...e20 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #86 Skrevet 30. mai 2023 Her koser jeg med med naboungene som løper i gaten her, og hopper på trampolinen. La nå barn få være barn i noen situasjoner her i livet. Her kan jeg vel garantere at de største nabobarna må sitte stille de timene de er på skolen. Og det er da bedre at barn er ute og leker enn at de kun sitter inne med en skjerm. Anonymkode: af8bf...194 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #87 Skrevet 30. mai 2023 Hva er vitsen med å lære om ute- og innestemme, når de uansett må lære å kutte ut skriking når de blir eldre. Slik jeg ser det, er det noe som er bra for foreldre så de slipper unna bråk inne, men lar heller naboer utsettes for dette. Anonymkode: 093d5...bce 3
Snok1 Skrevet 30. mai 2023 #88 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er omvendt. Jeg er så glad jeg hadde foreldre som gadd og oppdra meg, og å lære meg og ta hensyn . Anonymkode: 167aa...7fa Å kreve at andre skal vise hensyn er ikke å vise hensyn. 4
Carrot Skrevet 30. mai 2023 #89 Skrevet 30. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er vitsen med å lære om ute- og innestemme, når de uansett må lære å kutte ut skriking når de blir eldre. Slik jeg ser det, er det noe som er bra for foreldre så de slipper unna bråk inne, men lar heller naboer utsettes for dette. Anonymkode: 093d5...bce Hvorfor skal man ikke kunne heve stemmen når man er eldre, hvorfor er det ikke lov å rope, skrike, vise følelser osv som voksen? Hvilken trist verden man lever i om alt er monotont.. Endret 30. mai 2023 av Carrot 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #90 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg hadde også en sånn mor. Nå i voksen alder ønsker jeg ikke å ha noe særlig kontakt med henne. Anonymkode: c482b...e20 Trist. Jeg har et utmerket forhold til mine. Anonymkode: 3dee8...f23 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #91 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men barn har ofte ikke adgang til slike kamper, da det selges alkohol der. Og der de har adgang, kan de ikke leke med andre barn mens kampen pågår. Det er ikke et lekearena for barn, men brøle- og rølpearena for voksne. Anonymkode: c482b...e20 What? Hvor har du vært på kamp? Anonymkode: 167aa...7fa 2
kikkana Skrevet 30. mai 2023 #92 Skrevet 30. mai 2023 Lærte ikke din mor at det er inne du ikke skal rope? Jeg sender ungene ut når de er for bråkete inne. Unger har høyt volum og det er en del av livet, dersom du ikke liker det bør du kanskje vurdere å flytte i skogen. 4
PITTY Skrevet 30. mai 2023 #93 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor ikke, mener du unger skal være helt stille? Anonymkode: f6c66...440 Ikke det TS mente, det vet du godt. Men at nettopp du er en som driver fri barneoppdragelse har jeg sterk mistanke på.. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #94 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Her har jeg funnet en arena for nettopp dette. Vi går på Eliteseriekamper i fotball. Der er det mer enn godtatt at en roper, synger og jubler ved mål. Anonymkode: af8bf...194 Haha, jeg elsket det som barn og. Fikk ikke lov og skrike hjemme og forstyrre naboer, men på fotball og hockeykamper sang og skrek vi mye 😅 vi hadde også andre arenaer vi kunne være høylytte, men det var og ikke forstyrre og plage andre som var greia med oppdragelse. Fikk ikke lov og stå i Hagen og skrike og hoie nei. Ute i skogen, på sjøen, på fotballbaner ( for lek) og kamper som nevnt var noe annet. Skjønner ikke folks argument om at barn må skrike overalt for og vise glede. Anonymkode: 167aa...7fa 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #95 Skrevet 30. mai 2023 Skriking er ikke ok, men glade barn kan være høylytte. Men det er veldig koselig, synes jeg🥰 Anonymkode: 3d02e...099 1
kikkana Skrevet 30. mai 2023 #96 Skrevet 30. mai 2023 PITTY skrev (1 minutt siden): Ikke det TS mente, det vet du godt. Men at nettopp du er en som driver fri barneoppdragelse har jeg sterk mistanke på.. Er det fri barneoppdragelse at de får bråke utendørs? Da har menneskeheten drevet med fri oppdragelse i flere tusen år. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #97 Skrevet 30. mai 2023 Carrot skrev (51 minutter siden): Hvorfor skal man ikke kunne heve stemmen når man er eldre, hvorfor er det ikke lov å rope, skrike, vise følelser osv som voksen? Hvilken trist verden man lever i om alt er monotont.. Jeg synes det er vanskelig at jeg som voksen ikke kan uttrykke barnlig glede (ikke snakk om skriking), men må "dempe meg" og oppføre meg som en robot. Anonymkode: c482b...e20 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #98 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Haha, jeg elsket det som barn og. Fikk ikke lov og skrike hjemme og forstyrre naboer, men på fotball og hockeykamper sang og skrek vi mye 😅 vi hadde også andre arenaer vi kunne være høylytte, men det var og ikke forstyrre og plage andre som var greia med oppdragelse. Fikk ikke lov og stå i Hagen og skrike og hoie nei. Ute i skogen, på sjøen, på fotballbaner ( for lek) og kamper som nevnt var noe annet. Skjønner ikke folks argument om at barn må skrike overalt for og vise glede. Anonymkode: 167aa...7fa Så det er greit å skremme ville dyr i skogen med skriking, men ikke greit å skrike i sin egen hage? Interessant. Anonymkode: c482b...e20 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #99 Skrevet 30. mai 2023 kikkana skrev (13 minutter siden): Lærte ikke din mor at det er inne du ikke skal rope? Jeg sender ungene ut når de er for bråkete inne. Unger har høyt volum og det er en del av livet, dersom du ikke liker det bør du kanskje vurdere å flytte i skogen. Du takler ikke dine egne bråkete unger inne, så derfor sender du de ut så de kan plage naboer istedet. Klarer du ikke roe ned dine egne unger? Stakkars naboene dine. Anonymkode: aab6f...96a 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #100 Skrevet 30. mai 2023 Fighter83 skrev (4 timer siden): Som forelder til 2 barn med dårlig selvregulering da de fortsatt er umodne men også fordi både barnefar og jeg var slik som små (antar det er arvelig både biologisk og miljømessig pga vår oppvekst). Jeg fatter virkelig ikke hvordan man får rolige unger!!! Hva gjør dere som har peiling for å få barna til å leke rolig og være sinte/lei seg uten skrik og skrål? Forstår du virkelig ikke hvordandu korrigerer barn? Som alt annet unger lærer, må det repeteres. Du påpeker gang på gang at nå ropes det for høyt. "Det er kjempefint at dere har det gøy, men verken mamma eller naboene synes roping er noe fint å høre på, så demp dere litt", er f eks fullt mulig å si til barn uten å kjefte og være sinna. Her holdt det ganske tidlig å bare si navnet til barnet og gjøre hysjtegn med fingeren over munnen etterfulgt av et smil. Fikk da stort sett et smil og et nikk tilbake og leken fortsatte mer lavmælt. Var det full krangel og sint roping av den grunn eller de ikke hørte, ble de rett og slett sendt innendørs. Det er faktisk lov å sette noen grenser. Det er ikke alt høylytt jeg mener er galt, å rope "du har'n" på sisten og latter er helt greit, men en del barn er jo kronisk på høyeste volum og hviner og skriker an mas, det er bare irriterende. Anonymkode: 3dee8...f23 7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå