AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #41 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det din definisjon av fysisk aktivitet? 🤔 Det er vel ingen som har sagt at barn skal være stille i bursdag. Anonymkode: 69bae...07e Men da går du rundt ute og hvisker hvis du liker det. Så får andre gjøre det som er best for dem. Du liker å hviske hele dagen, de fleste andre, særlig barn, liker det ikke. Hver sin smak. Anonymkode: c482b...e20 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #42 Skrevet 30. mai 2023 Hvis ikke barn skal få lov til å bruke utestemme ute, hvor skal de få bruke det da? Skal de bare sitte krymrygget i sofaen med skjerm? Hvis dere ikke tåler å høre andre menneskers liv og laden, være seg gressklipper kl 17 på en fredag eller høy barnelatter kl 12 på en lørdag, så gjør absolutt alle en tjeneste og flytt fra den boligklyngen du av en eller annen ubestemmelig grunn valgte å flytte inn i. Barn må få lov til å leke, rope og skrike, akkurat som voksne gjør når de har det artig. "Barn skal ses, ikke høres" - altså år 1950 ringer og vil ha barnesynet sitt tilbake.. Spesielt gutter sliter i oppveksten. De skal sitte musestille ved skolepulten fra de er 5 år gamle. De skal sitte pent og regne algebra fra de er 9 år gamle. Nå skal de heller ikke få lov til å utfolde seg utendørs? Hvis du ikke tåler lyden av mennesker, så flytt! Selvfølgelig så skal ingen ha hylekonkurranse rett under vinduet ditt, men vanlig skrik, hoiing og latter fra hager med barn er bare sunt og flott. Anonymkode: da139...41e 14 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #43 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Nettopp. Hvis vi ikke skal oppdra en generasjon med bleke, overvektige og inaktive barn med alskens sykdommer, må de nødvendigvis utfolde seg ute. Jeg forstår det å lære barn å ikke skrike på en restaurant, i en skoletime, i kirka, i køen hos legen osv, men ute under lek? Anonymkode: c482b...e20 Vi fikk da ikke lov og skrike og hoie og forstyrre andre. Vi var ikke inaktive , bleke eller overvektige, det ble dagens foreldre først som voksne. Det at min generasjon foreldre ikke gidder og oppdra barna sine er nitrist. Anonymkode: 167aa...7fa 5 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #44 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi fikk da ikke lov og skrike og hoie og forstyrre andre. Vi var ikke inaktive , bleke eller overvektige, det ble dagens foreldre først som voksne. Det at min generasjon foreldre ikke gidder og oppdra barna sine er nitrist. Anonymkode: 167aa...7fa Jeg vokste opp på 80-tallet og jeg ble da aldri hysjet på utendørs. Foreldrene mine holdt på med helt andre ting. Før i tiden så hadde da ikke barn over 5 år tilsyn ute i det hele tatt. Anonymkode: da139...41e 16 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #45 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har kanskje nedsatt hørsel da? Ikke like trivelig for de av oss som fremdeles har hørselen i behold. Hilsen yngre dame Anonymkode: 69bae...07e Så barn bråker og eldre er dauhørte… kanskje bare yngre damer som har noen menneskeverd? En gang var du barn, og hvis du er heldig så blir du gammel. Hva med å trene litt på ydmykhet og raushet? Anonymkode: cc53b...cb1 7 6
Eva-Lena Skrevet 30. mai 2023 #46 Skrevet 30. mai 2023 Du var nok ikke lydløs du heller som barn. Både i bhg og skole brukes utestemme og innestemme. La barn være barn så lenge de kan. Jeg hadde nabolaget på besøk daglig da mine var små. Da badet de og hoppet på trampoline hele dagen lang. Bare koselig, spør du meg. Nå er det barnebarn som holder på sånn hjemme hos meg 🥰 7 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #47 Skrevet 30. mai 2023 Bor heldigvis ikke i boligfelt eller rekkehus. Har i utgangspunkter ikke noe i mot normal lyd fra lekende barn, men denne infernalske hylingen av barn på trampoline burde nesten forbys 😃 Anonymkode: d98cf...62a 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #48 Skrevet 30. mai 2023 Hadde vært flott om foreldre kunne lært barn, at noen type skriking kan man la vær å bruke med mindre noe skjer. Barn der jeg bor skriker akkurat som om noen holder på å drepe dem 😳 Er ekstreme hyl, skikkelig høylytt og ja grusomt å høre på, for skulle tro de ble torturert. Anonymkode: 0a100...77b 1 1
tussi680 Skrevet 30. mai 2023 #49 Skrevet 30. mai 2023 Synes det er fint at barn høres i lek og moro ute, verre er det når jeg hadde hørt at de mobbet og plaget en annen. Da først hadde jeg sagt fra. De trives jo, når de leker og skråler litt. Dog innen rimelighetens grenser, men å tåle barnelek og latter er bare kos. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #50 Skrevet 30. mai 2023 Lyder av lek er selvsagt hyggelig og lov, men for enkelte virker det som om det må hyles og skrikes hele tiden og det kan bli ganske slitsomt til tider. Virker som en del foreldre er imune mot lyden, men det er lov å be barn dempe seg litt uten at det betyr at de skal være helt stille. Og hensyn må alle ta, voksne som barn. Særlig i tettbygde strøk. Jeg lar være å klippe plen og gjøre andre ting som bråker i tider der jeg vet flere naboer har leggetid for sine små og jeg forventer at naboene hysjer litt på ungene når de hyler på trampolinen for n’te time på rad. Anonymkode: f2c11...4c0 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #51 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis de ikke skal kunne bruke utestemme ute, hvor skal de bruke det da? Anonymkode: fb2aa...67a Ingen steder,det er fullt mulig å leke uten å skrike. Anonymkode: 3dee8...f23 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #52 Skrevet 30. mai 2023 Det er stor forskjell på å la barn leke, le, ha det moro til den fæle ropingen og hoiingen mange av oss mener ikke er nødvendig at barn driver med. Og påfallende ofte er det gutteforeldre som lar unga herje fritt. Anonymkode: 3dee8...f23 6
Lillian1550 Skrevet 30. mai 2023 #53 Skrevet 30. mai 2023 Er dette ett seriøst innlegg?? I såfall kan ikke vedkommende ha barn. 7 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #54 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg vokste opp på 80-tallet og jeg ble da aldri hysjet på utendørs. Foreldrene mine holdt på med helt andre ting. Før i tiden så hadde da ikke barn over 5 år tilsyn ute i det hele tatt. Anonymkode: da139...41e Nettopp. Derfor har vi uttrykkene "innestemme" og "utestemme". Anonymkode: c482b...e20 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #55 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er stor forskjell på å la barn leke, le, ha det moro til den fæle ropingen og hoiingen mange av oss mener ikke er nødvendig at barn driver med. Og påfallende ofte er det gutteforeldre som lar unga herje fritt. Anonymkode: 3dee8...f23 Men hva dere mener er likegyldig for andre så lenge de driver en aktivitet som er innenfor regelverket. Det er ikke sikkert naboene deres er så veldig glad i deres champagnefrokoster og fyllefester. Anonymkode: c482b...e20 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #56 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvis ikke barn skal få lov til å bruke utestemme ute, hvor skal de få bruke det da? Skal de bare sitte krymrygget i sofaen med skjerm? Hvis dere ikke tåler å høre andre menneskers liv og laden, være seg gressklipper kl 17 på en fredag eller høy barnelatter kl 12 på en lørdag, så gjør absolutt alle en tjeneste og flytt fra den boligklyngen du av en eller annen ubestemmelig grunn valgte å flytte inn i. Barn må få lov til å leke, rope og skrike, akkurat som voksne gjør når de har det artig. "Barn skal ses, ikke høres" - altså år 1950 ringer og vil ha barnesynet sitt tilbake.. Spesielt gutter sliter i oppveksten. De skal sitte musestille ved skolepulten fra de er 5 år gamle. De skal sitte pent og regne algebra fra de er 9 år gamle. Nå skal de heller ikke få lov til å utfolde seg utendørs? Hvis du ikke tåler lyden av mennesker, så flytt! Selvfølgelig så skal ingen ha hylekonkurranse rett under vinduet ditt, men vanlig skrik, hoiing og latter fra hager med barn er bare sunt og flott. Anonymkode: da139...41e Forskjell på utestemme og SKRIKING Anonymkode: 50324...b57 6 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #57 Skrevet 30. mai 2023 De er jo barn! Selvfølgelig skal de ikke få rope eller springe på butikken o.l., men ute mener jeg de får slå seg løs. Men må innrømme at jeg lurer litt på hva barn i dag har å stri med, for han ene gutten i nabolaget høres ut som en demon når han setter i gang ropinga. 🙉 Anonymkode: 34d6e...230 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #58 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg vokste opp på 80-tallet og jeg ble da aldri hysjet på utendørs. Foreldrene mine holdt på med helt andre ting. Før i tiden så hadde da ikke barn over 5 år tilsyn ute i det hele tatt. Anonymkode: da139...41e Nei, men hvis vi hoier og skrek og forstyrret fikk vi raskt tilsyn 😅 i skogen og sånn gjorde vi jo hva vi ville, men og skrike og forstyrre naboer og lage oppstyr? Sånn var ikke greit der jeg bodde og hadde hytte under min oppvekst på 80- tallet ihvertfal. Anonymkode: 167aa...7fa 5 2
Al34n0nym1 Skrevet 30. mai 2023 #59 Skrevet 30. mai 2023 Hjelpes.. her skal ungene være stumme, eller så blir naboen irritert. Ikke rart at barn I dag ikke har lyst til å leke ute eller at foreldre tar dem med ut bare fordi ene naboen bgriner av å høre barneskrik... Vedder på at de som klager på barn som hoier er de som også lurer på hvorfor det ikke finnes barn ute på lekeplassen lengre. 7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #60 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nettopp. Derfor har vi uttrykkene "innestemme" og "utestemme". Anonymkode: c482b...e20 Men utestemme var ikke og skrike. Det var og snakke høyt. Anonymkode: 167aa...7fa 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå