AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #21 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min bror er 10 år og skriker og skråler i de fleste sammenhenger. Han blir sjeldent korrigert av foreldrene sine (de orker ikke og er i 50- og 60-årene). Jeg korrigerer han ofte og han blir alltid litt flau når jeg må minne han på å ikke brøle ikke i familieselskap feks. Da våkner plutselig pappa og er helt enig i at det ikke er pent å brøle så mye 😂 Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå med han når han blir større. Anonymkode: a6d66...5a8 Og det broren din kan sitte igjen med er "jeg er ikke verdt innsatsen/tiden/tiltak fra mamma og pappa". Svært uheldig og jeg håper for familiens skyld at dette ikke kommer frem på for mange områder av livet til broren din. ❤️ Anonymkode: 03b96...723 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #22 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har kanskje nedsatt hørsel da? Ikke like trivelig for de av oss som fremdeles har hørselen i behold. Hilsen yngre dame Anonymkode: 69bae...07e He he, nei det har jeg slett ikke. Er i 60-årene og i full jobb, har topp hørsel. Liker barn da, det hjelper nok. Anonymkode: cc53b...cb1 10 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #23 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer sikkert til å gå like bra med han som deg. Anonymkode: d2481...5ce Det håper jeg! Skulle bare ønske foreldrene hans gadd å legge et par kalorier i oppdragelsen. But it takes a village I guess. Anonymkode: a6d66...5a8 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #24 Skrevet 30. mai 2023 Kan aldri huske at jeg har tenkt at det er et problem. Det er helt greit at barn høres! Anonymkode: c3d01...f7e 5 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #25 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg fatter ikke hvorfor en del foreldre ikke lærer ungene sine til å ikke være høylytte. Det er fullt mulig å lære unger å leke uten å rope og skrike. Hvis du ikke orker at ungen din roper inne, hvorfor skal vi andre plages av det ute? Anonymkode: 3dee8...f23 Enig her. Vi naboer må fra kl 7.30 høre unger rope til hverandre på trampoline hos naboen. Det er liksom lov det når det skjer innenfor eget gjerde. Mulig de blir ropt til inne av foreldrene også? Anonymkode: 58556...135
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #26 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og det broren din kan sitte igjen med er "jeg er ikke verdt innsatsen/tiden/tiltak fra mamma og pappa". Svært uheldig og jeg håper for familiens skyld at dette ikke kommer frem på for mange områder av livet til broren din. ❤️ Anonymkode: 03b96...723 Foreldrene er veldig glad i han og følger han opp på både skole og fritidsaktiviteter. Men de er ikke så unge lenger og orker ikke å legge energi i oppdragelse ut over dette (inkludert personlig hygiene som håndvask og tørke seg skikkelig etter dobesøk). Så der trør vi andre ofte til. Men klart, er jo hos foreldrene han er mesteparten av tiden. Anonymkode: a6d66...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #27 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig her. Vi naboer må fra kl 7.30 høre unger rope til hverandre på trampoline hos naboen. Det er liksom lov det når det skjer innenfor eget gjerde. Mulig de blir ropt til inne av foreldrene også? Anonymkode: 58556...135 Våre naboer har fri oppdragelse på barna sine og de skriker, ikke bare ropte til hverandre til alle døgnets tider. Utrolig slitsomt når det ikke er skrål og latter, men direkte hyling. Det er jo ikke mulig å høre forskjell på om de har ramlet ned av trampolina å knekt noe eller har det gøy slik de hyler de nabo ungene. Hadde vert fint om foreldre som føler seg truffet i tråden kunne snakket til ungene sine. Det er forskjell på barnelatter og litt skråling og den hylingen en del barn holder på med. Hilsen mamma med barn som ikke får lov til å stå å hyle til alle døgnets tider. Anonymkode: 978bc...29c 9 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #28 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Foreldrene er veldig glad i han og følger han opp på både skole og fritidsaktiviteter. Men de er ikke så unge lenger og orker ikke å legge energi i oppdragelse ut over dette (inkludert personlig hygiene som håndvask og tørke seg skikkelig etter dobesøk). Så der trør vi andre ofte til. Men klart, er jo hos foreldrene han er mesteparten av tiden. Anonymkode: a6d66...5a8 Virkelig noe mange flere burde tenke over før de bestemmer seg for å få barn når de egentlig er i besteforeldrealder. Anonymkode: 69bae...07e 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #29 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vi hører gjerne ikke det samme som deg. Vi hører barn som har det gøy og leker sunn lek ute. Det er ikke plagsomt. Anonymkode: f06ec...4b6 Nettopp. Hvis vi ikke skal oppdra en generasjon med bleke, overvektige og inaktive barn med alskens sykdommer, må de nødvendigvis utfolde seg ute. Jeg forstår det å lære barn å ikke skrike på en restaurant, i en skoletime, i kirka, i køen hos legen osv, men ute under lek? Anonymkode: c482b...e20 8 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #30 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det kan definitivt være plagsomt, jo. Og det er lov å bruke sunn fornuft og tillate det til gitte tidspunkt på dagen og eller hjelpe barna å regulere seg ned, dette er foreldrenes jobb. Anonymkode: 03b96...723 Gitte tidspunkt for dagen ifølge lovverk er 7-23. Når det er lov å klippe gress, måke snø, bore og snekre, må det også være greit med høylytt barnelek. Anonymkode: c482b...e20 14 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #31 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Enig her. Vi naboer må fra kl 7.30 høre unger rope til hverandre på trampoline hos naboen. Det er liksom lov det når det skjer innenfor eget gjerde. Mulig de blir ropt til inne av foreldrene også? Anonymkode: 58556...135 Det er ikke LIKSOM lov, det ER lov. På samme måte som naboen ikke kan si noe på at dere klipper gresset (høylytt) klokka 21. Anonymkode: c482b...e20 8 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #32 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp. Hvis vi ikke skal oppdra en generasjon med bleke, overvektige og inaktive barn med alskens sykdommer, må de nødvendigvis utfolde seg ute. Jeg forstår det å lære barn å ikke skrike på en restaurant, i en skoletime, i kirka, i køen hos legen osv, men ute under lek? Anonymkode: c482b...e20 Man kan da fint være i aktivitet uten å bråke. Anonymkode: 69bae...07e 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #33 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan da fint være i aktivitet uten å bråke. Anonymkode: 69bae...07e Ja, du som voksen kan gjerne strikke, lese bøker og gjøre andre, kjedelige voksenting uten å bråke. Barn skal vokse, utvikle seg fysisk og mentalt, ha det gøy, prøve grenser, knytte vennskap. Anonymkode: c482b...e20 6 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #34 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, du som voksen kan gjerne strikke, lese bøker og gjøre andre, kjedelige voksenting uten å bråke. Barn skal vokse, utvikle seg fysisk og mentalt, ha det gøy, prøve grenser, knytte vennskap. Anonymkode: c482b...e20 Jeg snakker naturligvis om fysisk aktivitet. Jeg klarer fint å ta meg en joggetur på fjellet uten å lage en eneste lyd. Anonymkode: 69bae...07e 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #35 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker naturligvis om fysisk aktivitet. Jeg klarer fint å ta meg en joggetur på fjellet uten å lage en eneste lyd. Anonymkode: 69bae...07e Hvor spennende tror du det er for barn i vekst å ta en ensom, taus joggetur på fjellet? Tror du at det er en aktivitet som unger flest setter pris på? Anonymkode: c482b...e20 9 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #36 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor spennende tror du det er for barn i vekst å ta en ensom, taus joggetur på fjellet? Tror du at det er en aktivitet som unger flest setter pris på? Anonymkode: c482b...e20 Sikkert like spennende som å strikke og lese bøker, men nå var det jo du som blandet inn "kjedelige voksenting", jeg bare poengterer at fysisk aktivitet (samme hva det måtte være) ikke er ensbetydende med støy. Anonymkode: 69bae...07e 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #37 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sikkert like spennende som å strikke og lese bøker, men nå var det jo du som blandet inn "kjedelige voksenting", jeg bare poengterer at fysisk aktivitet (samme hva det måtte være) ikke er ensbetydende med støy. Anonymkode: 69bae...07e Nettopp. For voksne. Da utfordrer jeg til å sitte taust på din neste fest med venninner (utdrikningslag, bursdag osv). Bare sitte der, drikke brus og hviske. Så får du se hvor morsomt det blir. Anonymkode: c482b...e20 3 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #38 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. For voksne. Da utfordrer jeg til å sitte taust på din neste fest med venninner (utdrikningslag, bursdag osv). Bare sitte der, drikke brus og hviske. Så får du se hvor morsomt det blir. Anonymkode: c482b...e20 Er det din definisjon av fysisk aktivitet? 🤔 Det er vel ingen som har sagt at barn skal være stille i bursdag. Anonymkode: 69bae...07e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #39 Skrevet 30. mai 2023 Hvis jeg må tåle naboer som bruker høylytte power tools midt i leggingen så må mine naboer tåle at barnet mitt lager lyd ute... Sånn er det å bo tett. Men vi tar aldri barnet ut før sånn 9 i ferier og helger. Anonymkode: 08994...ed5 10 1 1
Fighter83 Skrevet 30. mai 2023 #40 Skrevet 30. mai 2023 Som forelder til 2 barn med dårlig selvregulering da de fortsatt er umodne men også fordi både barnefar og jeg var slik som små (antar det er arvelig både biologisk og miljømessig pga vår oppvekst). Jeg fatter virkelig ikke hvordan man får rolige unger!!! Hva gjør dere som har peiling for å få barna til å leke rolig og være sinte/lei seg uten skrik og skrål? 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå