AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #181 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Barna skal jo leke. Det er ikke det det er snakk om. Foreldrene må da klare å si til ungene at de må dempe seg. Barna kan leke, le og ha det morsomt uten at de trenger å hyle. Anonymkode: 74d0e...f95 Høylytt skrik og skrål er OGSÅ en del av utelek. Det er nettopp den uhemmede frie leken som er så bra og viktig med å leke utendørs. Anonymkode: fb2aa...67a 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #182 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da håper jeg du virkelig vet hvordan denne familien er, og kanskje hvordan utfordringer familien kan stå i? Hos oss kan det til tider høres fordi vår gutt har PROBLEMER med å ha følelsene under kontroll, og vi HVER dag jobber med å hjelpe han til å få kontroll. Tro meg- vi har hatt mye hyling og skriking, som sikkert naboen har hørt, og jeg blir oppriktig lei meg, når kommentarer som dette kommer frem. Men du klarte å treffe et punkt, det SKAL du ha! Hilsen en mamma, som OGSÅ lærer sine barn at skriking og skårling til alle døgnets tider er lov! Anonymkode: 1cd72...d33 Slutt å sykeliggjør uoppdragne unger. Dere finner alltid en eller annen unnskyldning for ikke å begynne å oppdra ungene deres. Anonymkode: 74d0e...f95
Chantielle Skrevet 1. juni 2023 #183 Skrevet 1. juni 2023 Tråden er ryddet for hatefullt innhold,brukerdebatt,misbruk av anonymfunksjonen,latterliggjøring,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #184 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 7.40): Det er foreldrenes jobb å lære barna selvkontroll. Anonymkode: 69bae...07e Men da skjønner du at det tar litt tid før de lærer det. De lærer faktisk raskere når andre sier fra. Dessuten, såååå konflikt skye trenger vi ikke være, at vi ikke kan si fra når noen hyler rett utenfor hvinduet ditt Anonymkode: 64b15...77c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #185 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 8.20): Jeg snakker naturligvis om fysisk aktivitet. Jeg klarer fint å ta meg en joggetur på fjellet uten å lage en eneste lyd. Anonymkode: 69bae...07e Så di sammenligner barn i utvikling med deg selv som er ferdig oppdratt? Løp du på fjellet som liten uten en lyd også? Anonymkode: 64b15...77c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #186 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 8.20): Jeg snakker naturligvis om fysisk aktivitet. Jeg klarer fint å ta meg en joggetur på fjellet uten å lage en eneste lyd. Anonymkode: 69bae...07e Så di sammenligner barn i utvikling med deg selv som er ferdig oppdratt? Løp du på fjellet som liten uten en lyd også? Anonymkode: 64b15...77c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #187 Skrevet 1. juni 2023 Merkelig tråd. Noen klager på at unger sitter stort sett foran en skjerm. Og nå klages det på at de er ute å leker. Er det en ting jeg syntes er trist , er at det er alt for lite barne bråk utendørs i dag Anonymkode: 64b15...77c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #188 Skrevet 1. juni 2023 Som mor til to barn på 5 og 8 pr kan jeg ikke forstå mye av det som skrives her. Våre barn får leke ute og utfolde seg, men ikke før etter klokken 10:30 i helgene. Jeg skjønner at ikke alle er like glad i barneskrål, men noe må man tåle. At det er lyd etter barn på dagtid, etter man har stått opp, eller på stranden det må man godta. Vi kan ikke hysje ned barna våre hele tiden, de må få lov til å være barn. Vi alle har vært sånn en gang i tiden. Anonymkode: a2bad...c56
Million Skrevet 1. juni 2023 #189 Skrevet 1. juni 2023 Er dette en tråd startet av kua som har glemt at hun var kalv? Alle unger skriker og hoier i løpet av en dag med lek, som regel. Kan være irriterende når man selv ikke har småunger, ja, men sånn er barn. Et sted må de få lov å utfolde seg, og det er utendørs. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #190 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Merkelig tråd. Noen klager på at unger sitter stort sett foran en skjerm. Og nå klages det på at de er ute å leker. Er det en ting jeg syntes er trist , er at det er alt for lite barne bråk utendørs i dag Anonymkode: 64b15...77c Det går fint an å leke ute uten å skrike av sine lungers fulle kraft. Anonymkode: 74d0e...f95 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #191 Skrevet 1. juni 2023 Million skrev (3 timer siden): Er dette en tråd startet av kua som har glemt at hun var kalv? Alle unger skriker og hoier i løpet av en dag med lek, som regel. Kan være irriterende når man selv ikke har småunger, ja, men sånn er barn. Et sted må de få lov å utfolde seg, og det er utendørs. Vi lekte masse ute og vi var oppdratt til å vise hensyn til naboene. Vi fikk tilsnakk hvis vi hylte for mye og vi fulgte det de voksne sa. En kan fint ha livsglede og le, men ikke på bekostning av naboer. Anonymkode: 74d0e...f95
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #192 Skrevet 1. juni 2023 Skjønner deg, jeg. En ting er latter og snakk, det får man tåle, men noen barn virker som de kun kommuniserer ved å hvine og gaule. Burde ikke vært nødvendig å hyle fra man går ut til man skal inn igjen... Anonymkode: 13a25...901
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #193 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 7.18): Jeg fatter ikke hvorfor en del foreldre ikke lærer ungene sine til å ikke være høylytte. Det er fullt mulig å lære unger å leke uten å rope og skrike. Hvis du ikke orker at ungen din roper inne, hvorfor skal vi andre plages av det ute? Anonymkode: 3dee8...f23 Lar mye heller ungene være høylydt ute enn inne. For det første så føler jeg naboene lurer på hva som skjer innenfor husets fire vegger hver gang en unge hyler fordi den ikke vil pusse tenner, ikke får spille tvspill, ikke liker middagen osv... kjekt om de hyler for ingenting ute også så naboene ser at det er helt normalt 😆 unger får alltid høre at de må bruke innestemme inne og skal de bruke utestemme så får de gå ut, ja da sender jeg ungene ut jeg. De trenger faktisk å få ut litt frustrasjon, energi og latter i løpet av ettermiddagen med lange dager i bhg og skole. Hvis ikke du tåler å høre barn som roper, skriker og er høylydt så flytt inn i skogen uten naboer. Vi bor på bygda, men har fremdeles naboer og jeg elsker at vi her kan klippe plen på helligdager uten at noen bryr seg, starter en så starter resten av nabolaget også. Her løper ungene rundt på plenen å skriker, har vannkrig, hopper på trampoline, krangler, men alle naboene hilser fremdeles på oss 😂 aldri fått noen klager og heller ikke klaget på noen av de andre. Har du bråkete naboer forresten? 🤭 Kan du ikke ønske deg hørselvern til jul? Anonymkode: 9e4c3...346 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå