Gå til innhold

Hvorfor får en del barn lov å skrike, hoie og rope ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

men en del barn er jo kronisk på høyeste volum og hviner og skriker an mas, det er bare irriterende. 

Anonymkode: 3dee8...f23

At du finner det irriterende sier jo egentlig bare at du har et reguleringsproblem selv slik jeg ser det som ikke kan la barn få utløp av sine følelser fordi du blir irritert av det.. Som sagt, jeg syns mennesker som skal påtvinge andre sine egne greier er slitsomme, men det er meg - jeg går ikke inn for å begrense dem av den grunn.. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal unger få lov til å skrike og hoie utendørs.. 

Ikke til alle døgnets tider, selvsagt, men etter samme regler som resten av samfunnet. Kan Tore i nabohuset klippe plenen, stå med motorsagen, høre på musikk ute på altanen, osv, så kan untene løpe rundt og leke - og lage naturlig barnelyd. 

Jeg slipper ikke mine ut i hagen tidlig på morgenen på fridager, av hensyn til naboer som liker å sove litt lengre. Men når klokken har passert 9, får de tåle litt bråk, på akkurat sammme måte som at mine unger må tåle at naboene klipper plenen etter at de er i seng kl 19.. 

Anonymkode: eefa5...f63

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det greit at jeg lar bikkja mi stå ute og bjeffe hele dagen også da?

Anonymkode: 69bae...07e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En hund er ikke et barn, og ingen lar ungene løpe rundt og skrike hele dagen heller... Nå bruker du en hersketeknikk som heter "stråmann". 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (8 minutter siden):

At du finner det irriterende sier jo egentlig bare at du har et reguleringsproblem selv slik jeg ser det som ikke kan la barn få utløp av sine følelser fordi du blir irritert av det.. Som sagt, jeg syns mennesker som skal påtvinge andre sine egne greier er slitsomme, men det er meg - jeg går ikke inn for å begrense dem av den grunn.. 

Det er en veldig fin ting å lære seg å ta hensyn til andre her i verden og støy ER til sjenanse for andre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du takler ikke dine egne bråkete unger inne, så derfor sender du de ut så de kan plage naboer istedet. Klarer du ikke roe ned dine egne unger? Stakkars naboene dine. 

Anonymkode: aab6f...96a

Du gidder ikke å investere i stillegående gressklipper eller la hagen gro igjen, derfor plager du naboene dine med gressklipperlyder? Stakkars naboene dine. 

Anonymkode: c482b...e20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en veldig fin ting å lære seg å ta hensyn til andre her i verden og støy ER til sjenanse for andre. 

Da regner jeg med at du verken bruker snøfreser, gressklipper eller sag, du snekrer ikke og gjør ingenting annet som støyer. Ikke sant?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan lovlig la bikkja stå og gjø fra 7 til 23, uten at noen kan si noe på det. Men for dyrevelferden hadde det ikke vært så bra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvsagt skal unger få lov til å skrike og hoie utendørs.. 

Ikke til alle døgnets tider, selvsagt, men etter samme regler som resten av samfunnet. Kan Tore i nabohuset klippe plenen, stå med motorsagen, høre på musikk ute på altanen, osv, så kan untene løpe rundt og leke - og lage naturlig barnelyd. 

Jeg slipper ikke mine ut i hagen tidlig på morgenen på fridager, av hensyn til naboer som liker å sove litt lengre. Men når klokken har passert 9, får de tåle litt bråk, på akkurat sammme måte som at mine unger må tåle at naboene klipper plenen etter at de er i seng kl 19.. 

Nettopp. De som klager på barnebråk har gjerne fyllefest i hagen med musikk i ny og ne, snekrer, sager og klipper plen. Men dette er jo "nødvendige" og "fornuftige" voksenlyder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (2 timer siden):

Om ein skal nekte born å ha det høglytt kjekt ute, syns eg vi skal nekte vaksne folk å ha det høglytt kjekt på restaurantar også. Det plagar meg.

Det er ikke så sjarmerende med voksne som hoier og er høyrøstede på restaurant nei. Heldigvis blir sånne lag som ikke klarer å ta hensyn til at det er flere gjester der som også er ute for å kose seg bedt om å dempe seg, evt kastet ut om det ikke tas til følge.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så sjarmerende med voksne som hoier og er høyrøstede på restaurant nei. Heldigvis blir sånne lag som ikke klarer å ta hensyn til at det er flere gjester der som også er ute for å kose seg bedt om å dempe seg, evt kastet ut om det ikke tas til følge.

Jeg har aldri hørt om en fest ute i hagen til folk eller på uterestauranter, innenfor "tillatt bråketid" ifølge regelverk, bli avsluttet av andre enn festdeltakere selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri hørt om en fest ute i hagen til folk eller på uterestauranter, innenfor "tillatt bråketid" ifølge regelverk, bli avsluttet av andre enn festdeltakere selv. 

Vet ikke om det er MC Donalds du stort sett frekventerer, selv har jeg vært vitne til flere ganger at støyende gjester har blitt bedt om å roe ned og at enkeltpersoner har blitt bedt om å forlate restauranten, så det er heldigvis ikke fritt frem.

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet

Barn er barn, og ute er det lov å ha utestemme. 

Vi har alle vært barn og lekte ute. Ble alltid roping og skriking fra oss også. Helt normalt av barn i alle år. Det var jo så gøy å rope, hoie og skrike. Det er fortsatt gøy det av og til😂

Gjest Lurven
Skrevet

Fordi de er barn, de må få lov å ha det gøy og rope litt når de er ute

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis de bråker helt innpå huset ditt,  er det lov å stikke huet og og si på en grei måte : Hvis dere skal rope så høyt, kan dere da leke litt lengre unna husveggen,  da det blir mye bråk her. Det hjelper de å forstå at det er for høyt 

Anonymkode: 64b15...77c

Jeg hadde en sånn nabo som alltid klaget. De bodde ved en parkeringsplass som var tom på kvelden og et fint sted å spille stikkball. Men det medfører gjerne noe roping og det tålte ikke denne naboen. Best at alle unger sitter inne på iPad kanskje?

Anonymkode: 1984a...a10

Skrevet

Da lurer jeg på hvor foreldre er de til voksne som hoier,skriker, urinere, ødlegger ting, knuser ting og ikke klarer å oppføre seg på byen er....her må foreldre være late og ikke oppdra sine voksne barn....😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Barn som hyler og roper på lekeplasser er en ting. Det forstår jeg. Et sted må de få utfoldelse. Men naboungene som hyler og skriker og aldri kommuniserer på noen måte derimot er slitsomt. Det er frustrerende fordi man får andres bråk tett innpå når man er hjemme og helst vil ha ro. Barn har fryktelig slitsomme stemmer også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du gidder ikke å investere i stillegående gressklipper eller la hagen gro igjen, derfor plager du naboene dine med gressklipperlyder? Stakkars naboene dine. 

Du svarer tilbake ved å stille et spørsmål basert på hva du tror jeg eier og har.. Da er det faktisk bedre å la være og svare. 

Anonymkode: aab6f...96a

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er opptatte med seg selv og ikke gidder å oppdra ungene.

Anonymkode: 74d0e...f95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor ikke, mener du unger skal være helt stille? 

Anonymkode: f6c66...440

Så det finnes ingen mellomting?

Anonymkode: 74d0e...f95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...