AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #61 Skrevet 30. mai 2023 Al34n0nym1 skrev (1 minutt siden): Hjelpes.. her skal ungene være stumme, eller så blir naboen irritert. Ikke rart at barn I dag ikke har lyst til å leke ute eller at foreldre tar dem med ut bare fordi ene naboen bgriner av å høre barneskrik... Vedder på at de som klager på barn som hoier er de som også lurer på hvorfor det ikke finnes barn ute på lekeplassen lengre. Nei, jeg lurer på hvorfor de må « hoie». Anonymkode: 167aa...7fa 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #62 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men utestemme var ikke og skrike. Det var og snakke høyt. Anonymkode: 167aa...7fa Jo, det var også hyling, som er en helt normal måte for barn å få utløp for følelsene sine. Anonymkode: c482b...e20 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #63 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg lurer på hvorfor de må « hoie». Anonymkode: 167aa...7fa Fordi det er noe naturlig som kroppen gjør. Jeg savner å kunne uttrykke en pur glede (nå snakker jeg ikke om å hoie og rope, men å vise en stor glede overfor andre mennesker), siden voksne må dempe alle følelsene sine og være roboter i Norge i 2023. La barn være barn. Anonymkode: c482b...e20 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #64 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fatter ikke hvorfor en del foreldre ikke lærer ungene sine til å ikke være høylytte. Det er fullt mulig å lære unger å leke uten å rope og skrike. Hvis du ikke orker at ungen din roper inne, hvorfor skal vi andre plages av det ute? Anonymkode: 3dee8...f23 dette er da virkelig en ikke-sak i 2023. Problemet er ikke at barn er ute og hoier, men at de ikke er det. Anonymkode: 3a96f...5c5 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #65 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg lurer på hvorfor de må « hoie». Anonymkode: 167aa...7fa Fordi de er barn? Skal barn liksom hviske til hverandre når de leker f.eks sisten eller gjemsel? Hviske når man sier "du har den!!" eller "fant deg!!!" Anonymkode: 612e9...e5c 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #66 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi de er barn? Skal barn liksom hviske til hverandre når de leker f.eks sisten eller gjemsel? Hviske når man sier "du har den!!" eller "fant deg!!!" Anonymkode: 612e9...e5c Jepp, hviske til hverandre når man befinner seg på motsatt side av jorde der man spiller fotball Anonymkode: c482b...e20 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #67 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Virkelig noe mange flere burde tenke over før de bestemmer seg for å få barn når de egentlig er i besteforeldrealder. Anonymkode: 69bae...07e nå kan man jo i prinsippet bli besteforeldre fra man er rundt 30 år, så "besteforeldrealder" er jo et dustekriterium. Anonymkode: 3a96f...5c5 3
Heln Skrevet 30. mai 2023 #68 Skrevet 30. mai 2023 Barn flest elsker å rope, hyle, le, synge, og har ingen spærrer på det. Jeg lærer barna mine at de får være mer stille inne og kan rope om de vil ute. Det går over med alderen uansett 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #69 Skrevet 30. mai 2023 Synes det er helt greit at barn lager lyd ute! Egentlig så er det ikke finere musikk enn barn som leker ute i dag, med tanke på hvor mye mer barn sitter inne! De legger seg jo innenfor ett visst tidspunkt, så kan ikke skjønne at det skal være noe problem. Med mindre man har en lidelse der man er sensitiv for høye lyder, eller er pensjonist og barnløs. Anonymkode: befcc...7dc 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #70 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har kanskje nedsatt hørsel da? Ikke like trivelig for de av oss som fremdeles har hørselen i behold. Hilsen yngre dame Anonymkode: 69bae...07e Ikke meg du siterer, men morsomt at du nevner hørsel. For jeg har aldri brydd meg om barn som hyler og bråker, helt til jeg fikk nedsatt hørsel og måtte begynne med høreapparat. Slike lyder blir nemlig forsterket i høreapparat🙈Jeg klarer ikke å beskrive hvor ille det høres ut for meg når jeg f.eks er i butikken og handler, plutselig hyler en unge og jeg går nesten i bakken av lyden. Anonymkode: dfb55...7f2 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #71 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke meg du siterer, men morsomt at du nevner hørsel. For jeg har aldri brydd meg om barn som hyler og bråker, helt til jeg fikk nedsatt hørsel og måtte begynne med høreapparat. Slike lyder blir nemlig forsterket i høreapparat🙈Jeg klarer ikke å beskrive hvor ille det høres ut for meg når jeg f.eks er i butikken og handler, plutselig hyler en unge og jeg går nesten i bakken av lyden. Anonymkode: dfb55...7f2 Har det ikke ulike innstillinger? En jeg kjenner kan stille inn høreapparatet så det i hovedsak tar inn lyd som kommer foran ansiktet hans så det blir lettere å holde samtaler i rom der det er flere. Anonymkode: 08994...ed5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #72 Skrevet 30. mai 2023 Lillian1550 skrev (2 timer siden): Er dette ett seriøst innlegg?? I såfall kan ikke vedkommende ha barn. Det er helt seriøst og jeg har tre stykker. Oppdratt til å leke uten å hyle og uten å bli kjeftet på, så det er fullt mulig. Anonymkode: 3dee8...f23 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #73 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har det ikke ulike innstillinger? En jeg kjenner kan stille inn høreapparatet så det i hovedsak tar inn lyd som kommer foran ansiktet hans så det blir lettere å holde samtaler i rom der det er flere. Anonymkode: 08994...ed5 skrik er uansett vanskelig. Anonymkode: 3a96f...5c5
Carrot Skrevet 30. mai 2023 #74 Skrevet 30. mai 2023 Jeg blir litt oppgitt over mennesker som TS som mener at deres behov er viktigere enn andres behov.. Barn må få utfolde seg i lek, det er en naturlig del av utviklingen - de lærer og de leker, dersom ts plages av det får TS kjøpe seg hørselvern 😝 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #75 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jepp, hviske til hverandre når man befinner seg på motsatt side av jorde der man spiller fotball Anonymkode: c482b...e20 Tror du helt seriøst det er sånn støy som menes? Gjør du deg dum? Anonymkode: 3dee8...f23 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #76 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Våre naboer har fri oppdragelse på barna sine og de skriker, ikke bare ropte til hverandre til alle døgnets tider. Utrolig slitsomt når det ikke er skrål og latter, men direkte hyling. Det er jo ikke mulig å høre forskjell på om de har ramlet ned av trampolina å knekt noe eller har det gøy slik de hyler de nabo ungene. Hadde vert fint om foreldre som føler seg truffet i tråden kunne snakket til ungene sine. Det er forskjell på barnelatter og litt skråling og den hylingen en del barn holder på med. Hilsen mamma med barn som ikke får lov til å stå å hyle til alle døgnets tider. Anonymkode: 978bc...29c Eksakt! Anonymkode: 3dee8...f23 1 1
lajlaj Skrevet 30. mai 2023 #77 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fatter ikke hvorfor en del foreldre ikke lærer ungene sine til å ikke være høylytte. Det er fullt mulig å lære unger å leke uten å rope og skrike. Hvis du ikke orker at ungen din roper inne, hvorfor skal vi andre plages av det ute? Anonymkode: 3dee8...f23 Hvor skal de ellers rope og hoie og skrike? 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #78 Skrevet 30. mai 2023 lajlaj skrev (3 minutter siden): Hvor skal de ellers rope og hoie og skrike? Det er ikke nødvendig! Anonymkode: 3dee8...f23 5 1
RockyRose Skrevet 30. mai 2023 #79 Skrevet 30. mai 2023 Om ein skal nekte born å ha det høglytt kjekt ute, syns eg vi skal nekte vaksne folk å ha det høglytt kjekt på restaurantar også. Det plagar meg. 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #80 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er helt seriøst og jeg har tre stykker. Oppdratt til å leke uten å hyle og uten å bli kjeftet på, så det er fullt mulig. Anonymkode: 3dee8...f23 Jeg hadde også en sånn mor. Nå i voksen alder ønsker jeg ikke å ha noe særlig kontakt med henne. Anonymkode: c482b...e20 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå