Gå til innhold

Hvorfor får en del barn lov å skrike, hoie og rope ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor en del foreldre ikke lærer ungene sine til å ikke være høylytte. Det er fullt mulig å lære unger å leke uten å rope og skrike. Hvis du ikke orker at ungen din roper inne, hvorfor skal vi andre plages av det ute?

Anonymkode: 3dee8...f23

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvorfor en del foreldre ikke lærer ungene sine til å ikke være høylytte. Det er fullt mulig å lære unger å leke uten å rope og skrike. Hvis du ikke orker at ungen din roper inne, hvorfor skal vi andre plages av det ute?

Anonymkode: 3dee8...f23

Hvorfor ikke, mener du unger skal være helt stille? 

Anonymkode: f6c66...440

• Liker 37
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror man bare har litt ulik definisjon av hva som er skriking og roping. Terskelen for det er litt annerledes for mange foreldre enn folk som ikke har småbarn lengre.

Anonymkode: 88cbe...ead

• Liker 26
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror man bare har litt ulik definisjon av hva som er skriking og roping. Terskelen for det er litt annerledes for mange foreldre enn folk som ikke har småbarn lengre.

Anonymkode: 88cbe...ead

Dette

Anonymkode: f6c66...440

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke skal kunne bruke utestemme ute, hvor skal de bruke det da? 

Anonymkode: fb2aa...67a

• Liker 36
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nja, nå har jo barn ulik volumknapp, på samme vis som voksne. Noen voksne roper når de prater de også. Hover og skriker om de har fått noe alkohol innabords  feks, selv om ikke alle voksne er sånn. 

Barn må lære over tid.  Først lærer de ute og inne stemne,  og etterhvert lærer de også at de ikke trenger å skrike så høyt ute også. 

Selv om jeg er plaget lett med lyd, må jeg si at barnelyder ikke er det mest plagsomme. Med mindre det er rett utenfor  vinduet innpå huset. 

Barn som blir lettere gira, hat også lettere for det ned høyere volum.  Og trenger litt tid til å lære selvkontroll på det. 

Anonymkode: 64b15...77c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi hører gjerne ikke det samme som deg. Vi hører barn som har det gøy og leker sunn lek ute. Det er ikke plagsomt. 

Anonymkode: f06ec...4b6

Det kan definitivt være plagsomt, jo. Og det er lov å bruke sunn fornuft og tillate det til gitte tidspunkt på dagen og eller hjelpe barna å regulere seg ned, dette er foreldrenes jobb.

Anonymkode: 03b96...723

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de bråker helt innpå huset ditt,  er det lov å stikke huet og og si på en grei måte : Hvis dere skal rope så høyt, kan dere da leke litt lengre unna husveggen,  da det blir mye bråk her. Det hjelper de å forstå at det er for høyt 

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan definitivt være plagsomt, jo. Og det er lov å bruke sunn fornuft og tillate det til gitte tidspunkt på dagen og eller hjelpe barna å regulere seg ned, dette er foreldrenes jobb.

Eller = ellers *

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de bråker helt innpå huset ditt,  er det lov å stikke huet og og si på en grei måte : Hvis dere skal rope så høyt, kan dere da leke litt lengre unna husveggen,  da det blir mye bråk her. Det hjelper de å forstå at det er for høyt 

Det er foreldrenes jobb å lære barna selvkontroll.

Anonymkode: 69bae...07e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ute er det lov med utestemme. Men de må oppdras til å holde seg litt fra andre om de skal rope og skrike.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilke tidspunkt ser du for deg?

Anonymkode: 1e9fd...da2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ELSKER lyden av barn som leker og roper og har det gøy ute. Selve lyden av liv og livsglede.  Høres alt for sjelden nå for tiden. 
Hilsen eldre dame.

Anonymkode: cc53b...cb1

• Liker 9
  • Hjerte 9
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ELSKER lyden av barn som leker og roper og har det gøy ute. Selve lyden av liv og livsglede.  Høres alt for sjelden nå for tiden. 
Hilsen eldre dame.

Elsker du lyden av når de har konkurranse «hvem skriker høyest» rett ved huset ditt? 

Anonymkode: 50324...b57

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke tidspunkt ser du for deg?

Anonymkode: 1e9fd...da2

Det tenker jeg man må ta en avgjørelse på ut fra hvordan situasjonen er der man bor og hvilke hensyn som må tas. Bor man i enebolig med nærmeste nabo 50 meter unna er det selvsagt lite hensyn å ta vs de som bor i bygård og deler uteplass med en hel del boenheter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bror er 10 år og skriker og skråler i de fleste sammenhenger. Han blir sjeldent korrigert av foreldrene sine (de orker ikke og er i 50- og 60-årene). Jeg korrigerer han ofte og han blir alltid litt flau når jeg må minne han på å ikke brøle ikke i familieselskap feks. Da våkner plutselig pappa og er helt enig i at det ikke er pent å brøle så mye 😂 Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå med han når han blir større. 

Anonymkode: a6d66...5a8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hilsen eldre dame.

Du har kanskje nedsatt hørsel da? Ikke like trivelig for de av oss som fremdeles har hørselen i behold.

Hilsen yngre dame

Anonymkode: 69bae...07e

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Min bror er 10 år og skriker og skråler i de fleste sammenhenger. Han blir sjeldent korrigert av foreldrene sine (de orker ikke og er i 50- og 60-årene). Jeg korrigerer han ofte og han blir alltid litt flau når jeg må minne han på å ikke brøle ikke i familieselskap feks. Da våkner plutselig pappa og er helt enig i at det ikke er pent å brøle så mye 😂 Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå med han når han blir større. 

Anonymkode: a6d66...5a8

Det kommer sikkert til å gå like bra med han som deg.

Anonymkode: d2481...5ce

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...