AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 Gjelder en av mine aller nærmeste venner som fortsatt ligger med eksen sin som har vært i nytt forhold i tre år. De møttes ukentlig det første året og nå sporadisk. Jeg har sagt fra at det er dårlig gjort ovenfor ny kjæresten hans og trodde hun hadde stoppet men fikk vite nettopp at hun fortsatt holder på å ligge med han. Ville dere oversett det eller brutt vennskapet? Anonymkode: 5a5ab...913
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Hvorfor har andres meninger noe å si? Hvordan du vil være venninne, er din sak, og du vil ikke klare å kalibrere ditt moralske kompass ut fra en haug spissformuleringer her. Anonymkode: cfb4f...d13 10
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Skrevet 30. mai 2023 JEG ville ha fortsatt vennskapet med en av mine aller nærmeste venninner selv om hun var noens elskerinne, fordi jeg er veldig glad i mine nærmeste venninner -de har gode kvaliteter, og jeg forventer ikke plettfri vandel hos de til enhver tid. Jeg hadde derfor ikke hatt noen kvaler rundt dette. Hva du må gjøre med dine vennskap er det jo ingen som kan fortelle deg, dette må du jo føle på selv. Anonymkode: 4fcd3...565 14 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 Jeg tror ikke jeg hadde klart å ha for tett vennskap til henne. Det vikende så hensynsløst å være med på utroskap (spesielt over tid), og som det er så lite godhet og omsorg for den personen som utslettes for utroskapen. Så mye egoisme og så lite omsorg for andre og samvittighet for hva man er med på hadde jeg fått i vrangstrupen. Her inne snakkes det mye om at i noen tilfeller er det bedre å være singel enn i et dårlig forhold. Gjelder ikke det også vennskap? Uansett: Du må selv finne ut hva som er riktig for deg. Kanskje det er best å beholde ditt vennskap. Du kjenner deg selv (og fin venninne) best. Anonymkode: 3c0d0...ba7 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Skrevet 30. mai 2023 Hun vet at jeg ble skilt og gikk gjennom dyp depresjon og livskrise pga min eks mann var utro så det er vanskelig for meg å vite hun gjøre det samme mot en annen kvinne. Er glad i henne men syns at elskerinnerollen har forandret henne, mer hensynsløs og egoistisk på andre områder også Ts Anonymkode: 5a5ab...913 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hun vet at jeg ble skilt og gikk gjennom dyp depresjon og livskrise pga min eks mann var utro så det er vanskelig for meg å vite hun gjøre det samme mot en annen kvinne. Er glad i henne men syns at elskerinnerollen har forandret henne, mer hensynsløs og egoistisk på andre områder også Ts Anonymkode: 5a5ab...913 Men da får du si til din venninne at det hun holder på med er forkastelig. Om DU klarer å fortsette vennskapet med henne er det ingen her som kan svare på. Jeg personlig hadde ikke hatt noe å si på om min venninne var elskeren til noen. Hadde synes det var trist at hun la seg i en sånn situasjon, men jajaj.. hennes sexliv er ikke mitt. Anonymkode: 6577c...1ae 2
Pippi Lotta Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 (endret) Det er ikke venninnen din som er utro men mannen og ingen er utro mot deg TS. Ingen er perfekte, jeg aviser ikke venner når de gjør noe dumt. Men Du må jo finne ut selv hvilken type venn du er. Hva oppnår du med å avise henne? Tror du hun kommer til å slutte om du fordømmer henne? Har du snaket med henne om hvorfor hun driver med dette? Hvorfor aksepterer hun å være dame Nr 2? Er det mulig hun er i en usunt hekt? Kanskje det er nå hun trenger en god venn mest…. Endret 30. mai 2023 av Pippi Lotta 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 Du må jo selv finne ut om det er verdt å bryte vennskap med en av dine beste venner pga. hun er noen sin elskerinne. Anonymkode: 442e6...75c 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #9 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun vet at jeg ble skilt og gikk gjennom dyp depresjon og livskrise pga min eks mann var utro så det er vanskelig for meg å vite hun gjøre det samme mot en annen kvinne. Er glad i henne men syns at elskerinnerollen har forandret henne, mer hensynsløs og egoistisk på andre områder også Ts Anonymkode: 5a5ab...913 Men da kutter du henne ut da, og ferdig med det? Veldig merkelig å gjør dette om til noe som handler om deg, som at hun bevisst går inn og tråkker på dine følelser fordi hun heller burde vist hensyn til DEG fordi du har vært gjennom utroskap. Du skal ikke se bort ifra at denne hensynsløsheten og egoismen du ser på andre områder stammer fra at hun selv ikke har det lett akkurat nå. Når hun er elskerinne til sin egen eks så er det garantert ikke en følelsesløs relasjon kun basert på sex. Anonymkode: 4fcd3...565 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 Jeg ville ikke brutt vennskapet. Tvert imot. Jeg ville skjønt at når hun aksepterer rolle som elskerinne, betyr det at hun har dårlig selvtillit, og jeg ville prøvd å hjelpe henne med det. Anonymkode: 664f2...86b 4 2
Majer Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 Det viktigste er at du ikke har dobbel standard. Helt greit å bevare vennskapet så lenge du heller ikke hadde slått opp om samboeren din gjorde det samme. En av mine beste venner er definitivt narsi, men han er hyggelig på sin måte.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gjelder en av mine aller nærmeste venner som fortsatt ligger med eksen sin som har vært i nytt forhold i tre år. De møttes ukentlig det første året og nå sporadisk. Jeg har sagt fra at det er dårlig gjort ovenfor ny kjæresten hans og trodde hun hadde stoppet men fikk vite nettopp at hun fortsatt holder på å ligge med han. Ville dere oversett det eller brutt vennskapet? Anonymkode: 5a5ab...913 Jeg hadde ikke orket å ha en venninne med en så lav moral, i tillegg til å bli dratt inn i utroskapsdrama (siden du vet om affæren). Så mye drama gidder jeg ikke i livet mitt. Anonymkode: dadee...1b4 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Skrevet 30. mai 2023 Pippi Lotta skrev (12 minutter siden): Det er ikke venninnen din som er utro men mannen og ingen er utro mot deg TS. Ingen er perfekte, jeg aviser ikke venner når de gjør noe dumt. Men Du må jo finne ut selv hvilken type venn du er. Hva oppnår du med å avise henne? Tror du hun kommer til å slutte om du fordømmer henne? Har du snaket med henne om hvorfor hun driver med dette? Hvorfor aksepterer hun å være dame Nr 2? Er det mulig hun er i en usunt hekt? Kanskje det er nå hun trenger en god venn mest…. Å gjøre noe dumt og å ha et flerårig forhold til en mann med samboer er helt forskjellige ting. Anonymkode: dadee...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #14 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hun vet at jeg ble skilt og gikk gjennom dyp depresjon og livskrise pga min eks mann var utro så det er vanskelig for meg å vite hun gjøre det samme mot en annen kvinne. Er glad i henne men syns at elskerinnerollen har forandret henne, mer hensynsløs og egoistisk på andre områder også Ts Anonymkode: 5a5ab...913 Da passer dere ikke sammen, rett og slett. Jeg hadde dumpet henne. Anonymkode: dadee...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #15 Skrevet 30. mai 2023 Jeg hadde en gift venninne som hadde elsker. Jeg sa rett ut: «Aldri fortell meg om det, aldri bruk meg som alibi når dere møtes». Jeg ville ikke bli satt i en konflikt hvis hennes mann fant ut av det. Så lenge jeg slapp å høre om det eller ble involvert på noen som helst måte får voksne folk ta egne (dumme valg). Sa selvfølgelig klart i fra hva jeg mente om det hun holdt på med. Det ble oppdaget etter et par år og de er skilt nå. Anonymkode: 752f1...6d1 5
Pippi Lotta Skrevet 30. mai 2023 #16 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Å gjøre noe dumt og å ha et flerårig forhold til en mann med samboer er helt forskjellige ting. Anonymkode: dadee...1b4 Å synes du det er bra?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #17 Skrevet 30. mai 2023 Gjør det noe om hun er elskerinne? Er hun slem mot deg for det? Støtt henne, hun får snart kjærlighetssorg. Anonymkode: b3a2b...231 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #18 Skrevet 30. mai 2023 Det er da virkelig ikke din sak? Og det er jo ikke venninnen din som er utro en gang? Her er det jo eksen hennes som evnt gjør noe galt. Dette ville jeg holdt meg unna, og bare droppet å snakke om det hvis det berører deg sterkt. Anonymkode: 456b3...615 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #19 Skrevet 30. mai 2023 Jeg ligger forøvrig fra tid til annen med gifte kvinner selv, og ingen av mine venner har forlatt meg av den grunn. Men jeg informerer ikke alle mine venner om uvanen min - spesielt ikke de som jeg tenker har lav toleransegrense for utroskap. Og det virker som venninnen din også prøver å skjerme deg? Så jeg synes det virker som hun er en god venninne som er verdt å beholde. Anonymkode: 456b3...615
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #20 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gjør det noe om hun er elskerinne? Er hun slem mot deg for det? Støtt henne, hun får snart kjærlighetssorg. Anonymkode: b3a2b...231 TS får nok flashbacks til tiden der hun selv var bedratt. Anonymkode: dadee...1b4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå