AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #1 Del Skrevet 30. mai 2023 Hvilke øvelser og hvor fort kan man få markerte magemuskler gitt at man er slank og har lav fettprosent? Vil f eks daglige sit ups være nok og vil det forbrenne magefettet eller bare bygge muskler? Anonymkode: b5a84...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 30. mai 2023 #2 Del Skrevet 30. mai 2023 Du kan ikke punktslanke. Tren magen på samme måte som andre muskler du vil at skal vokse. Tunge vekter, relativt få repetisjoner og fokus på progresjon i styrke. Kabeløvelser er gode i så måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Del Skrevet 30. mai 2023 Sandum.PT skrev (11 timer siden): Du kan ikke punktslanke. Tren magen på samme måte som andre muskler du vil at skal vokse. Tunge vekter, relativt få repetisjoner og fokus på progresjon i styrke. Kabeløvelser er gode i så måte. Jeg lurte mest på hvor fort man kan se mer markerte muskler. Er slank Anonymkode: b5a84...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Del Skrevet 30. mai 2023 Aldri trent mage. Bare kjernemuskulatur gjennom kondisjonstrening. Tror akkurat det med markerte magemuskler ofte har genetisk komponent. Jeg tror ikke alle kan få det uten å bli altfor tynn. Anonymkode: 94c99...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg er dame med flere barn i slutten av 30-åra og ikke så tynn (bmi på ca.24-25,5), men får faktisk synlige magemuskler i øvre halvdel av magen nesten umiddelbart når jeg trener litt intensivt noen uker og spiser sunn mat. Tre økter i uka gjør susen. Det spiller ikke så stor rolle hva jeg trener engang, det kan være alt fra løping, crossfit til styrke. Har likevel en følelse av at statiske øvelser som planken gir meg spesielt raske resultater. Hvis du har lav fettprosent burde det være ganske easy-peasy å få gode resultater om du har litt «anlegg» for det😊 Tror også som personen over at det genetiske komponentet har en del å si. Kjenner for eksempel en som trener 5-7 økter i uka gjennom mange år og fortsatt ser litt «kvapsete» ut, selv om han er tynn. Hadde jeg hatt en fettprosent på kanskje 20-21?) tror jeg at jeg lett kunne fått på nedre del av magen også, uten all verdens innsats, men det har jeg aldri hatt ork til å finne ut av😅 Anonymkode: d4237...9a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg er naturlig slank (BMI rundt 20), men er typisk "Ektomorf" dvs tynn men uten definerte muskler. Har aldri klart å få noe særlig muskler selv om jeg har trent kardio og litt styrke i mange år. I fjor begynte jeg å gjøre mer mageøvelser for å styrke stabiliseringsmusklene. Fikk rådet av fysio pga jeg har slitt litt med ryggproblemer. Så motivasjonen var ren funksjonalitet. Men det som har skjedd ( i tillegg til bedring av vondter) er at jeg faktisk har blitt mer definert for første gang i mitt liv! Har alltid hatt direkte magefett, men nå ser en strek midt på magen og liiitt muskeldefinisjon i enkelte lys. Det jeg gjør er: - Planke (foran og sideplanke). Begynte med 30 sekunder, nå tar jeg lett 2 min x 5 - Sykkel - crunch (pass på god teknikk, du kjenner at du gjør øvelsen rett om du blir støl i magen. Du skal ikke ha vondt i ryggen! - Hengende benhev (en øvelse som er umulig å ikke gjøre riktig) Mye annet man kan gjøre som toe-tuch, hofteløft ect. Men jeg liker øvelser som får pulsen opp og aktiviserer flere muskelgrupper. Planken feks går på armer og bein også. Anonymkode: 11456...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er naturlig slank (BMI rundt 20), men er typisk "Ektomorf" dvs tynn men uten definerte muskler. Har aldri klart å få noe særlig muskler selv om jeg har trent kardio og litt styrke i mange år. I fjor begynte jeg å gjøre mer mageøvelser for å styrke stabiliseringsmusklene. Fikk rådet av fysio pga jeg har slitt litt med ryggproblemer. Så motivasjonen var ren funksjonalitet. Men det som har skjedd ( i tillegg til bedring av vondter) er at jeg faktisk har blitt mer definert for første gang i mitt liv! Har alltid hatt direkte magefett, men nå ser en strek midt på magen og liiitt muskeldefinisjon i enkelte lys. Det jeg gjør er: - Planke (foran og sideplanke). Begynte med 30 sekunder, nå tar jeg lett 2 min x 5 - Sykkel - crunch (pass på god teknikk, du kjenner at du gjør øvelsen rett om du blir støl i magen. Du skal ikke ha vondt i ryggen! - Hengende benhev (en øvelse som er umulig å ikke gjøre riktig) Mye annet man kan gjøre som toe-tuch, hofteløft ect. Men jeg liker øvelser som får pulsen opp og aktiviserer flere muskelgrupper. Planken feks går på armer og bein også. Anonymkode: 11456...e04 *ups - ALDRI hatt direkte magefett skulle det være. Det har man ikke med en BMI på 20 😄 Anonymkode: 11456...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #8 Del Skrevet 31. mai 2023 Jeg har lav BMI og lav fettprosent, men for å få fettprosenten så lav på magen at jeg får tydelig definerte magemuskler må jeg rett og slett bli usunn. Jeg har ikke anlegg for det. Har definerte muskler i skuldre, rygg og armer. Men akkurat magen er det verre med. Kan se antydning til ruter hvis jeg har skikkelig pump. Anonymkode: 7470f...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #9 Del Skrevet 31. mai 2023 Mye med fettprosent å gjøre. Men, hvorfor skal du har sixpack? Livet ditt blir jo ikke bedre av den grunn. Selv har jeg svakt, pga treningsmengden min. Men har aldri legt opp til deg i kostholdet, der ligger jeg på ca 3000kcal. Anonymkode: faac1...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 31. mai 2023 #10 Del Skrevet 31. mai 2023 Er ein rein kombinasjon av fett% og genetikk. Om du allereie er slank og ikkje har hint av sixpack vil nok trening gjere lite, men er jo verdt eit forsøk. Det vil iallfall ikkje skade. Berre ha realistiske forventingar til deg sjølv, og kanskje prøv å flytt fokus frå sixpack til helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #11 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg har flat mage og mageruter til tross for at bmi er i øvre del av normalområdet. Jeg har alltid jogget og gått mye. Knapt trent styrke🫣 Anonymkode: 84ec9...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå