vannm75 Skrevet 30. mai 2023 #1 Skrevet 30. mai 2023 (endret) Klassisk problemstilling; Det har gått ca 6-8 mnd siden det ble (endelig) slutt med x.n. (Det har vært mye frem og tilbake). Vi var sammen i ca 5-6 år. Etter det ble brudd, fekk ho overta campingvogn på fast plass, som et plaster på såret/ kompensasjon (eg hadde kjøpt og betalt den i si tid). EG overtok og beholdt huset. Begge gikk videre, og vi har hatt minimal, men grei kontakt med hverandre, siden den gang. Saken er at No har ho funne seg en ny type som ho vil satse på. Problemet er at det er en felles venn, og det er en fra campingen! (Dette er bare ei lita uke gammelt, og veldig ferskt). Når eg fikk høre om dette merka eg at eg ble veldig sjalu, og at eg fortsatt har varme følelser for henne fortsatt. Begge var klar for å gå videre, og ønsket det. Det blir nok ikke oss to igjen, men eg mener ho kunne funne seg noen andre enn akkurat denne felles kjente personen. Er det en urealistisk forventning? Snakka med flere venner fra begge sider, som også reagerte på dette. Måten det ble gjort på. (Føler litt på at det er eg som har ført de sammen, siden eg gav ho vogna, der han holdt til). Og det plager meg. Begge de er ufør og god tid, har sikkert tilbrakt masse tid sammen. Eg mener jo selvsagt at denne personen ikke er bra for henne ( av flere årsaker) og at ho gjør et forhastet valg. Eg har selvsagt brutt kontakten helt med han felles (u)vennen. Tar gjerne imot tips for å bearbeide dette, og komme meg videre. Har Brukt masse tid og energi på dette. Det sliter på meg. No har ho blokka meg, så eg får ikke kontakt med henne. Eg hadde trengt å få snakka ut, og sagt min meining, men ho er ikke interessert. Vi har hatt en komplisert og turbulent forhold, med mye av og på. Endret 30. mai 2023 av vannm75 2
Duff Skrevet 30. mai 2023 #2 Skrevet 30. mai 2023 Du kan ikke styre og bestemme over henne nå. Slutt er slutt. 11 1
vannm75 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2023 (endret) Duff skrev (5 minutter siden): Du kan ikke styre og bestemme over henne nå. Slutt er slutt. Ja, det er vel egentlig det eg også kanskje har kommet frem til, og er innforstått med, men eg kjenner likevel på et snev av sjalusi, og bitterhet… Endret 30. mai 2023 av vannm75
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #4 Skrevet 30. mai 2023 For din egen del tror jeg du må akseptere at forholdet er slutt, dere er ikke sammen. Du forteller også at det har vært mye komplisert og drama i det forholdet dere hadde - så du ønsker henne ikke egentlig tilbake, gjør du? Det er normalt at den som opplever at eksen først finner seg en ny partner, spesielt når dette skjer forholdsvis raskt etter bruddet, sliter mer med dette. Slik sett tror jeg reaksjonen din er normal. Men når du sier du føler sjalusi nå og har varme følelser for henne. Er du sikker på det, med tanke på hvor vanskelig forholdet mellom dere tydeligvis var? Eller er du mest sjalu fordi hun fant en tidligere enn du trodde, og før deg, og at det i tillegg ble veldig ubehagelig for deg fordi det er en du kjenner? Tenk litt gjennom disse spørsmålene. Kanskje du kan prate med noen om dette også? Siden forholdet mellom dere er helt over, så kan du jo ikke styre hvem hun får følelser for, eller hvem som liker henne. Folk finner jo ofte hverandre i miljø med venner, felles interesser osv., så ikke så rart om hun har funnet en av de dere kjente derfra. Prøv å gi slipp, aksepter at det er over. Og prøv å kjenne at du unner henne å ha det godt og være lykkelig, selv om du og hun ikke lenger deler livet. Du vil få det bedre med deg selv om du greier å føle på dette. Du vil også lettere kunne greie å se fremover, og da tenker jeg du kan møte en annen kvinne etterhvert, en som du kan ha et godt forhold til, uten alle problemene og turbulensen du og eksen skapte sammen. Anonymkode: 674f4...9cb 4 1
vannm75 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For din egen del tror jeg du må akseptere at forholdet er slutt, dere er ikke sammen. Du forteller også at det har vært mye komplisert og drama i det forholdet dere hadde - så du ønsker henne ikke egentlig tilbake, gjør du? Det er normalt at den som opplever at eksen først finner seg en ny partner, spesielt når dette skjer forholdsvis raskt etter bruddet, sliter mer med dette. Slik sett tror jeg reaksjonen din er normal. Men når du sier du føler sjalusi nå og har varme følelser for henne. Er du sikker på det, med tanke på hvor vanskelig forholdet mellom dere tydeligvis var? Eller er du mest sjalu fordi hun fant en tidligere enn du trodde, og før deg, og at det i tillegg ble veldig ubehagelig for deg fordi det er en du kjenner? Tenk litt gjennom disse spørsmålene. Kanskje du kan prate med noen om dette også? Siden forholdet mellom dere er helt over, så kan du jo ikke styre hvem hun får følelser for, eller hvem som liker henne. Folk finner jo ofte hverandre i miljø med venner, felles interesser osv., så ikke så rart om hun har funnet en av de dere kjente derfra. Prøv å gi slipp, aksepter at det er over. Og prøv å kjenne at du unner henne å ha det godt og være lykkelig, selv om du og hun ikke lenger deler livet. Du vil få det bedre med deg selv om du greier å føle på dette. Du vil også lettere kunne greie å se fremover, og da tenker jeg du kan møte en annen kvinne etterhvert, en som du kan ha et godt forhold til, uten alle problemene og turbulensen du og eksen skapte sammen. Anonymkode: 674f4...9cb Tusen takk for et reflektert og godt svar. Ja kan tru eg har tenkt, den første natta eg fekk «nyheten» servert, sov eg bare en time. Har snakka med kompiser og litt henne (til ho blokka meg). Helt ærlig, så kunne eg nok ha tenkt meg tilbake, tror ikke det ville blir like konfliktfylt. Understreker TROR Ja, eg Er nok mest sjalu, fordi ho fant seg en før meg, (hadde nok ikke brydd meg like mye/ reagert like sterkt, om eg selv hadde vært i forhold. tanken på at de er intime plager meg sterkt.. ja er søken etter ny kjærlighet og partner, men du kjenner vel til den prosessen.. det er ikke bare bare i disse tider…. Endret 30. mai 2023 av vannm75
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 Så lenge det ikke er en av bestekompisene dine eller nærmeste kollegaer eller familie så må det være greit. Helt normalt å falle for noen i omgangskrets av bekjente og perifere eller sesongbekjentskap som f eks campingvenner. Er som regel i utvidet omgangskrets folk flest finner seg kjæreste og her hadde dere tilfeldigvis begge to kjennskap til denne mannen Anonymkode: ff96d...55a 4
vannm75 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2023 Ja, forstår, ja vi ble kjent med han , da vi var et par, kjent til han i 4-5 år, i camping relatert situasjoner, og det gikk greitt, har ikke hatt noe hverdagslige kontakt nei. Så ikke noe nær venn, men har alltid følt en merkelige stemning når han var hos oss.. syns han hadde en veldig flørtete tilnærming til min da kjæreste, som eg ikke likte. (Nei, gav ikke beskjed om det, men eg snakka med henne om det flere ganger.)
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 vannm75 skrev (7 minutter siden): Ja, forstår, ja vi ble kjent med han , da vi var et par, kjent til han i 4-5 år, i camping relatert situasjoner, og det gikk greitt, har ikke hatt noe hverdagslige kontakt nei. Så ikke noe nær venn, men har alltid følt en merkelige stemning når han var hos oss.. syns han hadde en veldig flørtete tilnærming til min da kjæreste, som eg ikke likte. (Nei, gav ikke beskjed om det, men eg snakka med henne om det flere ganger.) Skjønner at det er surt og gnager, men ikke noe å få gjort med det. Det beste for deg selv er å akseptere det og slippe fri "eierskap følelsen" ovenfor henne, så du slipper å føle på vonde følelser Anonymkode: ff96d...55a 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #9 Skrevet 30. mai 2023 Er du broren min😊 Broren min hadde campingvogn på fast plass. Hans kone trivdes sååå godt på denne campingen og var der så mye som mulig. Det viste seg at hun knullet den uføretrygda mannen i nabovogna. Det gikk jo ikke så bra i lengden. De gikk fra hverandre. Hun fikk campingvogna , han kjøpte ut henne i huset og hun flyttet inn i en kjellerleilighet men tilbragte så mye tid som mulig på campingen. Det har gått 5 år. Hun er snart 50. Hun leier fremdeles i kjellerleiligheten. Kunne ikke flytte til den nye mannen fordi han bodde på et lite slitt småbruk langt oppe i skauen på innlandet. Og forholdet strandet etter 6 mnd. Hun er i ferd med å bli trygdet pga ting og tang. Og er nok stuck på leiemarkedet til evig tid. karma slår til av og til. Anonymkode: 5df62...9c5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 Begynn å date du også. Men unngå de i .vennegjengen. Her jeg bor i en by er det masse utenlandske damer som er kommet i løpet av kort tid antagelig fra Ukraina tror jeg. Så det må være damer nok å ta av. Anonymkode: 6b0d4...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 Nei, du vil ikke ha eksen din tilbake. Det er tydelig i innlegget ditt at du ser ned på henne og kompisen din, og at du synes at det er urettferdig at de finner kjærligheten før deg som eier hus og har ting på stell. Det er ikke sånn verden fungerer. De er like mye verdt som deg. Og med mindre de er trygdesvindlere, så skal vi være glad for at folk med kronisk sykdom i Norge skal slippe å bo på gaten. Anonymkode: 4b7a0...c17 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 Så fint at du er ærlig ovenfor deg selv. Og tenker igjennom både det ene og det andre. Men - toget er kjørt. Det er alltid en grunn til at det er slutt. Gå videre for begges del. Bitterhet og sjalusi spiser deg opp til slutt. Ikke vær den slitsomme xen, verken for henne eller venner. Og selv om vennene deres sier seg "enig" med deg, er det nok mye for å trøste deg og si de rette tingene. Svelg stolhet og gå videre. Anonymkode: d2884...6a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Skrevet 30. mai 2023 vannm75 skrev (7 timer siden): Har Brukt masse tid og energi på dette. Det sliter på meg. No har ho blokka meg, så eg får ikke kontakt med henne. Eg hadde trengt å få snakka ut, og sagt min meining, men ho er ikke interessert. Dette er ikke greit. Eksen min maste og styrte voldsomt da jeg fant meg en ny. Han hadde selv funnet seg en ny (før det ble slutt, til og med). Han ville bare bestemme over hvem som var "god nok" for meg. Dvs snill, men ikke penere enn han. Han maste og maste og fortalte familien hvilken drittsekk dette var. Jeg måtte bare blokkere han. Han må gjerne mislike han, men han kan ikke kreve at jeg "tar det til meg" og slår opp. Vi har nå vært sammen i 10 år, og det er ingen røde flagg, og han er en rolig og kjekk familiemann i motsetning til eksen som foretrekker grøftefylla i en alder av 35 år. Anonymkode: 4b7a0...c17 1
Duff Skrevet 30. mai 2023 #14 Skrevet 30. mai 2023 vannm75 skrev (7 timer siden): Ja, det er vel egentlig det eg også kanskje har kommet frem til, og er innforstått med, men eg kjenner likevel på et snev av sjalusi, og bitterhet… Ta tiden til hjelp, bruddet gikk nok mere inn på deg enn du har vert klar over. ♥️ 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #15 Skrevet 30. mai 2023 vannm75 skrev (8 timer siden): Ja, det er vel egentlig det eg også kanskje har kommet frem til, og er innforstått med, men eg kjenner likevel på et snev av sjalusi, og bitterhet… Tror du må legge til mer enn "et snev" her.. Du virker rimelig usunt opphengt i henne og dette. Anonymkode: d2884...6a4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #16 Skrevet 30. mai 2023 Her er det ikke annet å gjøre enn å finne så mye annet interessant at du GLEMMER disse to. Tror ikke du er sjalu fordi du vil ha henne tilbake, du er bare sjalu fordi hun endelig ser på andre enn deg, og så er det sikkert tanker om "hva om hun likte ham så godt før også". Men LET IT GO! Hun har gått videre, husk de har allerede hatt sex og hun er forelsket. Du vil ikke ha henne nå som hun er besudlet, ikke sant? Jeg skriver dette så direkte nettopp for å hjelpe deg over kneika nå. Du har låst deg fast og sørger, men det du trenger er å tenke at hun nå er blitt spist av og det er ikke noe mer igjen til deg. Du har fått din dose, du HAR spist deg mett på henne. Du vil også bare dumme deg ut om du får tak i henne for å si meningen din. Hun trenger ikke meningen din, og du har best av å fra nå av bare ignorere henne. Glem henne, finn deg som sagt noe annet å tenke på. Dra ut og se på nye damer 😃 Anonymkode: ca538...b42 1
vannm75 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #17 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er du broren min😊 Broren min hadde campingvogn på fast plass. Hans kone trivdes sååå godt på denne campingen og var der så mye som mulig. Det viste seg at hun knullet den uføretrygda mannen i nabovogna. Det gikk jo ikke så bra i lengden. De gikk fra hverandre. Hun fikk campingvogna , han kjøpte ut henne i huset og hun flyttet inn i en kjellerleilighet men tilbragte så mye tid som mulig på campingen. Det har gått 5 år. Hun er snart 50. Hun leier fremdeles i kjellerleiligheten. Kunne ikke flytte til den nye mannen fordi han bodde på et lite slitt småbruk langt oppe i skauen på innlandet. Og forholdet strandet etter 6 mnd. Hun er i ferd med å bli trygdet pga ting og tang. Og er nok stuck på leiemarkedet til evig tid. karma slår til av og til. Anonymkode: 5df62...9c5 Haha, det var skremmende likt.. hjelp… AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er du broren min😊 Broren min hadde campingvogn på fast plass. Hans kone trivdes sååå godt på denne campingen og var der så mye som mulig. Det viste seg at hun knullet den uføretrygda mannen i nabovogna. Det gikk jo ikke så bra i lengden. De gikk fra hverandre. Hun fikk campingvogna , han kjøpte ut henne i huset og hun flyttet inn i en kjellerleilighet men tilbragte så mye tid som mulig på campingen. Det har gått 5 år. Hun er snart 50. Hun leier fremdeles i kjellerleiligheten. Kunne ikke flytte til den nye mannen fordi han bodde på et lite slitt småbruk langt oppe i skauen på innlandet. Og forholdet strandet etter 6 mnd. Hun er i ferd med å bli trygdet pga ting og tang. Og er nok stuck på leiemarkedet til evig tid. karma slår til av og til. Anonymkode: 5df62...9c5 Haha, hjelp, det var skremmende lik historie… vestlandet her…..hehe
vannm75 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #18 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her er det ikke annet å gjøre enn å finne så mye annet interessant at du GLEMMER disse to. Tror ikke du er sjalu fordi du vil ha henne tilbake, du er bare sjalu fordi hun endelig ser på andre enn deg, og så er det sikkert tanker om "hva om hun likte ham så godt før også". Men LET IT GO! Hun har gått videre, husk de har allerede hatt sex og hun er forelsket. Du vil ikke ha henne nå som hun er besudlet, ikke sant? Jeg skriver dette så direkte nettopp for å hjelpe deg over kneika nå. Du har låst deg fast og sørger, men det du trenger er å tenke at hun nå er blitt spist av og det er ikke noe mer igjen til deg. Du har fått din dose, du HAR spist deg mett på henne. Du vil også bare dumme deg ut om du får tak i henne for å si meningen din. Hun trenger ikke meningen din, og du har best av å fra nå av bare ignorere henne. Glem henne, finn deg som sagt noe annet å tenke på. Dra ut og se på nye damer 😃 Anonymkode: ca538...b42 Tusen takk for råd. Setter pris på direkteheten din… skal ta det til meg og til etterretning…
vannm75 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #19 Skrevet 30. mai 2023 Duff skrev (8 timer siden): Ta tiden til hjelp, bruddet gikk nok mere inn på deg enn du har vert klar over. ♥️ Ja, eg trodde eg var kommet over.. men når ho sier ho hadde fått fölelser for en felles bekjent, så bare raste alt..:(. Sov tilsaman 3 timer de to fölgende dögnene..
vannm75 Skrevet 30. mai 2023 Forfatter #20 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her er det ikke annet å gjøre enn å finne så mye annet interessant at du GLEMMER disse to. Tror ikke du er sjalu fordi du vil ha henne tilbake, du er bare sjalu fordi hun endelig ser på andre enn deg, og så er det sikkert tanker om "hva om hun likte ham så godt før også". Men LET IT GO! Hun har gått videre, husk de har allerede hatt sex og hun er forelsket. Du vil ikke ha henne nå som hun er besudlet, ikke sant? Jeg skriver dette så direkte nettopp for å hjelpe deg over kneika nå. Du har låst deg fast og sørger, men det du trenger er å tenke at hun nå er blitt spist av og det er ikke noe mer igjen til deg. Du har fått din dose, du HAR spist deg mett på henne. Du vil også bare dumme deg ut om du får tak i henne for å si meningen din. Hun trenger ikke meningen din, og du har best av å fra nå av bare ignorere henne. Glem henne, finn deg som sagt noe annet å tenke på. Dra ut og se på nye damer 😃 Anonymkode: ca538...b42 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, du vil ikke ha eksen din tilbake. Det er tydelig i innlegget ditt at du ser ned på henne og kompisen din, og at du synes at det er urettferdig at de finner kjærligheten før deg som eier hus og har ting på stell. Det er ikke sånn verden fungerer. De er like mye verdt som deg. Og med mindre de er trygdesvindlere, så skal vi være glad for at folk med kronisk sykdom i Norge skal slippe å bo på gaten. Anonymkode: 4b7a0...c17 Hmm, nei du har nok rett, det er den jakten og spenningen.. men liker å kjempe også. Eg såg faktisk ned på henne i begynnelsen, men har fått og har stor respekt for henne no.. for ho har en god og snill personlighet,,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå