Gå til innhold

Er det lov å ha med lightere i innsjekket bagasje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 41f3f...82c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avinor: 

IMG_1017.thumb.jpeg.39464e2fbdeda9356a4aeafc20777d08.jpeg

Anonymkode: ed814...50c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 3 eller 5 stykk.

Hilsen tidligere sikkerhetskontrollørm

Anonymkode: c32f9...a14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. 3 eller 5 stykk.

Nei! Men tillatt i håndbagasje 

Anonymkode: 483e8...227

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Men tillatt i håndbagasje 

Anonymkode: 483e8...227

Nei hva? Det var lov med tre eller fem når jeg jobbet i sikkerhetskontrollen. Husker bare ikke antallet.

AnonymBruker
Skrevet

Helt vilt at man kan ta med lightere i håndbagasjen, men har du et gram for mye tannkrem blir den konfiskert.

Anonymkode: 69e1f...51c

AnonymBruker
Skrevet

Haha. My bad. Trodde det stod håndbagasje 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vilt at man kan ta med lightere i håndbagasjen, men har du et gram for mye tannkrem blir den konfiskert.

Det er fordi plastisk sprengstoff er mye farligere enn lightere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fordi plastisk sprengstoff er mye farligere enn lightere.

Man kan ta med småflasker med brennbart materiale, og så tenne opp. Det hadde fort blitt katastrofalt. Og hvor er logikken i at en lighter ikke kan være i innsjekket bagasje, men med eieren som kan tenne den opp i kabinen?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei hva? Det var lov med tre eller fem når jeg jobbet i sikkerhetskontrollen. Husker bare ikke antallet.

I håndbagasje ja, her er det snakk om innsjekket bagasje...

Anonymkode: 57cd6...277

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man kan ta med småflasker med brennbart materiale, og så tenne opp. Det hadde fort blitt katastrofalt. Og hvor er logikken i at en lighter ikke kan være i innsjekket bagasje, men med eieren som kan tenne den opp i kabinen?

Kan eksplodere i lasterommet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja. 3 eller 5 stykk.

Merkelig,  for det sto når vi dro sist, at alt sånt skulle i håndbagasje

Anonymkode: 937ec...895

AnonymBruker
Skrevet

hva med i sekken som blir plassert under setet? Hvor mange er lov? 1?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hva med i sekken som blir plassert under setet? Hvor mange er lov? 1?

Hvor mange trenger du til en flytur, sånn egentlig? Jeg vil foreslå en, og den har du i håndbagasjen eller i lomma di. 

Anonymkode: ed3fe...da5

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Er det bedre om den eksploderer i kabinen? Eller er det trykket som er farligere i lasterommet? Tenker uansett det farligste her er eieren, som kan tenne på hva som helst i kabinen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Du kan ha med deg 3 lightere i håndbagasjen. I innsjekket gjelder samme antall.

Hvorfor er du så opptatt på hvor mange lightere du kan ha med deg? Du får uansett ikke lov å bruke de ombord.

Hilsen Sikkerhetskontrollør på n’te året- Gardermoen.

Anonymkode: 54f47...d86

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er du så opptatt på hvor mange lightere du kan ha med deg? Du får uansett ikke lov å bruke de ombord.

Hilsen Sikkerhetskontrollør på n’te året- Gardermoen.

Ting som ikke er lov å bruke ombord, burde heller ikke vært lov å ha med. Ellers burde det jo også vært fritt frem å ta med kniver, våpen, eller enda verre - store tannkremflasker. Så lenge man lover å ikke bruke dem. Mesteparten av reglene virker veldig oppkonstruert, men skaper jo noen arbeidsplasser da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ting som ikke er lov å bruke ombord, burde heller ikke vært lov å ha med. Ellers burde det jo også vært fritt frem å ta med kniver, våpen, eller enda verre - store tannkremflasker. Så lenge man lover å ikke bruke dem. Mesteparten av reglene virker veldig oppkonstruert, men skaper jo noen arbeidsplasser da. 

Jeg er helt enig. Jeg klarer ikke forsvare at folk ikke kan få med seg 4 ss syltetøy og en skvett Zalo når de reiser til syden for hele vinteren. Det sklir lett i mellom hendene hos meg, selv om jeg kan miste jobben min.

Det er så mye dumme regler at man kan bli svett av mindre. En regel er at du ikke har lov å ha med deg feks 0.5 l med brus, saft eller hva det nå er i en flaske. Da blir den beslaglagt. MEN, har du diabetes kan du ha med deg så mange flasker du måtte trenger på reisen. Flyr du da Oslo- NY så er det en del timer og da trenger du feks 4 halvlitere så kan vi ikke nekte deg. Du trenger ikke legeerklæring for det engang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig. Jeg klarer ikke forsvare at folk ikke kan få med seg 4 ss syltetøy og en skvett Zalo når de reiser til syden for hele vinteren. Det sklir lett i mellom hendene hos meg, selv om jeg kan miste jobben min.

Det er så mye dumme regler at man kan bli svett av mindre. En regel er at du ikke har lov å ha med deg feks 0.5 l med brus, saft eller hva det nå er i en flaske. Da blir den beslaglagt. MEN, har du diabetes kan du ha med deg så mange flasker du måtte trenger på reisen. Flyr du da Oslo- NY så er det en del timer og da trenger du feks 4 halvlitere så kan vi ikke nekte deg. Du trenger ikke legeerklæring for det engang.

Etter terroren i NY 2001 så ble det uhyre strengt på alle flyplasser verden rundt. Det ble innført plastbestikk på flyene. Allikevel var det ett flyselskap som serverte biff på en bestemt rute. Da fikk passasjerene utdelt ordentlige biffkniver. Sååååå, kan trygt si en del av reglene er ett spill for galleriet.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er interessant å se at dere som jobber med det også er enige i at det er mye rare regler. Selvsagt må folk få ha med seg medisiner, men da er det jo også enkelt for eventuelle terrorister å enten gi seg ut for å trenge medisiner - eller at man bare velger seg en terrorist som går på medisiner. Men heldigvis for oss alle er det svært få terrorister i omløp. Reglene er i stor grad et spill for galleriet. Sånn at man kan frita seg selv for ansvar hvis det en gang skulle skje noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...