AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Del Skrevet 29. mai 2023 Forventer ingen gave, og har sagt til svigers kunne de spurte at vi ikke har behov for gave, men at vi ønsker oss penger om de gjerne vil gi. Svigermor har sagt at hun ikke ønsker å gi oss penger men at de vil gi gave. Hun vil ikke gi penger for at de skal bli brukt opp på "popcorn og is", som hun så fint sa det. Jeg har sagt at så lenge det er noe vi blir glad for, så skal hun få gi gave. Hvis hun ikke ønsker å gi oss noe vi blir glade for, så trenger hun heller ikke gi gave. Og at det er helt greit. Vi har alt vi trenger og har behov for. Vi har ikke veldig dårlig råd, men ikke veldig god råd heller. Hennes andre barn fikk en skjenk eller noe, som de ønsket seg. Verdi cirka 10.000,-. Var det ufint av meg/oss å ønske oss kun penger? Burde vi gi henne muligheten til å gi oss et møbel eller noe lignende? Kan ikke ønske oss tilskudd til noe heller, for akkurat nå har vi ikke råd til å kjøpe noe som helst som koster penger (og ikke har jeg tenkt til å bytte ut noen møbler/servise/klær heller før det er brukt opp. Anonymkode: 49754...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Del Skrevet 29. mai 2023 Hvis dere virkelig ingenting på innkjøpslisten for det neste året? Anonymkode: c19a1...8d0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Del Skrevet 29. mai 2023 Jeg ville ønsket meg penger til noe konkret, en ferie eller noe dere på sikt ønsker dere. Synes penger uten at det er en plan for hva det skal brukes til er upersonlig. Anonymkode: cf2b1...2ce 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis dere virkelig ingenting på innkjøpslisten for det neste året? Anonymkode: c19a1...8d0 Vi er førti år gamle, og alle våre penger går til "popcorn og is" (les: opplevelser og utstyr til våre 3 barn). Kunne trengt klesskap til to av ungene, og minsten på fire har ytret ønske om dobbeltseng. Vi har alle møbler vi trenger, hus, to biler og finservise har vi også. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville ønsket meg penger til noe konkret, en ferie eller noe dere på sikt ønsker dere. Synes penger uten at det er en plan for hva det skal brukes til er upersonlig. Anonymkode: cf2b1...2ce Ja, kanskje en opplevelse. Det kunne være fint. Men en opplevelse koster fort mer enn 10.000,- når man har unger "på slep". Tror du at det kunne vært mulig å be om tilskudd til Danmarksferie, liksom? Eller årskort for alle i dyreparken kanskje? Det er kanskje upersonlig, men min stemor lurte faktisk på om hun skulle gi gaven fra dere på forskudd, sånn at vi kunne få litt bedre råd mht å betale bryllups"festen". Det syntes jeg var en nydelig tanke. Anonymkode: 49754...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 29. mai 2023 #5 Del Skrevet 29. mai 2023 Det var ufint av deg å si "så lenge det er noe vi blir glad for". Utrolig frekt! Kom med spesifikke ønsker i ulik prisklasse. Møbler, kjøkkenutstyr, servise dere samler på, spesifikke bilder/maleri, opplevelser (gavekort på restaurant, spa, hotell), turutstyr. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Del Skrevet 29. mai 2023 Jeg er blant de som aldri gir oenger i gave. Ser heller ingen grunn til å gi oenger når det ikke er noe dere ønsker dere eller trenger Ville likevel vurdert å gi en weekend tur til brudeparet, og evt også stilt som barnevakt. Anonymkode: be64f...d60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 29. mai 2023 #7 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er førti år gamle, og alle våre penger går til "popcorn og is" (les: opplevelser og utstyr til våre 3 barn). Kunne trengt klesskap til to av ungene, og minsten på fire har ytret ønske om dobbeltseng. Vi har alle møbler vi trenger, hus, to biler og finservise har vi også. Ja, kanskje en opplevelse. Det kunne være fint. Men en opplevelse koster fort mer enn 10.000,- når man har unger "på slep". Tror du at det kunne vært mulig å be om tilskudd til Danmarksferie, liksom? Eller årskort for alle i dyreparken kanskje? Det er kanskje upersonlig, men min stemor lurte faktisk på om hun skulle gi gaven fra dere på forskudd, sånn at vi kunne få litt bedre råd mht å betale bryllups"festen". Det syntes jeg var en nydelig tanke. Anonymkode: 49754...bcc En opplevelse koster ikke fort over 10 000 med mindre der er snobber. Overnatting på hotell, evt inkl fly i Norge 1-2 netter koster kanskje 5000+. En helg til København kan koste 10 000. Hva med å ønske barnepass og overnatting på hotell inkl restaurant? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Del Skrevet 29. mai 2023 Perleblomst skrev (13 minutter siden): Det var ufint av deg å si "så lenge det er noe vi blir glad for". Utrolig frekt! Kom med spesifikke ønsker i ulik prisklasse. Møbler, kjøkkenutstyr, servise dere samler på, spesifikke bilder/maleri, opplevelser (gavekort på restaurant, spa, hotell), turutstyr. Du synes det? Du har kanskje rett. Jeg mente det ikke frekt, men jeg har altså ingen ønsker. En overnatting på hotell er sikkert gøy da, men tror du jeg får lov til å ta med ungene istedenfor mannen? For han liker ikke sånt. Spa er heller ikke hans greie, men kan jo hende jeg kunne tatt noe botox hvis jeg traff på riktig spa-sted. Kunne sikkert bedt om å få ski kanskje? Vet at sånt er dyrt, kommer det på 10.000,- tror du, og kan vi be om at de kjøper til ungene også? Eller ny sykkel, bare til meg selvsagt, for akkurat det har både unger og mann. Vi samler ikke på servise, og vi har alle møbler vi trenger. Jeg ønsker meg ikke noen bilder på veggen annet enn det vi har, og jeg er definitivt ikke der at jeg ønsker å sløse penger på restaurant når alt vi kommer til å gjøre er å tenke på den nye vinterjakka som eldstemann kunne fått for de pengene vi bruker på oss selv akkurat der og da. Men tusen takk for forslag, jeg vet jeg er vrang... Beklager det. Jeg mener helt ærlig at hvis de ikke vil bidra til å gjøre vår hverdag LETTERE (å skulle kjøpe gavekort på restaurant til et par som ikke har barnevakt er å komplisere livene våre i unødig grad), så kan de bruke pengene på seg selv, det er dem vel unt. Anonymkode: 49754...bcc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Del Skrevet 29. mai 2023 Perleblomst skrev (22 minutter siden): En opplevelse koster ikke fort over 10 000 med mindre der er snobber. Overnatting på hotell, evt inkl fly i Norge 1-2 netter koster kanskje 5000+. En helg til København kan koste 10 000. Hva med å ønske barnepass og overnatting på hotell inkl restaurant? Tuller du? Tror snobb er det aller siste ordet som kan brukes til å beskrive meg og min familie. Bare for å ha sagt det: Overnatting på hotell inkludert fly for 5 stykker koster jo straks litt. Men vi kunne kjørt bil vi altså, så jeg tror faktisk jeg skal si at hvis de ønsker så kan de gi tilskudd til ferie. En tur til København med to-tre overnattinger ville for oss vært ganske dyrt forresten, men det er jo også litt fordi vi bor på feil kant av landet. Men kanskje er bidrag til neste års sommerferie, det kan jeg jo si at hadde vært hyggelig. Da kan jeg bruke de pengene som skulle gått til det, til popcorn og is (opplevelser og utstyr til ungene). Anonymkode: 49754...bcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 29. mai 2023 #10 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tuller du? Tror snobb er det aller siste ordet som kan brukes til å beskrive meg og min familie. Bare for å ha sagt det: Overnatting på hotell inkludert fly for 5 stykker koster jo straks litt. Men vi kunne kjørt bil vi altså, så jeg tror faktisk jeg skal si at hvis de ønsker så kan de gi tilskudd til ferie. En tur til København med to-tre overnattinger ville for oss vært ganske dyrt forresten, men det er jo også litt fordi vi bor på feil kant av landet. Men kanskje er bidrag til neste års sommerferie, det kan jeg jo si at hadde vært hyggelig. Da kan jeg bruke de pengene som skulle gått til det, til popcorn og is (opplevelser og utstyr til ungene). Anonymkode: 49754...bcc Det er jo ikke normalt å kjøp en hel ferie til familien AS i bryllupsgave. Det er mer vanlig å gi noe til brudeparet. 2 flybilletter til køben og overnatting ferdag-søndag koster ikke mer enn 10 000 med med mindre man skal fly i Juli og bo på dyre hotell. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 29. mai 2023 #11 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du synes det? Du har kanskje rett. Jeg mente det ikke frekt, men jeg har altså ingen ønsker. En overnatting på hotell er sikkert gøy da, men tror du jeg får lov til å ta med ungene istedenfor mannen? For han liker ikke sånt. Spa er heller ikke hans greie, men kan jo hende jeg kunne tatt noe botox hvis jeg traff på riktig spa-sted. Kunne sikkert bedt om å få ski kanskje? Vet at sånt er dyrt, kommer det på 10.000,- tror du, og kan vi be om at de kjøper til ungene også? Eller ny sykkel, bare til meg selvsagt, for akkurat det har både unger og mann. Vi samler ikke på servise, og vi har alle møbler vi trenger. Jeg ønsker meg ikke noen bilder på veggen annet enn det vi har, og jeg er definitivt ikke der at jeg ønsker å sløse penger på restaurant når alt vi kommer til å gjøre er å tenke på den nye vinterjakka som eldstemann kunne fått for de pengene vi bruker på oss selv akkurat der og da. Men tusen takk for forslag, jeg vet jeg er vrang... Beklager det. Jeg mener helt ærlig at hvis de ikke vil bidra til å gjøre vår hverdag LETTERE (å skulle kjøpe gavekort på restaurant til et par som ikke har barnevakt er å komplisere livene våre i unødig grad), så kan de bruke pengene på seg selv, det er dem vel unt. Anonymkode: 49754...bcc Troller du? Botox i bryllupsgave? Du må lære å sette pris på ting. Et restaurantbesøk med mannen kan være godt for dere, og du må klare å legge vekk tanker om at barna heller skulle hatt klær. Det kan de ønske til sin bursdag eller jul. Dere kan ønske at svigers sitter barnevakt i mens? Ellers kan dere jo ønske gavekort på tretopphytte, da kan dere evt dra hele familien. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #12 Del Skrevet 29. mai 2023 Perleblomst skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke normalt å kjøp en hel ferie til familien AS i bryllupsgave. Det er mer vanlig å gi noe til brudeparet. 2 flybilletter til køben og overnatting ferdag-søndag koster ikke mer enn 10 000 med med mindre man skal fly i Juli og bo på dyre hotell. Nei, men da reiser jo ikke vi. Uten ungene altså. Hvem skulle passet på dem? Ikke svigers iallefall. Det er jo unektelig lettere å kjøpe noe til unge barnløse mennesker midt i etableringsfasen. Der er ikke vi. Og jeg blir ikke fornærmet om vi ikke får gave altså, men kanskje jeg kan be om tilskudd til en ferie vi uansett må betale selv, sånn at gaven ikke blir en unødvendig kostnad for oss men noe hyggelig. Anonymkode: 49754...bcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 29. mai 2023 #13 Del Skrevet 29. mai 2023 "Vi setter så stor pris på at dere deler denne dagen med oss, og vi forventer ingen gaver. Hvis dere likevel ønsker å gi oss noe hadde vi satt pris på å få penger til bryllupsreise eller eventuelt et gavekort på (f.eks XXL eller hva dere har i nærheten) da fritidsutsyr er noe vi alltid trenger i en aktiv familie. " Regner med at det er flere gjester i dette bryllupet som lurer? Og seriøst, bryllupsreise trenger dere. Svigers kan være barnevakt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #14 Del Skrevet 29. mai 2023 Gavekort på opplevelser da? Teater, kino, reise eller en eller annen aktivitet? Anonymkode: 3bbdf...929 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #15 Del Skrevet 29. mai 2023 Perleblomst skrev (4 minutter siden): Troller du? Botox i bryllupsgave? Du må lære å sette pris på ting. Et restaurantbesøk med mannen kan være godt for dere, og du må klare å legge vekk tanker om at barna heller skulle hatt klær. Det kan de ønske til sin bursdag eller jul. Dere kan ønske at svigers sitter barnevakt i mens? Ellers kan dere jo ønske gavekort på tretopphytte, da kan dere evt dra hele familien. Ja, det var litt troll. Jeg bare så for meg at jeg skulle sitte mutters alene på et spa, og skulle bruke opp 5.000,-. 🙈 Useriøst av meg. Vi har ikke barnevakt. Svigers kan ikke sitte, og det forventer vi ikke heller. Og vinterjakke er det selvsagt vi som betaler. Den får de jo ikke i julegave, ei heller til sin bursdag i juli. Da får de noe de ønsker seg. Greia er, at jeg ikke ønsker meg noe som kan skape mer trøbbel enn hygge (for eksempel å skulle få brukt opp et gavekort på en fin restaurant), når ting ikke ligger til rette for akkurat det. Men jeg skjønner at jeg er utakknemlig. Anonymkode: 49754...bcc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #16 Del Skrevet 29. mai 2023 Perleblomst skrev (48 minutter siden): En opplevelse koster ikke fort over 10 000 med mindre der er snobber. Overnatting på hotell, evt inkl fly i Norge 1-2 netter koster kanskje 5000+. En helg til København kan koste 10 000. Hva med å ønske barnepass og overnatting på hotell inkl restaurant? Ønske barnepass? nei, de stille vel opp resten av fuckings året med henting/bringing i barnehagen/skolen. Helgafri å fri for kjærestetid å opppussing. Fri for ditt å datt. Anonymkode: bc6db...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #17 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du synes det? Du har kanskje rett. Jeg mente det ikke frekt, men jeg har altså ingen ønsker. En overnatting på hotell er sikkert gøy da, men tror du jeg får lov til å ta med ungene istedenfor mannen? For han liker ikke sånt. Spa er heller ikke hans greie, men kan jo hende jeg kunne tatt noe botox hvis jeg traff på riktig spa-sted. Kunne sikkert bedt om å få ski kanskje? Vet at sånt er dyrt, kommer det på 10.000,- tror du, og kan vi be om at de kjøper til ungene også? Eller ny sykkel, bare til meg selvsagt, for akkurat det har både unger og mann. Vi samler ikke på servise, og vi har alle møbler vi trenger. Jeg ønsker meg ikke noen bilder på veggen annet enn det vi har, og jeg er definitivt ikke der at jeg ønsker å sløse penger på restaurant når alt vi kommer til å gjøre er å tenke på den nye vinterjakka som eldstemann kunne fått for de pengene vi bruker på oss selv akkurat der og da. Men tusen takk for forslag, jeg vet jeg er vrang... Beklager det. Jeg mener helt ærlig at hvis de ikke vil bidra til å gjøre vår hverdag LETTERE (å skulle kjøpe gavekort på restaurant til et par som ikke har barnevakt er å komplisere livene våre i unødig grad), så kan de bruke pengene på seg selv, det er dem vel unt. Anonymkode: 49754...bcc Du høres veldig kravstor og passiv aggressiv ut.. Det skal jo være en gave til deg og mannen, ikke til ungene i tillegg. Siden du er så opptatt av hele familien, kan du jo ønske deg en time hos fotograf, så de kan ta noen fine bilder av dere alle som familie. Anonymkode: 3bbdf...929 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #18 Del Skrevet 29. mai 2023 Meadow skrev (5 minutter siden): "Vi setter så stor pris på at dere deler denne dagen med oss, og vi forventer ingen gaver. Hvis dere likevel ønsker å gi oss noe hadde vi satt pris på å få penger til bryllupsreise eller eventuelt et gavekort på (f.eks XXL eller hva dere har i nærheten) da fritidsutsyr er noe vi alltid trenger i en aktiv familie. " Regner med at det er flere gjester i dette bryllupet som lurer? Og seriøst, bryllupsreise trenger dere. Svigers kan være barnevakt. Har vært tydelig til alle om at vi ikke forventer gaver. Og så vil jeg si at bryllupsreise ikke er en ting, vi har ikke barnevakt. Svigers kan ikke sitte. Anonymkode: 49754...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 29. mai 2023 #19 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært tydelig til alle om at vi ikke forventer gaver. Og så vil jeg si at bryllupsreise ikke er en ting, vi har ikke barnevakt. Svigers kan ikke sitte. Anonymkode: 49754...bcc Du kan kalle det bryllupsreise uansett, så har du noe å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #20 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du høres veldig kravstor og passiv aggressiv ut.. Det skal jo være en gave til deg og mannen, ikke til ungene i tillegg. Siden du er så opptatt av hele familien, kan du jo ønske deg en time hos fotograf, så de kan ta noen fine bilder av dere alle som familie. Anonymkode: 3bbdf...929 Ja, jeg gjør kanskje det. Det beklager jeg. Jeg prøver bare å si det som det er. En gave til mannen min og meg må jo være noe vi kan få brukt og satt pris på. Og jeg er nok kanskje utakknemlig/kravstor, men mener altså av hele mitt hjerte at hvis det ikke er noe vi kan ha glede av (og som ikke koster oss en masse ekstra penger), så vil jeg heller at de skal bruke pengene på seg selv ❤️ Anonymkode: 49754...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå