AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Jeg husker svært lite fra dagen etter fødsel. Det er et sort hull. Jeg husker rommet jeg var på, men ikke mer. Flere? Anonymkode: e2db7...8b9
RockyRose Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Eg hugsar alt frå før fødsel til dagane etter Kan godt hende du berre var utslitt, i babybobla, hormonell..
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 Samme her, husker lite fra rett etter fødselen og dagen etterpå. Keisersnitt Anonymkode: d7024...aa1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 Samme her, og det er ganske sårt. Husker lite - omtrent ingenting fra de 2 første døgnene etter baby var ute. Men fødselen var traumatisk, jeg mistet mye blod osv og var derfor i veldig dårlig. Så det har jo en naturlig forklaring for min del. Anonymkode: f218a...7d5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 Nja, jeg kan ikke helt skille hva som skjedde de forskjellige dagene. Var på sykehuset i 5 dager pga hastekeisersnitt. Men er det så mye å huske egentlig da? Man ligger jo egentlig bare der og ammer. Det skjer jo egentlig ikke så mye. Anonymkode: 3de72...786 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 Jeg fødte, var inne og tok noen prøver av barnet, og reiste hjem seks timer etter fødsel. Var så dårlig, men orket ikke ligge på flermannsrom og ha alene ansvar for babyen. Jeg hadde trengt mannen min der hele tiden, selv om det var mitt barn nummer to. Så jeg dro hjem i stedet. Hjemme lå jeg og babyen i senga vår, og jeg gråt mye. Fikk jo ikke til amming. Off, glad den perioden er over. Anonymkode: 5cf38...d93 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Skrevet 29. mai 2023 Med eldstemann husket jeg lite fra de første dagene i en lang periode. Men jeg husket gradvis mer og mer. Det var en fødsel som endte litt dramatisk. Baby som trengte litt starthjelp og litt større blodtap på meg. Etter fødsel 2 og 3 husket jeg alt. Raske, enkle fødsler. Anonymkode: ca617...c54
Sententia Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 Hva som skjedde hvilken dag, aner jeg ikke. Ikke er det så nøye heller. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #10 Skrevet 29. mai 2023 Husker det meste 10 år etter. Anonymkode: ee659...b15
Nowayback Skrevet 29. mai 2023 #11 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg husker svært lite fra dagen etter fødsel. Det er et sort hull. Jeg husker rommet jeg var på, men ikke mer. Flere? Anonymkode: e2db7...8b9 Nei, jeg var jo bare en dag gammel, så..😂
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #12 Skrevet 29. mai 2023 Husker at jeg spiste cornflakes med iskald melk og sukker til frokost, og at det var det nydeligste jeg hadde smakt på evigheter 😂 Hadde nettopp født i 30 timer og nesten ikke fått i meg noe mat. Husker ellers ingen spesielle detaljer, bortsett fra at vi fikk besøk av familie. Anonymkode: 8fdfa...279
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #13 Skrevet 29. mai 2023 Ja, det gjør jeg. Med begge to. Med første husker jeg tenkte at det var litt magisk, det var ingenting annet enn meg, baby og samboer som eksisterte, verden utenfor var borte. Det var en følelse som føltes helt vidunderlig og jeg savner den ofte. Følte meg utslitt også, og var livredd fordi det var så mye nytt å sette seg inn (skal jeg liksom ha ansvar for dette lille livet her?!), men den magiske, vidunderlige følelsen overskygget den. Virkeligheten smalt skikkelig da vi kom hjem fra sykehuset, så barseltiden var ganske tung. Med nummer to, føltes det ikke like magisk. Jeg savnet eldste, men nøt at jeg kunne konsentrere meg kun om baby enn så lenge, og jeg var fullstendig utslitt. Ble satt i gang pga komplikasjoner i svangerskapet, så det var sikkert derfor. Barseltiden var like tøff som med første, om ikke tøffere. Kunne fint fått en baby til, hvis jeg kan få igjen den magiske, vidunderlige følelsen og en lettere barseltid. Anonymkode: 53411...381
Sofakona Skrevet 29. mai 2023 #14 Skrevet 29. mai 2023 Husker jeg lå inne på rommet med mannen min og baby. Og spiste min første brødskiver med salami på 9 mnd 🤣🤣 tror nesten det var bedre en å bli mamma ( i 5 sek ha ha) Ellers så var vi på sykehuset i 5 dager da hun var født 1 mnd for tidlig og hadde litt gulsott og måtte veies etc . Husker vi gitt mye turer på sykehuset, jeg fikk servert frokost,lunsj og middag og ble så godt tatt vare på ....savner der he he Og sefølglig vondt der nede...tisse forsiktig og dusje der nede i 5-10 dager..store bind og vagge vagge ha ha
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #15 Skrevet 29. mai 2023 Ja, husker dagene etter begge fødslene. Men hadde greie, vaginale fødsler uten komplikasjoner, da☺️ Anonymkode: 18cfc...681
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #16 Skrevet 29. mai 2023 Husker ingenting dagen etter fødsel (fødte på natten). Men så hadde jeg nesten ikke sovet på 40 timer når ungen kom ut, så det hadde ikke vært trygt å la meg være alene tror jeg, takk og lov for at samboer var der og at de som jobbet på barsel var fantastiske folk 🩷 Anonymkode: 7a5a1...e43
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #17 Skrevet 29. mai 2023 Husker dagen etter fødsel veldig godt. Da møtte jeg barnet mitt for første gang. Hun ble født prematur og hjertesykdom, hun ble tatt rett til nfi etter keisersnittet. Anonymkode: 477de...20e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #18 Skrevet 29. mai 2023 Nei, jeg husker å være våken i noen brøkdeler, men alt er et svart hull. Jeg var helt slått ut, hadde blødd mye og det tok tid før de skjønte at de måtte haste i meg blodoverføring på dag 2. Anonymkode: e0005...7a4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #19 Skrevet 30. mai 2023 Ja, husker at jeg satt ensom, alene, isolert og forlatt med babyen på et innestengt rom på barselhotellet. Koromatiltak. Helt jævlig, barseltida under korona gjør at det ikke blir flere barn her. Får hjertebank og klump i magen bare ved tanken!0 Anonymkode: f53f9...d1f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #20 Skrevet 30. mai 2023 Husker det godt. Jeg var lenket til sengen med all slags slanger og tuber i meg og hadde vondt etter keisersnittet og en baby som ammet konstant fordi jeg ikke hadde melk. Det var en fest Anonymkode: 67219...093
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå