Gå til innhold

Tror venninne er prostituert. Ta det opp eller droppe det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe veldig merkelig med den såkalte datingen hennes. Ingen vanlig relasjon, hun vil aldri si navet på hvem hun dater, aldri fortelle hvor de bor eller hva de jobber med. Derimot drar hun på mange turer med disse mennene, tilbringer dagesvis med dem og så plutselig er de borte like raskt som de kom. Hun har også en livsstil hun umulig kan finansiere med bare lønnen sin og før noen sier noe så vet jeg at hun ikke har arvet eller har andre penger liggende.

Anonymkode: 47a94...dce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ikke noe med det sånn egentlig da, og om det stemmer så gjør hun ikke noe ulovlig. Det er det derimot mennene som gjør. Om du tar feil blir hun sikkert dritforbanna på deg 😬😅

Anonymkode: f9b67...d0f

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du har jo ikke noe med det sånn egentlig da, og om det stemmer så gjør hun ikke noe ulovlig. Det er det derimot mennene som gjør. Om du tar feil blir hun sikkert dritforbanna på deg 😬😅

Anonymkode: f9b67...d0f

Enig i dette.  Du har ingenting med det å gjøre, og det er fullt lovlig.  

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En god regel er å ikke blande seg i andres sexliv.... 

Anonymkode: a1ec7...0c8

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er din intensjon ved å ta det opp? Er det nysgjerrighet, eller fordømmelse, eller bekymring?  

Virker hun lykkelig i livet, eller har du grunn til å være bekymret for hennes mentale helse? Basert på hennes liv - ikke basert på antakelser. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (11 minutter siden):

Enig i dette.  Du har ingenting med det å gjøre, og det er fullt lovlig.  

Det er jo ikke "fullt lovlig".

For å selge må man ha en kjøper, da er det ikke mulig å gjøre det lovlig.

Anonymkode: 9e7a2...b27

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde uansett ikke blandet meg inn i dette, dersom jeg var ts.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sjekk loven. Det er fullt lovlig å selge sex."I Norge er det ikke straffbart å selge sex. Det er imidlertid fra 1. januar 2009 straffbart å kjøpe seksuelle tjenester etter straffelovens § 316." https://snl.no/prostitusjon

Til ts, er det verdt å sette vennskapet på prøve? Er det verdt å miste hun viss du tar feil? Er også nyskjerrig på intensjonen din bak både mistanken din og det å eventuelt ta det opp. Har du opplevd at hun ikke har det bra, om så er det  greit å ta det opp, men da er det det som bør ligge i grunn for deg ikke hvordan hun har sex. Men for deg å bare blande deg i sexlivet hennes, anta det værste, sette deg til doms, grafse i sexlivet hennes; nei det gjør en ikke med venner.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er såpass nær at jeg nesten synes det blir rart at hun er så hemmelighetsfull. Hun spør og graver om mine dates, men deler nesten ingenting om hennes. Hun viser heller aldri bilder av dem, men er veldig nysgjerrig på hvordan mine ser ut. Stusser bare over at det er så unaturlig enveis. Har vært fristende å spørre. Ikke sikkert dette er noe hun gjør fordi hun har lyst. Hun har barn som er såpass store(snart tenåringer) så det ville vært veldig uheldig om dette kom frem eller det ble spekulert i. Jeg vet allerede at ett par av foreldrene stusser. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hun er såpass nær at jeg nesten synes det blir rart at hun er så hemmelighetsfull. Hun spør og graver om mine dates, men deler nesten ingenting om hennes. Hun viser heller aldri bilder av dem, men er veldig nysgjerrig på hvordan mine ser ut. Stusser bare over at det er så unaturlig enveis. Har vært fristende å spørre. Ikke sikkert dette er noe hun gjør fordi hun har lyst. Hun har barn som er såpass store(snart tenåringer) så det ville vært veldig uheldig om dette kom frem eller det ble spekulert i. Jeg vet allerede at ett par av foreldrene stusser. 

Du vet allerede at et par av foreldrene stusser? Hvordan vet du dette? Synes det er veldig spesielt å slarve om andres sexliv og spesielt siden hun venninna er så hemmelighetsfull at ingen av dere vet noenting. Har det bare oppstått masse rykter og kvinnelig slarv basert på at hun ikke deler så mye? Tynt grunnlag synes jeg. Du får være litt hemmelighetsfull tilbake da om det er det som plager. Det er ikke alle som er prostituert selv om en ikke deler alle sine erobringer med venner.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er noe veldig merkelig med den såkalte datingen hennes. Ingen vanlig relasjon, hun vil aldri si navet på hvem hun dater, aldri fortelle hvor de bor eller hva de jobber med. Derimot drar hun på mange turer med disse mennene, tilbringer dagesvis med dem og så plutselig er de borte like raskt som de kom. Hun har også en livsstil hun umulig kan finansiere med bare lønnen sin og før noen sier noe så vet jeg at hun ikke har arvet eller har andre penger liggende.

sugardaddies

Anonymkode: e3b64...2ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man blir ikke dømt for medvirkning som prostituert, så jo det hun driver med er 100% lovlig/ikke straffbart.

Anonymkode: 79aa7...e03

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg deler heller ikke mitt sex- og kjærlighetsliv med noen andre en den (de) som er involvert, og jeg tar i alle fall ikke betalt for "tjenestene" mine. Det er mange grunner til at man kan ha lyst til å ha fortrolighet rundt det.

Hun kan ha et kink, en preferanse, en vane som hun ikke vil være ved, men som hun lever ut med andre.
Eller det kan være at hun omgås elsker(e) som er opptatt eller av andre årsaker ikke ønsker eksponering.
For alt du vet er hun elskerinnen til en kjendis eller noe...

Dersom du er bekymret for om hun virkelig har det bra, så er det der du setter fokuset når du snakker med henne.
"Du er så hemmelighetsfull rundt møtene dine at jeg lurer på om du har det bra med det? Jeg skal ikke grave, men jeg vil at du skal vite at du kan snakke med meg om det er noe." La henne få bestemme hva hun deler.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (19 minutter siden):

Du vet allerede at et par av foreldrene stusser? Hvordan vet du dette? Synes det er veldig spesielt å slarve om andres sexliv og spesielt siden hun venninna er så hemmelighetsfull at ingen av dere vet noenting. Har det bare oppstått masse rykter og kvinnelig slarv basert på at hun ikke deler så mye? Tynt grunnlag synes jeg. Du får være litt hemmelighetsfull tilbake da om det er det som plager. Det er ikke alle som er prostituert selv om en ikke deler alle sine erobringer med venner.

Visstnok en hun har datet i nærområdet som har snakket om dette. Jeg lot selvsagt som ingenting, men ble ikke direkte overrasket. Jeg har jo stusset selv 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Visstnok en hun har datet i nærområdet som har snakket om dette. Jeg lot selvsagt som ingenting, men ble ikke direkte overrasket. Jeg har jo stusset selv 

Jeg kan ikke noe for det men dette får meg til å minnes litt om da en var på ungdomsskolen og det for guttene var det vanligste skjellsord å bli kalt homo. Og for jentene: hore... I det sekundet noen kaller en kvinne for hore så er på mange måter alt sagt. Og det kan hevdes av en forsmådd elsker, en grinebitter, en sjalu mann/kvinne, noen som ikke fikk viljen sin osv.. At du velger å ta ordet fra en hun datet på mer alvor en en nær venninne som du hevder hun er, og som jeg bare kan anta siden du deler mye av sexlivet ditt med hun synes jeg er rart.  Men du velger jo selvsagt helt selv hva du skal tro om din venninne. Men viss magefølelsen din er sterk så får du ta det opp med hun, men opplysninger du har gitt så langt i tråden synes jeg tyder på at du gjør det av alle de feile grunnene og at dette egentlig er en ikke sak. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Er du bekymret for henne? 

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke noe for det men dette får meg til å minnes litt om da en var på ungdomsskolen og det for guttene var det vanligste skjellsord å bli kalt homo. Og for jentene: hore... I det sekundet noen kaller en kvinne for hore så er på mange måter alt sagt. Og det kan hevdes av en forsmådd elsker, en grinebitter, en sjalu mann/kvinne, noen som ikke fikk viljen sin osv.. At du velger å ta ordet fra en hun datet på mer alvor en en nær venninne som du hevder hun er, og som jeg bare kan anta siden du deler mye av sexlivet ditt med hun synes jeg er rart.  Men du velger jo selvsagt helt selv hva du skal tro om din venninne. Men viss magefølelsen din er sterk så får du ta det opp med hun, men opplysninger du har gitt så langt i tråden synes jeg tyder på at du gjør det av alle de feile grunnene og at dette egentlig er en ikke sak. 

Registerer bare at flere stusser. Jeg har jo stusset en god stund og jeg kjenner henne jo best. Jeg personlig blåser i om folk selger sex så lenge det er noe de er komfortabel med, men det er selvsagt uheldig med tanke på at hun har barn og vi bor i en relativt liten by. Jeg synes det er rart å være så opptatt av meg og mine dater, men aldri dele noe når jeg spør tilbake. Grunnen for å spørre er vel mest av alt at det er utrolig leit for barna om det stemmer og utrolig leit om dette er noe som folk går rundt å snakker om. Hun bør kanskje gjøres oppmerksom på det så hun eventuelt kan stoppe det før det skader familien 

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke noe du skal ta opp eller konfrontere hun med. 

Jeg deler heller ikke navn eller info om datene mine for jeg vil ikke jinxe noe eller at folk skal begynne å prate. Drar gjerne på tur med flørter, og om jeg tjener mer penger enn venninnene mine tror så betyr det ikke at jeg selger sex. Men selger jeg sex så er det opp til meg å fortelle dette til de jeg vil. 

Anonymkode: 8cb0f...6ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Registerer bare at flere stusser. Jeg har jo stusset en god stund og jeg kjenner henne jo best. Jeg personlig blåser i om folk selger sex så lenge det er noe de er komfortabel med, men det er selvsagt uheldig med tanke på at hun har barn og vi bor i en relativt liten by. Jeg synes det er rart å være så opptatt av meg og mine dater, men aldri dele noe når jeg spør tilbake. Grunnen for å spørre er vel mest av alt at det er utrolig leit for barna om det stemmer og utrolig leit om dette er noe som folk går rundt å snakker om. Hun bør kanskje gjøres oppmerksom på det så hun eventuelt kan stoppe det før det skader familien 

Jaja som sagt du bestemmer hva du gjør. Men nå har du nå engang valgt å spørre kg og majoriteten her mener det samme som meg. Din tankerekke om din venninne høres ulogisk og feil ut. Du gir heller ikke noe svar på hvorfor du vet at noen av foreldrene stusser bortsett fra at en hun datet har hintet til noe..  Som jo ikke sier noe som helst og hadde dette vært en av mine nærmeste venninner hadde jeg aldri tatt ordet av en noen holdt på med over min venninne sin integritet. Men du kjenner jo hun best.

Du bestemmer hva du forteller til din venninne av ditt sexliv, det samme gjør hun. At du velger å være mer åpen og by på med dine opplevelser betyr ikke at hun må gjøre det samme eller at det gjør hun til en prostituert for at hun ikke deler og er mer privat av seg. Igjen; det er ikke obligatorisk å dele sexlivet med alle andre enn de som er i det sexlivet.

Du får lære deg å sette grenser på hva du selv forteller viss det plager deg at hun vet mer om ditt sexliv enn hva du gjør om hennes. Og dette synes jeg du bør klare uten å anklage eller ta opp med hun at hun selger sex. Men det er som sagt mine (og etter hva jeg kan se, flere med meg) sine tanker. Det høres ut som du er instillt på å ta dette opp uansett, sa da velger du det om det føles rett for deg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

At du syns det er leit for barna og skader familien er bare din mening basert på fordommer. Du skulle visst hvor mange alenemødre som selger sex og gir barna sine et bedre liv. Riktig nok kan det være skadelig for den prostituerte å selge sex, men du vil merke på hun om hun utvikler traumer eller rusproblem for eksempel. Da går det an å spørre om alt egentlig er bra med henne, men at hun møter menn og hvem de er og hva de eventuelt gir henne er ikke noen andres business enn hennes og det skader ikke barna hennes heller. 

Anonymkode: 8cb0f...6ab

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...