AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Å sette langt/halvlangt hår opp i en dott er et vanlig syn blant jenter, men også oss damer opp mot 40+ Det er enkelt og greit, får håret vekk fra ansiktet, og passer de fleste. Praktisk i hverdagen, spesielt når man bor et sted hvor det regner og blåser og stylet hår ville blitt ødelagt på sekunder. Men jeg er såpass voksen at jeg kjenner på at jeg er blitt for gammel for håret i en dott med mindre jeg er hjemme. Samme føler jeg gjelder hestehale. Har typisk skandinavisk hår: tykt med bølger som fort blir tørt, med småhår flyvende rundt. Dere i 30-årene, hva tenker dere er en ok frisyre som passer til hverdags? Hva synes dere om voksne damer med håret i en dott? Menn, hvilke tanker har dere? Usexy eller ok? Anonymkode: 5d70c...8fe
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Mann her, synes det er fint Anonymkode: ece9d...6a8 2 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 Du kan jo sette det opp i en pen knute, for eksempel? Hvis du vil. ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 I "gamle dager" gikk nesten alle eldre damer med håret i en pen topp. Vår versjon av det, er en løsere og mer tilfeldig dott 🙃. Om du ikke vil ha dott, flette eller hestehale, så må du ha håret løst eller klippe deg kort 🙂 Anonymkode: a73af...a88 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 Jeg føler slike hair claws (hva heter de nå igjen på norsk??) er litt mer damete og classy Anonymkode: 01587...58b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 Håret i en dott kan være både praktisk, sexy og enkelt. Jeg har hvertfall ikke 50 minutter til overs hver morgen til å style håret noe mere enn hestehale, dott eller løst, og vil ikke ødelegge håret mitt med masse stylingprodukter heller. Pynter i blandt med spenner og bytter på med strikk og hårklype. Hårklype syns jeg kan være mer fint enn dott i strikk, gjør litt mere ut av seg. Anonymkode: 2a923...b5e 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 Synes det er søtt! Sliter selv med at jeg fort får hodepine med oppsatt hår så selv foretrekker jeg å gå med to løse fletter når jeg vil ha håret "vekk." Anonymkode: e5c45...7a0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Skrevet 29. mai 2023 Det finnes mange måter å sette opp håret som ikke tar mer enn 1-2 minutter å lage. Sjekk ut YouTube så får du mange enkle forslag som ikke tar all verdens tid. Anonymkode: 785f5...6e8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 Helt greit det, men ser jo ofte ganske tilfeldig ut og ikke så pent ut på en måte. Kan gjøre det mer interessant F.eks. Med skjerf og hårklemmer. Finnes også andre måter å style håret oppsatt på også da, anbefaler å søke på youtube. Videoeksempel: Men skjønte ikke helt det med at du skriver at nordisk hår er tykt. Det er jo motsatt. Tynt og vanskelig å style da det oftest er veldig glatt Anonymkode: 32218...054 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #10 Skrevet 29. mai 2023 Ts her. Jo, bruker i blant hårklemme også, og varierer hvor på hodet jeg setter dotten (altså høyt, midt på eller lavt). Synes egentlig det er finest når jeg setter håret vått opp i en dott uten å børste det, men føler det kanskje ser litt «white trash» ut, og litt ustelt (selv om håret er nyvasket). Men man kan ikke ta strikken ut igjen, da ser ikke håret ut. Anonymkode: 5d70c...8fe
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #11 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Helt greit det, men ser jo ofte ganske tilfeldig ut og ikke så pent ut på en måte. Kan gjøre det mer interessant F.eks. Med skjerf og hårklemmer. Finnes også andre måter å style håret oppsatt på også da, anbefaler å søke på youtube. Videoeksempel: Men skjønte ikke helt det med at du skriver at nordisk hår er tykt. Det er jo motsatt. Tynt og vanskelig å style da det oftest er veldig glatt Anonymkode: 32218...054 Er vel enten eller, mange med tynt hår men også mange av oss med tykt og bølgete hår. Ikke så lett å style tykt hår, hvis det i tillegg er glatt som mitt. Ofte er tykt hår oppklippet, så fletter og mange andre «updo» utgår. Eller det hadde gjerne holdt innendørs, men ikke ute i vind og vær😅. TS Anonymkode: 5d70c...8fe 1 1
StanTheMan Skrevet 29. mai 2023 #12 Skrevet 29. mai 2023 Hår som er satt opp er utrolig sexy...Jo mer hår, jo mer sexy....På alle måter...
skreppamedleppa Skrevet 29. mai 2023 #13 Skrevet 29. mai 2023 Skjønte heller ikke dette "typisk skandinavisk hår" da dette typisk er tynt, med finere hårstrå og glatt, Men nok om det.. Hårdott kan jo være så mye forskjellig Men jeg skjønner jo at det er den typiske "putte det halveis i strikk, smok, smok, ferdig arbeid" som menes. Jeg bruker mye klemmer (finnes jo et hav forskjellige) kan innimellom glimte til med hjelp av hår donut ring som bilde nr 3 øverst viser et bilde av. Og den selges jo overalt i likhet med klemmer. Men jeg liker best på meg selv at det er litt "ruskete", jeg er ikke så fan av at det ser så... glatt ut for å si det kanskje på en dum måte, det kan se veldig bra ut på mange, men det passer ikke meg så godt. Pinterest, instagram, YouTube og Internett er jo full av inspirasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #15 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det finnes mange måter å sette opp håret som ikke tar mer enn 1-2 minutter å lage. Sjekk ut YouTube så får du mange enkle forslag som ikke tar all verdens tid. Anonymkode: 785f5...6e8 Tips? Anonymkode: 2a923...b5e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #16 Skrevet 29. mai 2023 skreppamedleppa skrev (2 timer siden): Skjønte heller ikke dette "typisk skandinavisk hår" da dette typisk er tynt, med finere hårstrå og glatt, Men nok om det.. Hårdott kan jo være så mye forskjellig Men jeg skjønner jo at det er den typiske "putte det halveis i strikk, smok, smok, ferdig arbeid" som menes. Jeg bruker mye klemmer (finnes jo et hav forskjellige) kan innimellom glimte til med hjelp av hår donut ring som bilde nr 3 øverst viser et bilde av. Og den selges jo overalt i likhet med klemmer. Men jeg liker best på meg selv at det er litt "ruskete", jeg er ikke så fan av at det ser så... glatt ut for å si det kanskje på en dum måte, det kan se veldig bra ut på mange, men det passer ikke meg så godt. Pinterest, instagram, YouTube og Internett er jo full av inspirasjon. Alle disse "hårdottene" er fulle av kunstige hair extensions så å få det sånn med tynt nordisk hår er bare å glemme desverre, hvertfall med mitt Anonymkode: 2a923...b5e 4
skreppamedleppa Skrevet 29. mai 2023 #17 Skrevet 29. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Alle disse "hårdottene" er fulle av kunstige hair extensions så å få det sånn med tynt nordisk hår er bare å glemme desverre, hvertfall med mitt Anonymkode: 2a923...b5e Ja dette var bare eksempler, de første jeg så når jeg søkte på pinterest men som sagt Internett er fullt av slike hårknuter for de fleste hårtyper, fra kort til langt hår og fra tykt til tynt. Om du leiter litt selv på disse kanalene jeg henviste til så finner du alltids noe. Jeg googlet kjapt på "quick and easy volumionoues messy bun for thin hair" og fikk opp en hel rekke resultater som ligner på de eksempel jeg la ut selv med tynt hår. Så du finner jo sikkert mange tips som kan se vel så bra ut som det jeg postet isted om en søker litt Endret 29. mai 2023 av skreppamedleppa 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #19 Skrevet 30. mai 2023 skreppamedleppa skrev (44 minutter siden): Ja dette var bare eksempler, de første jeg så når jeg søkte på pinterest men som sagt Internett er fullt av slike hårknuter for de fleste hårtyper, fra kort til langt hår og fra tykt til tynt. Om du leiter litt selv på disse kanalene jeg henviste til så finner du alltids noe. Jeg googlet kjapt på "quick and easy volumionoues messy bun for thin hair" og fikk opp en hel rekke resultater som ligner på de eksempel jeg la ut selv med tynt hår. Så du finner jo sikkert mange tips som kan se vel så bra ut som det jeg postet isted om en søker litt Alt håret mitt er halvparten tynnere enn den éne delen av de to delene i første videoen 😅 Anonymkode: 2a923...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #20 Skrevet 30. mai 2023 Jeg synes den dotten får de fleste til å se «slaskete» ut. Ser ut som man ikke gidder å prøve litt en gang… Men de frisyrene Skreppamedleppa viste var pene. Anonymkode: d7757...1e0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå