Gå til innhold

Å si «elsker deg» til barna sine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt meg til vanen at når jeg legger sønnen min for kvelden kysser jeg han på hodet og sier «mamma elsker deg».

Synes det er koselig, men så tenker jeg, er det kanskje dumt? Det er jo ord man gjerne reserverer til en partner, og ordene skal jo sitte litt langt inne. Lærer jeg han nå at «elsker» er et ord man kan slenge rundt seg med?

Føler liksom ikke «mamma er glad i deg» tilstrekkelig beskriver. Han er jo mitt alt 🤔

Anonymkode: 47139...589

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer ikke å se noe annet enn positive sider ved at du uttrykker at du elsker dine barn. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Dumt? Man elsker vel barna høyest av alle. Partnere kan jo komme og gå...

Anonymkode: 183cb...0df

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Før jeg fikk barn syns jeg det virket upassende å si «jeg elsker deg» til barn. Da vi fikk barn snudde det kjapt. Tenker at våre opplever at mor og far sier det og ingen andre, så det går nok fint.

Anonymkode: ba776...937

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det til mine barn, og tror aldri jeg har sagt det til noen andre. Jeg har ikke vokst opp med det (selv om foreldrene mine var glade i/elsket meg), og det faller meg ikke naturlig. Ikke en gang til mannen min, det kjennes kunstig. Men han vet jeg syns han er den beste mannen i verden likevel. 

I hvert fall syns jeg ikke å si elsker til egne barn er å slenge rundt seg med det. 

Anonymkode: a19c8...80d

• Liker 1
Skrevet

Det er barna mine jeg elsker høyest uansett og de jeg sier det til. Hver dag.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, herregud. En mors kjærlighet er jo større enn alt! Hvis ikke du kan si det, hvem kan si det da? Tror du ikke barnet har godt av å vite at han er elsket? Er det noe vi mennesker aldri kan si for mye, eller høre for ofte er det «Jeg elsker deg» 

Når du sier dette til han bekrefter du din kjærlighet til ham. Du vanner ikke ut ordene, tvert om, du gir dem mening. 

Når han blir stor vil det være naturlig for ham å si disse ordene. Det er det ikke for alle. Fortsett med å overøs din sønn med kjærlighet ❤️

Anonymkode: 38ceb...dc4

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er litt voldsomt ord for kjærligheten til ett barn. Det er selvsagt at foreldre elsker sine barn. Men "glad i deg" burde være mer enn nok i det daglige. Syns det er bare rart med folk som strør om seg med "elsker deg". Greit nok om man er utlending og ikke skjønner at vi har to ord for "love you".

Anonymkode: 3d5db...e70

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sier det til mine barn, og tror aldri jeg har sagt det til noen andre. Jeg har ikke vokst opp med det (selv om foreldrene mine var glade i/elsket meg), og det faller meg ikke naturlig. Ikke en gang til mannen min, det kjennes kunstig. Men han vet jeg syns han er den beste mannen i verden likevel. 

I hvert fall syns jeg ikke å si elsker til egne barn er å slenge rundt seg med det. 

Anonymkode: a19c8...80d

Helt likt her! 

Anonymkode: 05357...59a

AnonymBruker
Skrevet

Man strør ikke om seg med jeg elsker deg når det er sagt til barna 😅 å si jeg elsker deg til barna er det mest naturlige i hele verden og ville aldri falt meg inn å si noe annet. Jeg elsker de virkelig så utrolig høyt. 
Å bare skulle si jeg er glad i deg blir som å beskrive en blomstereng som svart/hvitt 😂

Anonymkode: 91f8a...2fe

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg passer det bare å si til voksne. 

Anonymkode: 72bd9...9a0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Før jeg fikk barn syns jeg det virket upassende å si «jeg elsker deg» til barn. Da vi fikk barn snudde det kjapt. Tenker at våre opplever at mor og far sier det og ingen andre, så det går nok fint.

Anonymkode: ba776...937

Haha. Samme her. Synes det var merkelig å høre andre si det til sine barn, helt til jeg fikk barn selv. Nå sier jeg det hver kveld til sønnen min. Mannen min sier det ikke til sønnen vår, men sier det til meg. Vet at han synes det er litt rart å si til barn (altså for egen del), men vet jo at han er like glad i barnet som det jeg er. 

Anonymkode: e2b07...8b9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det helt naturlig å si til barnet mitt ♥️

Anonymkode: 2b701...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kysser barna mine på hodet og sier «mamma elsker deg» hver kveld jeg også. Faller meg helt naturlig ❤️

Anonymkode: a1212...89f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har lagt meg til vanen at når jeg legger sønnen min for kvelden kysser jeg han på hodet og sier «mamma elsker deg».

Synes det er koselig, men så tenker jeg, er det kanskje dumt? Det er jo ord man gjerne reserverer til en partner, og ordene skal jo sitte litt langt inne. Lærer jeg han nå at «elsker» er et ord man kan slenge rundt seg med?

Føler liksom ikke «mamma er glad i deg» tilstrekkelig beskriver. Han er jo mitt alt 🤔

Anonymkode: 47139...589

Nå håper jeg da du elsker barna dine mer enn din mann? Dette er jo det eneste rette bruken av ordet

Anonymkode: c41ff...428

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For meg passer det bare å si til voksne. 

Anonymkode: 72bd9...9a0

Da har du en merkelig forståelse av ordet. En elsker ingen mer enn barna. Det er jo åpenbart det stedet det passer aller best å si. 

Anonymkode: c41ff...428

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du overanalyserer🙈

Selvfølgelig skal man fortelle barna sine at man elsker de 

Anonymkode: 7e48e...63a

• Liker 1
Skrevet

Slenger rundt seg? Borna er vel dei ein elskar høgare enn alt, så syns det er heilt innafor og nødvendig. Eg seier "elskar deg" sikkert 10 gongar for dag! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier «glad i deg» til barna mine hver eneste dag, mens «jeg elsker deg» er forbeholdt mannen min. Det er jeg vant med fra min oppvekst. Alle telefonsamtaler til både foreldre og søsknene mine avsluttes med «glad i deg», jeg vet likevel at foreldrene mine hadde reddet meg ut av et brennende hus før de hadde reddet hverandre 😅

Det er mange måter å snakke om kjærlighet og følelser på uten å sette «glad i» og «elske» opp mot hverandre, vi har funnet noe som funker for oss. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Syns det er litt voldsomt ord for kjærligheten til ett barn. Det er selvsagt at foreldre elsker sine barn. Men "glad i deg" burde være mer enn nok i det daglige. Syns det er bare rart med folk som strør om seg med "elsker deg". Greit nok om man er utlending og ikke skjønner at vi har to ord for "love you".

Anonymkode: 3d5db...e70

Et «litt voldsomt ord for kjærligheten til et barn»? :klo: Du har ikke egne barn du ? 🤷‍♀️

Dersom det er slik det er så er det jo per definisjon ingen andre man bør si dette til enn til barna sine, som man elsker høyere enn alt.

Anonymkode: efff6...e62

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...