Gå til innhold

Er det vanlig å spørre venner om trekant?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle hatt trekant tror jeg jeg ville styrt unna venner og bekjente, men samtidig kan det kanskje være en fordel fordi man da vet hvordan personen ser ut og er og vet at man finner det attraktivt? 

Jeg har blitt spurt tre ganger i livet av venner og bekjente(kvinner) om jeg vil ha trekant med de og kjæresten. Er ikke det litt rart eller er det vanlig? Jeg er ikke en seksuelt utagerende person og ingen har sett meg kline med noen engang så syns det er litt rart å bli spurt. 

Anonymkode: fca01...f38

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS er kvinne selv forresten 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg blitt spurt om noe sånt, ville jeg ha ansett vennskapet som avsluttet. Ingen vonde følelser, men blir ekstremt rart å fortsette relasjonen etterpå. Har forresten aldri fått en slik forespørsel. 

Anonymkode: 52f9d...488

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man har veldig korte antenner eller høy promille om man spør om noe sånt.

Anonymkode: ff5f5...fa0

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart. Enig med de over, hadde vært vanskelig å fortsette vennskapet som normalt etter at noen spør om det. 

Anonymkode: 031f1...f1d

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig og vanlig. Ikke så veldig uvanlig kanskje? Men man spør jo ikke hvem som helst. Det må ligge en eller annen gnist eller tiltrekning der, som gjør at det er naturlig å tro at det er en slags gjensidighet i det.
Min venninne hintet om det til meg, om hun kanskje kunne fått være med min elsker og meg. Vi takket ja. Great sucsess :juhu:

Anonymkode: 905d2...ae1

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke rompis fordi om du deler dama med en kompis. Eller var det.....😂

Anonymkode: 1a889...e32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde jeg blitt spurt om noe sånt, ville jeg ha ansett vennskapet som avsluttet. Ingen vonde følelser, men blir ekstremt rart å fortsette relasjonen etterpå. Har forresten aldri fått en slik forespørsel. 

Anonymkode: 52f9d...488

Har bare fortsettet vennskapet som før, aldri tatt det opp som noe tema igjen fra noens side. Men det hadde vært vanskelig å fortsette som ingenting hadde skjedd om det var blandt mine nærmeste venninner, det er litt mer perifere venninner jeg drar på byen med, parken, stranda, de man ikke ser så ofte eller ringer for å prate med men pleier å møte på og være samme steder. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja skulle tro det?! Er bare en som var full når hun spurte meg ansikt til ansikt mens vi var ute på byen, den andre gangen jeg ble spurt av en annen var hun edru og typen satt ved siden av henne og de forklarte at dette var noe de hadde tenkt på en stund og ville høre om jeg var interessert. Jeg ble satt ut med begge to tilstede og bare lo det bort. 

Jeg har ikke noe seksuelt utsvevende omgangskrets heller såvidt jeg trodde, helt vanlige par dette her. 

• Liker 1
Skrevet

Dere er ganske snerpete :D Takk for komplimentet, gi et svar og vær ferdig med det.
Ikke noen krise å være en drøm å ha med, men det er greit å si nei. 
Å anse det som uanstendig eller noe veldig normbrytende er litt underlig egentlig.
Hvorfor er dette verre enn å bli forsøkt flørta med ellers?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Andro said:

Dere er ganske snerpete :D Takk for komplimentet, gi et svar og vær ferdig med det.
Å anse det som uanstendig eller noe veldig normbrytende er litt underlig egentlig.

Det er jo absolutt ikke noen kompliment. Og kan heller ikke sammenlignes med flørting, det begynner vel ikke med "skal vi hoppe til køys" uten at man har gitt noen signaler om at det er aktuelt. 

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (2 timer siden):

Jeg syns ikke det er uanstendig eller normbrytende, jeg bare lurte på hvor vanlig det var. 

Grunnen til at jeg syns det er litt rart er fordi det er venner, ikke flørter eller dates. Jeg hadde ikke klart å være venn med noen jeg nettopp hadde dyrisk trekant med, det hadde endret hele dynamikken så det er rart at ikke de også tenker det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde ikke klart å være venn med noen jeg nettopp hadde dyrisk trekant med, det hadde endret hele dynamikken så det er rart at ikke de også tenker det 

Det går egentlig helt fint altså ;) bare man vet å skille på situasjoner.

Skrevet

Jeg har hatt venne trekant uten problem. Men det kan være lurt å prate om forventninger i forkant

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (2 timer siden):

Folk er forskjellige, det betyr ikke at man er "snerpete" av den grunn!

Jeg har et noe perifert vennepar hvor både de og jeg har gitt uttrykk for å ønske mer kontakt. Det har ikke vært uttrykt noe om at det var et seksuelt ønske fra deres side. Jeg har av grunner jeg ikke helt har forstått holdt tilbake. Nå fikk jeg akkurat vite at de har en historie med å be venner om å ha sex med dem. Det forklarte mye for meg, magefølelsen min har nok fanget opp noe jeg ikke greide å sette ord på.

Og vet du, det at et par vil ha meg til elskerinne, det ser jeg overhodet ikke som et kompliment. Like lite som om en gift mann ville ha meg til elskerinne.

Erfaringsmessig, av menn som har hatt ønske om å ha meg som elskerinne, så gir de seg ikke med et nei. Da skal det forsøkes å overtales, sjarmeres, flørtes, falsk hjelpsomhet - og når ingenting får meg til å endre mening, da blir jeg kalt "snerpete".

Så min erfaring er at når venner uttrykker seksuell interesse, da er det tilnærmet umulig å gå tilbake til et normalt vennskap igjen. Venner er for meg venner, ikke seksuelle partnere. Og det å vite at venner stadig ser på en som et sexobjekt, det er i seg selv avtennende, også for vennskapet.

Hvis man skal spørre venner om slikt, da bør man være rimelig sikker på at begge parter tidligere har gitt inntrykk av å like hverandre seksuelt - hvis ikke vil en slik forespørsel mest trolig endre vennskapet, ikke til det bedre.

Det er ikke et kompliment å bli bedt om å være noens elsker, når man ikke har gitt uttrykk for at man ønsker noe slikt. Minst av alt fra venner!

Anonymkode: 9ecfa...aea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, jeg har tatt det som et kompliment for det betyr jo at de stnd jeg er attraktiv og tennende. Jeg bare er ikke 100% komfortabel med at noen jeg ser på som venner er tent på meg, men som sagt går det greit og vi har fortsatt vennskapet/bekjentskapet som før uten at jeg har tenkt noe mere på det (før jeg fikk siste forespørsel nå i helgen 😅). Hadde vært vanskelig om det var veldig nære venner men det er det heldigvis ikke så da går det helt bra! 

• Liker 2
Skrevet
latterbox skrev (1 time siden):

Jeg har hatt venne trekant uten problem. Men det kan være lurt å prate om forventninger i forkant

Har hatt noen trekanter med både venner.exer og mere perifere. Noen ganger gjentatt det noen ganger bare den ene gangen. Har aldri endret på noe eller noen. Kansje noen lure smil imellom bare. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 20.11):

Hvis jeg skulle hatt trekant tror jeg jeg ville styrt unna venner og bekjente, men samtidig kan det kanskje være en fordel fordi man da vet hvordan personen ser ut og er og vet at man finner det attraktivt? 

Jeg har blitt spurt tre ganger i livet av venner og bekjente(kvinner) om jeg vil ha trekant med de og kjæresten. Er ikke det litt rart eller er det vanlig? Jeg er ikke en seksuelt utagerende person og ingen har sett meg kline med noen engang så syns det er litt rart å bli spurt. 

Det kan fungere for noen men ikke andre. Jeg kjenner to par som begge har en ekstra mann under sex og begge sier det fungerer veldig bra.  Men de som vurderer må tenke seg godt om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 20.20):

Andre kan ha andre preferanser og en annen mening om saken. Du forstår dette, ikke sant?

Selv foretrekker jeg å treffe folk som i utgangspunktet kun skal være sexpartnere, så ikke en stor problemstilling for meg.

Har aldri blitt spurt. Vennene mine tenker nok som meg.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig, men har blitt fotespurt av en venninne engang. Jeg er mann. Ikke noe for meg så takket nei 

Anonymkode: 64c20...eaf

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Helt vanlig.

Anonymkode: 446de...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...