Gå til innhold

Pinsepose, har det blitt for mye søtsaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen har flere av barna sagt de skal få Pinsepose med godis og leker nå i Pinsen. Dette var helt nytt for meg, aldri hørt om det før og mitt barn begynte selvsagt å spørre om hun også kunne få. Jeg synes det begynner å bli nok av merkedager og høytider der godis er endel av opplegget som jul,påske , Halloween, sommerpresang osv… Har det gått for langt? Er Pinsepose noe deres barn spør etter? 

Anonymkode: 44b1a...2e9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I barnehagen har flere av barna sagt de skal få Pinsepose med godis og leker nå i Pinsen. Dette var helt nytt for meg, aldri hørt om det før og mitt barn begynte selvsagt å spørre om hun også kunne få. Jeg synes det begynner å bli nok av merkedager og høytider der godis er endel av opplegget som jul,påske , Halloween, sommerpresang osv… Har det gått for langt? Er Pinsepose noe deres barn spør etter? 

Anonymkode: 44b1a...2e9

Aldri hørt om

Anonymkode: 1e3fb...fb3

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Skal man virkelig trykke inn godis overalt? Det har jo tatt helt av.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt om det, hverken på jobb i barnehage eller fra mine barn og deres venner. Og jeg syns ikke det høres ut som noen god idé. 

Anonymkode: 0e039...cc5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pinsepose ?🤣

Hvor blir det av gleden over det som er ekstra når det blir oftere og oftere ? Ja både merkedager for barn og voksne. Svaret er: den blir borte.

Anonymkode: 4d5c9...58f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om. Vi har heller ingen tradisjon for å "ferie" pinse hjemme. Det er en langhelg som gjerne brukes utendørs om det er vær til det. Ingen ting ekstra verken av mat eller godis i forhold til andre helger.

Anonymkode: 35790...754

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hørt om. Hvis jeg skulle gjort noe sånt for mine barn ville det betydd at normal mengde lørdagsgodt kom i pen pose.

Anonymkode: 945e2...5a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (46 minutter siden):

Skal man virkelig trykke inn godis overalt? Det har jo tatt helt av.

Tror ikke dette er et problem. Er jo ingen som har hørt om dette

Anonymkode: 1e3fb...fb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om det. Uansett, man kan vel kalle lørdagsgodtet en får på pinseaften for pinsepose. 

Anonymkode: 43509...b07

• Liker 1
Skrevet

Pinsepose var nytt😅 hvis de er vant til litt godteri lørdager så holder det vel med det samme som en vanlig lørdag. Trenger vel ikke egen pinsepose for slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om pinsepose 😅 ikke alltid vi kjøper lørdagsgodt heller, men denne uken ble det etterspurt, så da kjøpte vi litt. Kunne jo kalt det en pinsepose da 🤪

Anonymkode: a3469...4ad

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om og det er heller ikke noe barna mine har etterspurt, men jeg kan ikke helt se at det skal være et større problem enn at man gir posens innhold til lørdagsgodtet i pinsehelgen. Man trenger ikke lage en stor greie ut av alt mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Glemte at butikken stengte kl 16 på lørdag så ungene fikk klare seg uten snacks…..

Anonymkode: a527c...a30

• Liker 1
Skrevet

Pinsepose har jeg aldri hørt om. Må være en ny greie 😅 

Mine to jenter fikk det de alltid får på lørdager, en pose gompegodt hver og et glass solo super. De spiser aldri opp alt, så de fikk resten på søndag og et glass brus til hver seg. Det er de godt fornøyde med, og jeg føler heller ikke at det er nødvendig å gi de noe mer. 
De er 2 og 4, så begge går i barnehagen. De gir heller ikke noe pinsepose, så tror ikke det er så vanlig 😅

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Hva i all verden er pinsepose?😂

Ja det har godt alt for langt. Hadde det vært noe sunne greier så ok. Men barn får jo godteri hele tiden. Ikke bare om helgene/lørdagen, jul og påske sånn som vi fikk. Neida nå skal absolutt alt feires med godteri for barn. Alle helligdager og feriedager. Det snakkes om at det er økende overvekt og fedme blant barn også. Ja det er jammen ikke rart sånn som det er blitt. Godteri godteri godteri. 

Barn må ikke ha godteri så fort det er en helligdag. La de få om helgene/lørdagen, jul og påske. Det er nok. Tenk på barnas helse.
Det er i alle fall min mening.

Får håpe dette med pinsepose bare er noe snakk blant barn og ikke noe de faktisk får!

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om. Mine unger fikk lørdagsgodt som vanlig, men tenkte ikke på å gi det eget navn(må ikke gi handelsstanden den ideen bare). Her i huset er pinsen den høytiden som blir minst markert og det tror jeg ikke vi er alene om.

Anonymkode: 5245e...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Hva blir det neste? Pinsepynt i heimen?? 😂

Anonymkode: 73009...35d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller aldri hørt om dette, måtte det aldri bre seg til andre steder!

Forestiller meg at det er lokal handelsstand som forsøker å øke salg.

Enten det, eller at foreldrene som har begynt å gi "pinsepose" mest trolig også er de som ikke vet hvorfor vi feirer pinse en gang ;)

Anonymkode: 0a01d...49e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...