Gå til innhold

Vond hals etter operert visdomstenner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er det vanlig å oppleve vond hals på samme side som visdomstennene er operert ut? Ser jeg er litt rød bak i ganen på samme side og et blåmerke. Det rare er at det gjorde vondt når jeg svelget i 2 dager etterpå. Så et par dager hvor det føltes fint, og nå er det vondt i halsen igjen? Er ikke det rart? Ingen forkjølelsessymptomer, og med tanke på det er vondt på samme side av ganen som jeg opererte, må det vel være sammenheng.

Anonymkode: 86801...afe

Videoannonse
Annonse
Gjest Warrior
Skrevet

Kan sikkert være etter å ha operert visdomstenner, har aldri operert visdomstenner så aner ikke, men har hatt betennelse i ene bakerste jeksel og da var det vondt nedover halsen og vondt å svelge på den siden. Som om jeg fikk vondt i halsen når jeg er forkjøla. Det ga seg etter noen dager når betennelsen ga seg. 

Men det kan like godt være du har fått et lite virus med sår hals også uten andre forkjølelsessymptomer.

Det beste er at du ringer tannlegen å hører med han/hun. At det ikke er en betennelse som har satt seg. Eller om det er vanlig å få litt vondt i halsen etter visdomstannoperasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
Warrior skrev (4 minutter siden):

Kan sikkert være etter å ha operert visdomstenner, har aldri operert visdomstenner så aner ikke, men har hatt betennelse i ene bakerste jeksel og da var det vondt nedover halsen og vondt å svelge på den siden. Som om jeg fikk vondt i halsen når jeg er forkjøla. Det ga seg etter noen dager når betennelsen ga seg. 

Men det kan like godt være du har fått et lite virus med sår hals også uten andre forkjølelsessymptomer.

Det beste er at du ringer tannlegen å hører med han/hun. At det ikke er en betennelse som har satt seg. Eller om det er vanlig å få litt vondt i halsen etter visdomstannoperasjon. 

Ja, ser jo jeg er blå og rød bak i ganen hvor de satt bedøvelsen. Og når jeg kjenner med tunga er det ømt akkurat der. Fjernet tennene for 4 dager siden. Tenkte at dersom det var betennelse burde det vel gjøre vondt rundt selve operasjonsområdet også?🙈 var bare så rart at det begynte å gjøre vondt igjen etter at det har føltes bra 1 dag.

Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, ser jo jeg er blå og rød bak i ganen hvor de satt bedøvelsen. Og når jeg kjenner med tunga er det ømt akkurat der. Fjernet tennene for 4 dager siden. Tenkte at dersom det var betennelse burde det vel gjøre vondt rundt selve operasjonsområdet også?🙈 var bare så rart at det begynte å gjøre vondt igjen etter at det har føltes bra 1 dag.

Derfor lurt å høre med tannlegen :) 

AnonymBruker
Skrevet
Warrior skrev (6 minutter siden):

Derfor lurt å høre med tannlegen :) 

Skal dit på fredag for å fjerne sting, så får høre med han da 😊

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...