Gå til innhold

«Dårligere» person etter barn, ADHD symptom ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en sønn på 2 år. Jeg føler rett og slett jeg er blitt ett « dårligere» menneske etter han kom til verden. Føler ikke jeg er god nok venninne, god nok kjæreste, god nok for familien, god nok på jobb eller god nok mamma. Før følte jeg de fleste relasjoner var «likestilte», føler nå at jeg tar mer enn jeg gir. Har feks ikke overskudd til å lage masse mat om jeg får besøk, invitere til ting, ta masse ekstravakter, rydde og vaske veldig for samboer ,osv..  føler jeg er blitt mer krevende å ha med å gjøre rett og slett…: alt føles veldig overveldende..og mye tankekaos som ikke var der før…  kjenner andre på det? Går det over eventuelt? 
Har tenkt tanken på ADHD, da flere andre symptomer stemmer og jeg har sett det veldig tydelig etter barnet kom … men vet ikke om det er typisk for diagnosen eller for alle eller for ingen… 

Anonymkode: 37686...823

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sier seg jo selv at man med barn har mindre overskudd og  ikke kan vedlikeholde andre livsfaktorer på samme måte som tidligere. 

Sjønner ikke helt hvor du fikk taken om å trekke inn diagnoser som adhd

Anonymkode: 01213...164

Skrevet

Du gir og gir og gir til barnet ditt, da er det vel ingen overraskelse at du har mindre igjen i koppen til andre relasjoner. Dette tror jeg gjelder alle mødre med små barn.

Skjønner ikke helt hvordan det skal være et adhd symptom?

AnonymBruker
Skrevet

Utslitt, heter det. Tror veldig mange, inkludert meg selv, kan relatere. Litt egentid har vært god medisin for meg.

Anonymkode: 35993...f8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg har en sønn på 2 år. Jeg føler rett og slett jeg er blitt ett « dårligere» menneske etter han kom til verden. Føler ikke jeg er god nok venninne, god nok kjæreste, god nok for familien, god nok på jobb eller god nok mamma. Før følte jeg de fleste relasjoner var «likestilte», føler nå at jeg tar mer enn jeg gir. Har feks ikke overskudd til å lage masse mat om jeg får besøk, invitere til ting, ta masse ekstravakter, rydde og vaske veldig for samboer ,osv..  føler jeg er blitt mer krevende å ha med å gjøre rett og slett…: alt føles veldig overveldende..og mye tankekaos som ikke var der før…  kjenner andre på det? Går det over eventuelt? 
Har tenkt tanken på ADHD, da flere andre symptomer stemmer og jeg har sett det veldig tydelig etter barnet kom … men vet ikke om det er typisk for diagnosen eller for alle eller for ingen… 

Du har ikke ADHD. Det er helt vanlig for mødre at nervesystemet er overstimulert som følge av å ha barn. Så NEI, du har ikke ADHD, du er en overstimulert mamma med nervesystemet i fullstendig fight or flight-modus. Velkommen i klubben. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tankekaoset ved adhd hadde du nok hatt før barn og. Noe du har hele livet. Høres it som du er sliten i en småbarnsperiode. 

Anonymkode: 2acce...58c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...