Gå til innhold

Dramatisk personlighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det finnes behandling for dramatisk personlighetstrekk? Jeg synes jeg kan være så lett dramatisk av meg, hoppe til konklusjoner og lett sint/ lei eller opprørt f.eks.  Jeg vet ikke om adhd kan gi de symptomene eller om jeg er bare oppvokst / født sånn. Oppvokst med en veldig turbulent mor og far med bipolar. Men jeg har ikke noen diagnose og ikke bipolar (utredet for). Jeg lever stort sett et stabilt liv men kan lett utreagere eller si ting uten å tenke meg om, så bli flau og angre etterpå.  Jeg er nå gravid og føler det er litt verre enn til vanlig.  Vet ikke om det er noe jeg kan gjøre for å styrke meg selv personlig og bli litt mer rolig i meg selv, og ha mer kontroll over meg selv. 

Anonymkode: cea8e...8ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Øve på å telle til tre før du sier noe. 

Øve på å svare "Det vet jeg ikke. La meg få tenke litt på det." på spørsmål hvor du vet du har nytte av å ta betenkningstid. Og så bruke tid på å tenke ordentlig gjennom saken, og prøve å se saken fra flere sider. Skriv gjerne i dagbok, lag tankekart eller lister for og i mot.

Og øve på å tenke at alle sier dumme ting, og det er ikke noe å bli flau over.

Anonymkode: 77a8a...93e

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om det finnes en spesiell behandlingsform for drama, men joda! Jeg tror ABSOLUTT du kan få hjelp! Du vil jo også ❤️

syns det er imponerende at du ser deg selv, og at det er en god start. Drøft dette med fastlegen din!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sententia said:

Jeg vet ikke om det finnes en spesiell behandlingsform for drama, men joda! Jeg tror ABSOLUTT du kan få hjelp! Du vil jo også ❤️

syns det er imponerende at du ser deg selv, og at det er en god start. Drøft dette med fastlegen din!

Takk.

Har jo gått til psykolog i mange år, og hun ble godt kjent med meg og mener jeg leter for mye feil hos meg selv, og er for streng med meg. Og heller prøve å akseptere den jeg er, men jeg synes jo ikke hun ser meg når jeg er "dramatisk".  Men jeg har jo hatt ptsd diagnose før som jeg er "friskmeldt" fra og kan bli fort engstelig av meg. Men jeg jobber mye med å lese bøker, praktisere mindfulness og heller gå inn i meg selv og jobbe derfra. Men det føles så innebygd at jeg kan reagere / handle før jeg tenker.   Legen tror jeg ikke kan gjøre noe mer enn å henvise meg tilbake men hun så ikke noe tej til at jeg har behov for behandling....  Så jeg tenker jeg kan jobbe med det selv...

Anonymkode: cea8e...8ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...