Gå til innhold

Kjæreste som ikke kan dra på ferie i land hvor vi har laget gode minner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen! 
Trenger litt hjelp til å forstå tankegangen til kjæresten, for jeg forstår det overhodet ikke. Tidlig i forholdet reiste vi litt på storbyferier og det var flotte turer. Jeg har 1 barn, som er såpass gammel nå, at shopping tur til London er midt i blinken. Dette er imidlertid et lite problem for kjæresten. Han har ikke nektet oss å dra dit sammen med barnet, men viser en sterk misnøye til at det som var en ''oss-ting'' nå blir en familie ting. Det virker som at han mener at jeg kommer til å assosiere ferien med barnet der, og kommer til å glemme hvor fint vi hadde det. Jeg klarer imidlertid ikke å sette meg inn i denne problemstillingen, da jeg ikke 100% forstår den, og har egentlig aldri hørt om noe slik før. 

Anonymkode: 7f04b...cb1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*skape gode minner 😉 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig merkelig...

Anonymkode: 3f31b...0d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Veldig merkelig...

Anonymkode: 3f31b...0d7

Ja, veldig! Han er svært opptatt av ting som er ''oss-ting'', det er det han selv kaller det. Dette innebærer alt fra en spesiell rett som kun kan lages når det er til oss to, filmer som vi har sett og er glade i, drikke/brus, altså ALT som er noe spesielt for oss. Har slitt en stund med å forstå, noe som har vært kjernen til mang en krangel. 

AnonymBruker
Skrevet

kanskje kjæresten heller ønsker at dere burde lage deres egne gode minner fra ferieturer. 

I stedet for at du og barnet skal fortsette og bare lage deres egne minner fra de samme stedene som dere allerede har besøkt en rekke ganger allerede?  

Anonymkode: 7347f...917

AnonymBruker
Skrevet

Han vil ha noe med deg som er bare ditt og hans.

Ungen har du med en annen mann og er noe han ikke er del av.

Anonymkode: a2ac3...2a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

kanskje kjæresten heller ønsker at dere burde lage deres egne gode minner fra ferieturer. 

I stedet for at du og barnet skal fortsette og bare lage deres egne minner fra de samme stedene som dere allerede har besøkt en rekke ganger allerede?  

Anonymkode: 7347f...917

Så barnet kan ikke få reise og oppleve noen av de stedene ts og kjæresten har vært på alene, eller spise enkelte matretter ts og kjæresten har spist sammen?

Kjæresten høres ut som en sjalu unge.

Anonymkode: 85f91...a68

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Eiesyk og sjalu, kalles det. 

Anonymkode: c4a31...587

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner delvis at han ønsker å beholde spesielle steder som et 'oss-mine', som en restaurant, kanskje også en strand. Men ikke en hel by.

Anonymkode: 3dc66...507

• Liker 2
Skrevet

Umiddelbart synes jeg det var veldig rart. Men så leste jeg HI igjen, og det virker som at han ikke er barnefaren. 

Da tenker jeg kanskje at man ikke skal undervurdere sårbarheten han kan føle på og at han ønsker å ha noen ting i livet som ikke er farget av ditt tidligere forhold.

Det er sikkert en sår situasjon for han også, for tenker det er naturlig at han også er glad i barnet ditt. Det finnes så mange land og byer i verden at jeg faktisk hadde latt han beholde det, fremfor å utfordre det. Det handler ikke om å ha rett i et forhold, men om å forsøke å forstå hverandre litt og være rause.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ønske min mann var mer sånn. Han vil etter at vi fikk barm kun dra til sitt hjemland eller steder der HAN kjenner noen..Jeg satt ett krav til destinasjon for sommerferien: Det skal være et sted der ingen av oss har vært før. Da satt han seg selvsagt på bakbena med en gang 😕 

Anonymkode: dfd33...d43

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på han ikke bare vrir seg vekk fordi han har fått innreiseforbud etter ting på rullebladet? 

Anonymkode: eaf14...c3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Sikker på han ikke bare vrir seg vekk fordi han har fått innreiseforbud etter ting på rullebladet? 

Anonymkode: eaf14...c3b

Nei, vi skal reise på ferie til utlandet, når barnet drar for å ha resten av ferien med sin barnefar. 

AnonymBruker
Skrevet
c_buk skrev (59 minutter siden):

Umiddelbart synes jeg det var veldig rart. Men så leste jeg HI igjen, og det virker som at han ikke er barnefaren. 

Da tenker jeg kanskje at man ikke skal undervurdere sårbarheten han kan føle på og at han ønsker å ha noen ting i livet som ikke er farget av ditt tidligere forhold.

Det er sikkert en sår situasjon for han også, for tenker det er naturlig at han også er glad i barnet ditt. Det finnes så mange land og byer i verden at jeg faktisk hadde latt han beholde det, fremfor å utfordre det. Det handler ikke om å ha rett i et forhold, men om å forsøke å forstå hverandre litt og være rause.

Takk for nydelig råd, du har helt rett i det siste du skriver. 
Vi har vært i parterapi på grunn av dette, og har på en måte blitt ''forsonet'' rundt dette resten av året, men når ferien dukker opp, da går det trått igjen. Han er glad i barnet mitt, og barnet mitt er også svært glad i han. Det bare føles veldig vondt å måtte ''gi opp'' enkelte ting, som barnet mitt også kunne hatt stor glede av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...