AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Hei! Hva skal man verdsette høyest? Økonomi eller kjærlighet? Meg og barnefar har vert ifra hverandre en liten stund, og har på hver vår kant jobbet med ulike ting for at forholdet skal fungere. Vi syns begge det er mest optimalt å være 2 i en husholding, og tenker på å flytte sammen igjen. Samtidig vil økonomien bli trangere, spesielt for meg. ( da jeg mister en del støtte som enslig forsørger/barnebidrag ,og han har en del penger han skylder å må betale mer ned om han har samboer). Samtidig tenker jeg jo at om vi aldri hatt gjort det slutt, hadde jeg jo aldri fått noe ytelser som enslig…selv om vi ikke blir ett perfekt par, har vi jo faktisk valgt å få barn sammen.. noen kameler må man da svelge.. og på sikt vil man jo selvsagt få en bedre økonomien enn om man er alene( sett at man ikke finner ny partner osv.) noen som har noe råd? Må flytte ut der jeg bor nå uansett, så frister ikke veldig å finne et annet sted.. for så igjen flytte sammen med barnefar på ett senere tidspunkt.. Anonymkode: 8f4ec...80b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 At barnets glede over å ha foreldre i samme hus burde være ekstremt mye viktigere enn økonomi. Det er fasiten. Hvis du er så heldig at du har mulighet til å flytte sammen med og kanskje være lykkelig sammen med pappaen til barnet ditt velger du selvfølgelig det fremfor de ekstra kronene du får som enslig forsørger. Anonymkode: b18c0...c97
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 Er fucka økonomisk, men velger frihet fremfor ulykkelig ekteskap 😁 Anonymkode: 7bf27...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 Far vil jo nedbetale raskere dersom kreditor tar mer per mnd, med mindre han har gjeldsordning med bestemt nedbetalingstid. Han skal i teorien sitte igjen meg ca like mye etter han dekker sin andel av utgifter. Anonymkode: 95bc4...124
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 Må far dekke større kostnader om han bor med mor til felles barn? Anonymkode: 3503c...1c6
Juniper Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 Er faren en løs kannon økonomisk og troenes til å ta opp mer gjeld? Er han i en gjeldsordning siden avbetalingene avhenger av eventuell samboer? Er det en god grunn til å stole på at han har lært å håndtere økonomien? Jeg ville vel anbefale deg å tadet veldig med ro og ikke skynde deg tilbake til han. Det kan jo også være at han lover gull og grønne skoger nå, men at det er tilbake i den gamle tralten når dere bor sammen igjen. Det var vel en grunn til at det ikke gikk? Ungen ville sikkert helst ha foreldrene i samme hus, med mindre det gir heftig krangling og nytt brudd. Da er det bedre å la vær. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): At barnets glede over å ha foreldre i samme hus burde være ekstremt mye viktigere enn økonomi. Det er fasiten. Hvis du er så heldig at du har mulighet til å flytte sammen med og kanskje være lykkelig sammen med pappaen til barnet ditt velger du selvfølgelig det fremfor de ekstra kronene du får som enslig forsørger. Anonymkode: b18c0...c97 Du tenker at barnets glede fikser mat på bordet, klær og penger til fritidsaktiviteter til barnet? Anonymkode: 9a651...457 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå