AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Jeg er litt skuffet over noen venninner. Har foreslått at vi kunne dra på ferie sammen til utlandet siden det er lenge siden vi har møttes og vi bor på ulike steder. De har ikke råd, og det er forståelig. Det som går igjen er at de foreslår at jeg skal komme til dem i Oslo i stedet for. Dette skjer hver gang. Jeg bor i Nord-Norge og det virker ikke som det er spennende nok. Det jeg synes er litt kjipt er at det er dermed jeg som må ut med alle utgifter. Må nok betale noen tusen for flyreise. Greit nok at jeg ikke trenger å betale for overnatting, men de trenger ikke å betale en krone. Jeg har i utgangspunktet jobbet hardt og tjent penger for å dra på feriereiser, og synes det er litt kjedelig å bruke så mye på turer til Oslo… Nå frister det mer å dra på ferie alene. Kan også nevnes at jeg skal til Oslo til høsten på besøk, så får møtt dem da. Er det feil av meg å tenke slik? Altså at jeg egentlig ikke har lyst å bruke feriekontoen på reisen likevel? Noen som har opplevd noe liknende eller har tips? Anonymkode: e35d7...f14 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Du ønsker tur, de har ikke råd. Da blir kostnaden på deg, naturlig nok. Du kan velge å la være, på samme måte som de har valgt å ikke prioritere å bruke penger (som de kanskje ikke har) på en tur til Nord-Norge. Anonymkode: 5dec7...ca5 12
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 Du må ikke noe som helst. Dra på den ferien du har lyst på. Anonymkode: 6c63d...edf 8 4
c_buk Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 (endret) Om man er den personen i vennegjengen som bor et annet sted enn de andre så tenker jeg det er naturlig at man må reise dit de andre er. Du kan jo invitere dem opp, men det høres ikke ut som de har råd til å komme. Så er det heller ikke sikkert de vil bruke ferien sin på å reise til nord-Norge. Forstår at det oppleves kjipt og urettferdig ut for deg, men de må jo selv avgjøre hvordan de vil bruke sin begrensede ferietid. Så kan du jo selvsagt velge å reise dit du vil uten dem. Ser ikke helt problemet her egentlig. Endret 29. mai 2023 av c_buk 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 Hvis du uansett skal til Oslo senere i år ville jeg brukt pengene på den ferieturen du ønsker deg. Enig i at det blir dumt å bruke masse penger på tur til Oslo. Anonymkode: f0d2d...877 6
Eva-Lena Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 Dette er venner jeg fint hadde klart meg uten. Når de ikke gidder å ta en tur til deg, så lurer jeg på hvorfor du gidder å føye de hver gang. Reis på ferie alene du, det blir helt supert. 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 Dette er ikke en venninnegjeng. Er to venninner som ikke kjenner hverandre. Hadde i utgangspunkt lyst til å møte de igjen siden det er over 1 år siden sist. Heller mer mot nei nå, men det er kanskje skuffelsen som snakker.. - ts Anonymkode: e35d7...f14
Perle Skrevet 29. mai 2023 #8 Skrevet 29. mai 2023 (endret) Selvsagt må du det. Dette er jo ulempen ved å bosette deg hundrevis av mil unna. Men det du ikke må, er jo ikke treffe de. Dra til syden i stedet da vel, det jo dette du egentlig vil. Endret 29. mai 2023 av Perle 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 Sannheten er, Nord-Norge er nok ikke spennende nok til at de ønsker å bruke tusenvis av kroner på en tur dit. Du flyttet fra Oslo, og da er det for mye å forvente at de skal betale i dyre dommer for å holde den relasjonen ved like. Har nøyaktig samme problemet, så dette er ikke noe innlegg for å jenke deg ned, men heller realitets orientere deg. Anonymkode: 282b0...22a 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #10 Skrevet 29. mai 2023 Jeg kan godt forstå hvis de alle bor i Oslo at det føles mest riktig at du kommer dit. Jeg synes vel de kan besøke deg en gang og, men det er jo også opp til dem. Selvsagt disponerer du feriekontoen slik du vil. Ja, dra på ferie alene! Det er ganske deilig egentlig, og slippe og være avhengig av andres økonomi og tid, bare reis dit du vil når du har tid og råd. du tar ikke feil, de tar ikke feil. Bare gjør det som er rett for deg. Savner du dem og de er gode venner stikker du til Oslo innimellom når du har lyst til og se dem. de høres litt kjedelige ut da, hvis de BARE er i Oslo bestandig 😅. Jeg har det omvendt av deg, er fra Oslo , men alle har flyttet rundtomkring og ingen kommer til Oslo lenger, bare forventer at jeg skal reise rundt overalt. Jeg er ikke limt fast i Oslo,og synes det er spennende og reise rundt , men har ikke råd eller tid til og reise rundt på norgesturné hver helg. Anonymkode: 71aeb...6ac
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #11 Skrevet 29. mai 2023 Ikke feil i det hele, dra på ferie alene! Jeg synes det er en uting når veien fra Harstad til Oslo er så mye "kortere og billigere" enn det den er fra Oslo til Harstad, uavhengig av hvem som flyttet bort, så jeg ville tatt dette opp med vennene dine. Jeg synes ikke Valdres er verdens feteste feriedestinasjon, men stedet har tilfeldigvis verdens kuleste dame boende -så da legger jeg turen dit når det er "min" tur. Anonymkode: cd752...850
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #12 Skrevet 29. mai 2023 Ser nå at jeg ordla meg litt dårlig. Som nevnt i kommentaren over er det ikke snakk om en venninnegjeng. Hadde det vært en venninnegjeng hadde det selvfølgelig vært naturlig at jeg hadde reist dit😊 - ts Anonymkode: e35d7...f14
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #13 Skrevet 29. mai 2023 Nei jeg syns det er berettiget at du tenker sånn. Kjipt at de ikke har råd såklart, men enda kjipere om det er sånn at de kunne spart penger men ikke gidder å dra fordi du bor i nord norge. De går glipp av noe! Elsker nord jeg 🤩 Dra på den ferien du vil og dropp besøket i Oslo, Oslo suger(sier jeg som er født og oppvokst her) og vennskapet kan dere pleie over telefon eller når de har råd til å bli med på en felles ferie et sted med deg. Anonymkode: f1d66...48c 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #14 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sannheten er, Nord-Norge er nok ikke spennende nok til at de ønsker å bruke tusenvis av kroner på en tur dit. Du flyttet fra Oslo, og da er det for mye å forvente at de skal betale i dyre dommer for å holde den relasjonen ved like. Har nøyaktig samme problemet, så dette er ikke noe innlegg for å jenke deg ned, men heller realitets orientere deg. Anonymkode: 282b0...22a Nord Norge er en million ganger mer spennende enn asfalt dritten og fylla i Oslo. Anonymkode: f1d66...48c 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #15 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser nå at jeg ordla meg litt dårlig. Som nevnt i kommentaren over er det ikke snakk om en venninnegjeng. Hadde det vært en venninnegjeng hadde det selvfølgelig vært naturlig at jeg hadde reist dit😊 - ts Anonymkode: e35d7...f14 Så det er 2 venninner av deg som ikke kjenner hverandre du vil ha med på ferie? Anonymkode: 71aeb...6ac
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #16 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nord Norge er en million ganger mer spennende enn asfalt dritten og fylla i Oslo. Anonymkode: f1d66...48c Nyttig… kanskje du kan besøke ts da? Anonymkode: 71aeb...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #17 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så det er 2 venninner av deg som ikke kjenner hverandre du vil ha med på ferie? Anonymkode: 71aeb...6ac Det er snakk om to ulike ferieturer. Var skikkelig klar for utenlandsferie i år, så spurte flere… Ingen kunne bli med - ts Anonymkode: e35d7...f14
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #18 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nord Norge er en million ganger mer spennende enn asfalt dritten og fylla i Oslo. Anonymkode: f1d66...48c For deg, meg og 100 000 andre mennesker. Men det er en årsak til at landsdelen sliter med negativ tilflytting år etter år.. Anonymkode: 282b0...22a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #19 Skrevet 29. mai 2023 Du må jo uansett innom Oslo om du skal alene til utlandet også. Det blir jo ikke noen mer kostnad for deg. Har de ikke råd å reise til utlandet har de selvsagt ikke råd å reise til Finnmark. Bor der selv og vi måtte ut med 56.000 i jula for å komme oss til Oslo. 3 stk. Anonymkode: 2a4d6...02c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #20 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For deg, meg og 100 000 andre mennesker. Men det er en årsak til at landsdelen sliter med negativ tilflytting år etter år.. Anonymkode: 282b0...22a Det er vel hovedsakelig pga mindre arbeidsplasser og jobbmuligheter, og at folk ikke vil flytte langt vekk fra familie og nettverk. Det endrer jo ikke hvor fint det er å dra dit på besøk. Anonymkode: f1d66...48c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå