AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Jeg har hatt en venninne i 40 år, dog litt av og på. Det som plager meg er dette. ( mulig jeg er overfølsom ). Hun flyttet hit etter et samlivsbrudd for noen år siden , jeg støttet henne og hun fikk bo hos meg mens hun lette etter leilighet. Hun fant leilighet og begynte å date, alle mennene var 20 til 30 år yngre. Ja ok sa jeg syns hun overdrev daitingen og trakk meg litt tilbake. Hun fortsatte i samme bane, men vi holdt kontakten. Følte ofte jeg kom sist, sånn har det ofte vært. Så til det som er vanskelig for meg. En nabo av henne er en dame som virker blid og hyggelig. Men jeg kjenner henne og vet hvordan hun er. Hun er manipulerende og selvopptatt . Jeg sa dette til min venninne for å advare henne. Dette er jeg ikke alene om å mene dessverre. Etterhvert skjønner jeg at disse to er blitt venner, og er mye sammen. Sa dette til min venninne, men hun mener jeg er sjalu. Føler nå at jeg må trekke meg tilbake, og klarer ikke lenger ha det samme forholdet til min venninne. Er jeg smålig? Anonymkode: 0c773...266
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 40 år gammel dame som dater 30 år yngre menn? Syns begge venninnene dine høres umodne ut Anonymkode: b2b4e...03c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 40 år gammel dame som dater 30 år yngre menn? Syns begge venninnene dine høres umodne ut Anonymkode: b2b4e...03c Det står ikke noe om at noen er 40 år. Anonymkode: 65b38...b4f 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 Vi er nærmere 60 år, bare en venninne jeg refererer til. Anonymkode: 0c773...266
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 Jeg vet hvordan du har det. Noen ganger må man bare akseptere at man ikke lenger kan ha det forholdet man hadde før. Man vokser og får forskjellige kvaliteter i løpet av livet, og sånn er det bare. Du er nok sikkert litt sjalu også, det kjenner vi jo alle på hvis vår beste venninne begynner å henge med noen andre mer plutselig. Det vil jo være "normalt" på en måte. Jeg er for tiden i samme situasjon. Det beste er å trekke seg unna og spare energien sin. Anonymkode: 638f8...941
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 Jeg er også i en situasjon der jeg og min venninne er i ferd med å fase hverandre ut. Jeg faser henne ut. Pga at vi over tid har ulike verdier på mye. Vi er blitt motpoler til hverandre og jeg opplever det som slitsomt å tilbringe tid sammen med henne. Vi som har vært masse i lag siden vi ble venninner i 18 års alderen. Nå er vi i 50 årene. -venninne forhold kan absolutt forandre seg. Litt trist å tenke på men jeg klarer ikke å se for meg at forholdet kan bli sånn som det var før. Anonymkode: 0e74a...361
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 Takk for svar. Ja jeg må bare akseptere at det er blitt som det er. Trekker meg tilbake. Ts Anonymkode: 0c773...266
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Skrevet 29. mai 2023 Å innse at en man har blitt kjent med er manipulerende er en lang prosess. Du kan ikke hate på henne fordi hun ikke ser det, hun er jo manipulert og det kan ta år før bobla sprekker og man innser at andre hadde rett. Anonymkode: 14f33...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar. Ja jeg må bare akseptere at det er blitt som det er. Trekker meg tilbake. Ts Anonymkode: 0c773...266 Jeg tenker at du ikke er smålig ved å trekke deg tilbake. Du skriver at du ikke har følt deg prioritert av henne. Da trenger du ikke ha dårlig samvittighet. Man må ingenting. Men jeg forstår deg. For min del, jeg får ikke til å snakke ut med min venninne om hva jeg tenker og hva som er årsaken til at jeg har trukket meg unna henne. Hun har sagt mye som har såret meg og vist meg med handlinger at jeg ikke er viktig for henne. Og plutselig ble det bråstopp for min del. Jeg orket ikke mer. Har ikke pratet med henne siden påsken. Anonymkode: 0e74a...361
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #10 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker at du ikke er smålig ved å trekke deg tilbake. Du skriver at du ikke har følt deg prioritert av henne. Da trenger du ikke ha dårlig samvittighet. Man må ingenting. Men jeg forstår deg. For min del, jeg får ikke til å snakke ut med min venninne om hva jeg tenker og hva som er årsaken til at jeg har trukket meg unna henne. Hun har sagt mye som har såret meg og vist meg med handlinger at jeg ikke er viktig for henne. Og plutselig ble det bråstopp for min del. Jeg orket ikke mer. Har ikke pratet med henne siden påsken. Anonymkode: 0e74a...361 Vondt å høre at du er blitt såret og dårlig behandlet. Det er tøft når du tror det er en venn. Jeg har forsøkt å snakke med min venninne, men det hjelper ikke. Så jeg trekker meg ut. Det kommer til et punkt der det er på tide å stoppe. Anonymkode: 0c773...266 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #11 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vondt å høre at du er blitt såret og dårlig behandlet. Det er tøft når du tror det er en venn. Jeg har forsøkt å snakke med min venninne, men det hjelper ikke. Så jeg trekker meg ut. Det kommer til et punkt der det er på tide å stoppe. Anonymkode: 0c773...266 Takk. Det er ganske sårende oppførsel. Men jeg noterer det bak øret og gidder ikke ha det sånn. Men jeg tenker mye på henne så det er også litt sårt. Men, Ja man kommer til et punkt der det bare blir nok. Sant det. Ønsker deg det beste🫶🌼🍀🤗 Anonymkode: 0e74a...361
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #12 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Takk. Det er ganske sårende oppførsel. Men jeg noterer det bak øret og gidder ikke ha det sånn. Men jeg tenker mye på henne så det er også litt sårt. Men, Ja man kommer til et punkt der det bare blir nok. Sant det. Ønsker deg det beste🫶🌼🍀🤗 Anonymkode: 0e74a...361 Tusen takk, det samme til deg.😊 Anonymkode: 0c773...266 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå