Gå til innhold

Hvordan har undervekt påvirket psyken din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg undervekt som følge av sykdom eller spiseforstyrrelser 

Hvordan har det påvirket deg psykisk, både i forhold til hvordan du har det og hvordan du fungerer?

Anonymkode: a3fea...36f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk plager som angst, panikkangst, depresjon, tvang og insomni.

jo tynnere jeg var, jo sterkere plager. Hadde en Bmi mellom 17,3 og 15,8 i mange år.

FIkk reversert plager, vesentlig, med å gå opp til normalvekt, men etter flere tilbakefall til BMi under 17,5 ble plagene permanent.  

Anonymkode: 37408...6ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en svært stresset jobbsituasjon som mellomleder, og stresset var nok en bidragsyter også. Men jeg ble undervektig. 

Jeg var nedenfor, hadde lite energi til oppgaver og var generelt utslitt. 

Har fått ny jobb og blitt normalvektig, og har det mye bedre nå. 

Anonymkode: 7b565...dce

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk veldig utover humøret. Jeg ble veldig flat og hadde null kontakt med noen slags følelser. Det var pga spiseforstyrrelser, så vanskelig å si hva som var årsak og virkning. Da vekta hadde økt litt, husker jeg veldig godt første gang jeg lo på veldig lenge. Jeg hadde helt glemt hvordan det var. 

Anonymkode: c0dc9...99e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også flat følelsesmessig, og kjente lite på både vonde og gode følelser. For meg var det også spiseforstyrrelser som var årsak til undervekten, slik at det er litt vrient å si hva som var hva. Jeg kjente på en form for trygghet og ro som nok først og fremst handlet om sykdommen og livet forøvrig, og ikke om undervekten. Jeg utviklet spiseforstyrrelser etter år med mobbing, så undervekten brakte meg både bort fra mobbingen fordi jeg falt ut av skolen og dempet alle de vonde følelsene. 

Anonymkode: 99cfe...b12

Skrevet

Kjære trådstarter! 

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...