Gå til innhold

Folk som sender bilder av barna sine på sosiale medier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

nå er jeg med på en gruppe på snapchat med beskjent og venner med 20 folk i gruppa

så har man da hun ene bekjent som sender bilder i gruppa av barnet hennes flere ganger i uka. Barnet er under 1 år. Joda søt barn men ikke noe interessant i det tenker jeg. Bare for henne er barnet interessant.

jeg har en 4 åring selv men sender ikke bilder av henne i gruppa for jeg vet at ingen av de andre bryr seg som jeg gjør 😛 

lite interessant å få bilder av snapgruppa

«hvor flink pia var til å spise hele måltidet sitt!»

»pia likte rømme så godt!»

»pia trives i det nye teltet sitt!»

»pia sølte isen sin» 

og det forsetter.

jeg tenker nok at dette er førstegang foreldre som ikke innser at barnet bare er interessant og gøy for dem men at ikke alle er så interresert i barnet

andre som opplever slikt av venner/bekjent med barn?

Anonymkode: 8ab41...de2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La hun styre på, det blir mindre og mindre bildestrøm etter barnet er fylt året. Du var helt sikkert like plagsom for dine venner da barna dine var spedbarn :) 

Anonymkode: 835fd...c2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La hun styre på, det blir mindre og mindre bildestrøm etter barnet er fylt året. Du var helt sikkert like plagsom for dine venner da barna dine var spedbarn :) 

Jeg er ikke ts, men har samme problemstilling. Her har moren holdt på i snart 8 år og har ikke tenkt å gi seg. 

Kan få opptil 50 bilder på en dag

Anonymkode: cc815...8ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar meg selv i å være sånn til tider også. Ikke i SÅ stor grad som du beskriver, men tendensene er der. Har familiegrupper på snap, og av og til tenker jeg i etterkant: hvorfor i alle dager sendte jeg det?! Ikke fordi det er noe galt med bildet, men fordi som du sier: det er totalt uinteressant. besteforeldrene og oldeforeldre tar alltid skjermbilder og de snakker om bildene i etterkant, men tanter og onkler til barnet tror jeg bryr seg døyten om halvparten. 

men på samme måte som jeg syntes mye av det mine søsken sender er totalt uinteressant, så syns nok de det om mine. Er nok fordi vi er forskjellig sted i livet og ulike interesser. Når jeg sender er det jo fordi jeg er stolt eller barna gjør noe jeg tenker er morsomt, men som sagt så ser jeg det etterpå at det nok var det kun for meg. 

det dabber nok av etterhvert, så bare smil og trykk vekk bildene du ikke gidder å se på. For de som sender det betyr det noe, og de ønsker å dele

Anonymkode: dde52...7cb

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er interessant å få bilder av venners barn og sender selv

Anonymkode: 91b8c...679

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan vet du det?😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

nå er jeg med på en gruppe på snapchat med beskjent og venner med 20 folk i gruppa

så har man da hun ene bekjent som sender bilder i gruppa av barnet hennes flere ganger i uka. Barnet er under 1 år. Joda søt barn men ikke noe interessant i det tenker jeg. Bare for henne er barnet interessant.

jeg har en 4 åring selv men sender ikke bilder av henne i gruppa for jeg vet at ingen av de andre bryr seg som jeg gjør 😛 

lite interessant å få bilder av snapgruppa

«hvor flink pia var til å spise hele måltidet sitt!»

»pia likte rømme så godt!»

»pia trives i det nye teltet sitt!»

»pia sølte isen sin» 

og det forsetter.

jeg tenker nok at dette er førstegang foreldre som ikke innser at barnet bare er interessant og gøy for dem men at ikke alle er så interresert i barnet

andre som opplever slikt av venner/bekjent med barn?

Gud ja. Har ei venninne som sender masse sånne bilder på messenger 🙃

Anonymkode: b60c4...f0d

AnonymBruker
Skrevet

Må det være så interessant da? 

Anonymkode: 9a079...eec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må det være så interessant da? 

Altså sånn seriøst. Jeg synes det er drit kjedelig å få bilder av fyrverkeri, vinglass og konserter, men at vennene mine i det hele tatt gidder å dele livet sitt med meg synes jeg er hyggelig. Man kan ikke ta hensyn til alle. Mener du seriøst at vi skal drive å tenke "men Siri synes sikkert ikke det er hyggelig å få bilder av barna mine, da lar jeg være". For en venn... 🫠

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige, tenker jeg. Jeg ville syntes det hadde vært koselig med familie og nære venner som hadde sendt snapper av ungene sine, for jeg vil gjerne «ta del» i livet deres. Og snedig mtp eventuelle gaver til bursdag/jul (hvilke interesser har ungen nå, hvis det nærmer seg feks). Og gøy og få se milepæler.

Orker ikke fyllasnap, fyrverkeri, konsert, middagen din typ. Det er litt mer bleh for min del. Del det gjerne i din egen story, men ikke send det til meg. 🤷🏻‍♀️

Om det er en bekjent, så bare la vær å åpne eller bare trykk deg gjennom? Man MÅ ikke bry seg så hardt heller. Ille når man må lage en egen tråd på KG om det.

Anonymkode: 14132...ff9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan vet du det?😂

Fordi alle er sånn med sin første. Om det er deling av bilder eller konstant prat om sitt eget barn, så skjer det oss alle! 😎

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi alle er sånn med sin første. Om det er deling av bilder eller konstant prat om sitt eget barn, så skjer det oss alle! 😎

Da tar du feil🙈 ikke alle oss som elsker og eksponere våre nyfødte og barn til alle. Og skal ikke lyve, ja tok mange bilder men jeg sendte dem ikke til folk og grupper, mer til besteforeldre som elsket og få bilder

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da tar du feil🙈 ikke alle oss som elsker og eksponere våre nyfødte og barn til alle. Og skal ikke lyve, ja tok mange bilder men jeg sendte dem ikke til folk og grupper, mer til besteforeldre som elsket og få bilder

Allikevel, du ville vise barnet fordi du var stolt over det. Om det så bare var familie. Noen har mer behov for aksept, bli sett, osv. Kanskje de føler at de ikke helt har funnet sin plass i rollen, så de trenger anerkjennelse for at , ja, det de gjør er riktig og ja, babyen deres er frisk og normal. Og igjen, ja, sosialt sett er det ganske plagsomt i lengden. Men de fleste gir seg etterhvert. Det finnes verre ting å irritere seg over. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er koselig å få bilder av andres barn 😊 Alt med måte, har en bekjent om sender 20 om dagen inkudert filmer. Da klikker jeg fint forbi og svarer bare av og til. Gjør det samme med alt annet som ikke er superinteressant..

Anonymkode: 2ae04...dec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...