Gå til innhold

Heve kjøpet pga vafler som sitter fast?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/vaffeljern/wilfa-vaffeljern-wad-619b/WAD619B?gclid=Cj0KCQjwmtGjBhDhARIsAEqfDEdP30Zb_RWnfN2IwxmAfI3CfEJ10ICmh6-bgbL0gzdw1GmBI-MEGv8aAhzrEALw_wcB

Kjøpte denne i juli 2022

Sjeldent vi spiser vafler. Har kanskje brukt den 5-6 ganger. Den er som ny. Men jeg la merke til at vaflene pleier å sitte litt fast i midten. Selvom jeg har nok smør i vafflene og smører vaffeljernet i tillegg. Stekte vaffel i går. Hadde i halv banan i røra og begge vaflene satt heeelt fast. Det var umulig å dra de av. Tilslutt måtte jeg bruke lang tid på å pirke de av. 

Fikk tips å lage vaskevaffel noe jeg gjorde i dag. Den satt også litt fast. Fikk ikke den helt av.

Jeg føler at det er noe med vaffeljernet. Burde jeg snakke med Elkjøp om dette?

Anonymkode: 5ad05...64e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er snart 1 år siden du kjøpte det. Du må si ifra om problemer med en gang. Nå er det for sent.

Anonymkode: 36ba8...5f5

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv med formfett eventuelt smør før steking

Anonymkode: f2425...8c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøv med formfett eventuelt smør før steking

Anonymkode: f2425...8c5

Har prøvd begge deler

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke være nødvendig å smøre dagens vaffeljern. 

Anonymkode: 0ed8c...b67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de ikke steker lenge nok? Jeg har et dyrt OBH nordica jern som ikke slipper vaflene før de er ferdige og sprø, før det må jeg nesten pirke og skrape de av, men venter jeg så kommer hele med lite motstand 

Anonymkode: 7c4e1...104

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi reklamerte på et Wilfa vaffeljern etter første gang vi stekte vafler. De ble aldri ferdigstekte, så det var garantert defekt. Hadde nok gått for et bedre merke neste gang, har ufattelig dårlig inntrykk av WIlfa generelt etter å ha lest div. kundeanmeldelser. 

Du har forøvrig reklamasjonsrett ennå, så det er bare å reklamere.

Anonymkode: 4295e...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må steke dem lenge nok slik at de slipper. Nok smør i røra eller på jernet. Du kan ikke reklamere fordi du steker dem sikkert feil. Prøv å følge oppskrift på posevaffel

Anonymkode: 5c746...258

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/vaffeljern/wilfa-vaffeljern-wad-619b/WAD619B?gclid=Cj0KCQjwmtGjBhDhARIsAEqfDEdP30Zb_RWnfN2IwxmAfI3CfEJ10ICmh6-bgbL0gzdw1GmBI-MEGv8aAhzrEALw_wcB

Kjøpte denne i juli 2022

Sjeldent vi spiser vafler. Har kanskje brukt den 5-6 ganger. Den er som ny. Men jeg la merke til at vaflene pleier å sitte litt fast i midten. Selvom jeg har nok smør i vafflene og smører vaffeljernet i tillegg. Stekte vaffel i går. Hadde i halv banan i røra og begge vaflene satt heeelt fast. Det var umulig å dra de av. Tilslutt måtte jeg bruke lang tid på å pirke de av. 

Fikk tips å lage vaskevaffel noe jeg gjorde i dag. Den satt også litt fast. Fikk ikke den helt av.

Du får ikke hevet kjøpet nesten et år etter at det er kjøpt

Anonymkode: 7ee3b...fa7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi reklamerte på et Wilfa vaffeljern etter første gang vi stekte vafler. De ble aldri ferdigstekte, så det var garantert defekt. Hadde nok gått for et bedre merke neste gang, har ufattelig dårlig inntrykk av WIlfa generelt etter å ha lest div. kundeanmeldelser. 

Du har forøvrig reklamasjonsrett ennå, så det er bare å reklamere.

Anonymkode: 4295e...eaf

Wilfa kommer best i test år etter år på vaffeljern, du var nok bare uheldig.

Anonymkode: 05364...0c1

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjøpte denne i juli 2022

Vi fikk beskjed på butikken at dette vaffeljernet skulle ikke smøres med smør eller formfett. Kun bruke smør i røra. Men som nevnt høyere opp i tråden, det slipper først vaffelen når den er gjennomstekt.

AnonymBruker
Skrevet
Vegglampe skrev (12 timer siden):

Vi fikk beskjed på butikken at dette vaffeljernet skulle ikke smøres med smør eller formfett. Kun bruke smør i røra. Men som nevnt høyere opp i tråden, det slipper først vaffelen når den er gjennomstekt.

Den røde termostaten, hvilken styrke har dere den på når dere steker vafler?

AnonymBruker
Skrevet

Ender dere opp med å bytte anbefaler jeg dette, ofte kommet bra ut i test:

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/vaffeljern/wilfa-vaffeljern-wm623bell/385851

Etter å ha hatt div. vaffeljern, både enkle og doble, har jeg endt opp med at det beste er et enkelt jern som steker ganske store vafler. Totalt sett tar det ikke særlig lenger tid å steke, synes de doble steker treigt, og de blir litt puslete, med dette holder det med 1-2 vafler per pers (om man ikke skal fråtse) 😄 Steker på 6-7. Ofte sitter den første vaffelen litt fast, men ja, man må steke lenge nok også. 

Anonymkode: 8c27c...9f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den røde termostaten, hvilken styrke har dere den på når dere steker vafler?

Jeg måtte dobbelsjekke. Litt vanskelig å forklare, men termostaten står på kl 13.00. 😅 jeg bruker stort sett vaffeloppskrift fra tine. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det virker som du har vært uheldig med jernet. Jeg har dette vaffeljernet, men til en plate, og det fungere veldig bra. Jeg har ikke opplevd vafler som sitter fast. Det kan ikke skade å høre med Elkjøp. 

AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (1 minutt siden):

Det virker som du har vært uheldig med jernet. Jeg har dette vaffeljernet, men til en plate, og det fungere veldig bra. Jeg har ikke opplevd vafler som sitter fast. Det kan ikke skade å høre med Elkjøp. 

Jeg har levert den på reklamasjon nå. 

Pleier du å smøre den med smør?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pleier du å smøre den med smør?

Nei. Har vanlig mengde smør i røra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg steker ofte vafler, og opplever at vaflene sitter fast dersom jernet ikke er tilstrekkelig oppvarmet før røra helles i

Anonymkode: d4dad...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...