Anonym3005 Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Jeg må til legevakta for å få resept noe jeg synes er så flaut... Er det noen som vet om det er mulig at jeg kan få resept av legen på legevakta f eks i papirform og hente ut tablettene på apoteket uten at noenting blir loggført noe sted ? Setter stor pris på svar
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Apoteket lagrer resept i 3år tror jeg. Det er kun de som leverer ut som ser. De snoker ikke Anonymkode: 3f511...ca7 1
Mt3 Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 Uansett om du får resepten i papirform så må legen og de på apoteket legge den inn digitalt for å kunne gi ut medisin, hvem er det du vil skjule medisinbruken fra? De på apoteket bryr seg ikke om din medisinhistorikk, bortsett fra å spørre om medisiner som absolutt ikke må mikses, ellers er det kun behandlende lege som får tilgang til journalen og ser når og hvilke resepter du tidligere har mottatt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 Fastlegen ser om du har vert på legevakta. Anonymkode: e4d46...c28 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 Jeg fikk nettopp smertestillendes på legevakten, fikk kun for en dag, sånn at jeg kunne gå til fastlegen dagen etter for «ordentlig» resept. Dette var på papir. Likevel så legen det, han kommenterte det med engang jeg ringte (snakket med lege over telefon på telefontime). Så svaret på spørsmålet ditt er nei Anonymkode: f64d6...1b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå