AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 På ultralyd så gynekolog flere egg i modning, det største var på 13 mm. Var dag 8 i syklus. Hun sa at egg kan vokse 1-2 mm i døgnet, og slippe når de er ca. 20mm. Hun anslo eggløsning om 3-4 dager. Men, jeg fikk ikke positiv eggløsningstest engang før 4 dager etter timen hos gynekolog. Hvor mange dager tar det vanligvis et egg på 13 mm å modnes før det slippes? Det er forhåpentligvis andre her som har hatt ultralyd for å måle egg etc. og funnet ut hvor mange dager etter eggløsning var? Anonymkode: ee6f8...a89
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Det er vanskelig å si. Hos noen kan egget vokse 1-2 mm i døgnet mens hos amdre vokser det kanskje bare 0.5 mm i døgnet. Også skriver du ingenting om dette er i naturlig syklus eller med hormoner? På mitt siste ivf forsøk, hvor jeg brukte bemfola, hadde jeg egguttak 5 dager etter follikelene var 13 mm. Anonymkode: 15eca...554 1
Sofakona Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 Det kan være 10-20 dager .et egg bør være 23-25 før de slippes. Har du pcos? Vanlig syklus? 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 Ikke alle egg slippes 20mm. Noen modnes til de er 25. Dvs et sted mellom 6-12 dager senere i snitt ville vært normalt. 3-4 dager er nok ofte litt for kort tid fra 13mm og ville kunne gitt et dårlig modnet. Anonymkode: a3d43...84b 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vanskelig å si. Hos noen kan egget vokse 1-2 mm i døgnet mens hos amdre vokser det kanskje bare 0.5 mm i døgnet. Også skriver du ingenting om dette er i naturlig syklus eller med hormoner? På mitt siste ivf forsøk, hvor jeg brukte bemfola, hadde jeg egguttak 5 dager etter follikelene var 13 mm. Anonymkode: 15eca...554 Beklager, glemte det: Det er naturlig syklus, ingen hormoner. Takk for svar. Anonymkode: ee6f8...a89
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 Sofakona skrev (56 minutter siden): Det kan være 10-20 dager .et egg bør være 23-25 før de slippes. Har du pcos? Vanlig syklus? Har vanlig syklus, uten pcos. Anonymkode: ee6f8...a89
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ikke alle egg slippes 20mm. Noen modnes til de er 25. Dvs et sted mellom 6-12 dager senere i snitt ville vært normalt. 3-4 dager er nok ofte litt for kort tid fra 13mm og ville kunne gitt et dårlig modnet. Anonymkode: a3d43...84b Ok, håper det stemmer. Mulig gynekologen mener eggene vokser raskere enn de egentlig gjør? Hadde positiv eggløsningstest i to dager som nevnt. Vil det da si at jeg hadde eggløsning siste dag med positiv test, eller på dag tre da testen var negativ? Har lest så mye ulikt. Om el var to dager dager etter første positive test, vil det jo ha vært 6 dager etter at det ble målt til 13mm, og altså hele to dager senere enn hva gynekologen antok. Er det logisk? Anonymkode: ee6f8...a89
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, håper det stemmer. Mulig gynekologen mener eggene vokser raskere enn de egentlig gjør? Hadde positiv eggløsningstest i to dager som nevnt. Vil det da si at jeg hadde eggløsning siste dag med positiv test, eller på dag tre da testen var negativ? Har lest så mye ulikt. Om el var to dager dager etter første positive test, vil det jo ha vært 6 dager etter at det ble målt til 13mm, og altså hele to dager senere enn hva gynekologen antok. Er det logisk? Anonymkode: ee6f8...a89 Vil tro egget slapp når el test ble negativ igjen. Ja som sagt det er logisk og helt normalt at egget slapp 6 dager etter det var 13mm. Lenger opp ser du ei som skriver hun hadde modne egg og uttak 5 dager etter egget var 13mm og dette på uttak, dvs hun har fått hormoner i tillegg for å modne godt. En gynekolog kan aldri vite når egget slipper på en kvinne utfra at det er målt 13 millimeter en gang. Dette er jo bare vil gjetning og aldri noe de kan vite. Selv ved ivf er det helt normalt de tror eggene er godt nok modnet med hormoner for så å se på en ekstra ultralyd at det var modnet mindre enn håpt. De er jo ikke synke heller vet du Anonymkode: a3d43...84b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil tro egget slapp når el test ble negativ igjen. Ja som sagt det er logisk og helt normalt at egget slapp 6 dager etter det var 13mm. Lenger opp ser du ei som skriver hun hadde modne egg og uttak 5 dager etter egget var 13mm og dette på uttak, dvs hun har fått hormoner i tillegg for å modne godt. En gynekolog kan aldri vite når egget slipper på en kvinne utfra at det er målt 13 millimeter en gang. Dette er jo bare vil gjetning og aldri noe de kan vite. Selv ved ivf er det helt normalt de tror eggene er godt nok modnet med hormoner for så å se på en ekstra ultralyd at det var modnet mindre enn håpt. De er jo ikke synke heller vet du Anonymkode: a3d43...84b Synske Anonymkode: a3d43...84b
Sofakona Skrevet 29. mai 2023 #10 Skrevet 29. mai 2023 Husk at positive eggløsning tester bare sier at du kan få eggløsning... ikke at det vil skje. Så om du fikk positive test 4 dager etter den var 13 mm tror jeg du ikke du fikk eggløsning...men bare høy lh
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #11 Skrevet 29. mai 2023 Sofakona skrev (16 minutter siden): Husk at positive eggløsning tester bare sier at du kan få eggløsning... ikke at det vil skje. Så om du fikk positive test 4 dager etter den var 13 mm tror jeg du ikke du fikk eggløsning...men bare høy lh Det er jeg klar over. Når tror du jeg fikk eggløsning etter første positive test? Jeg hadde altså positiv test dag 1, dag 2 og så dag 3 (morgen) var den negativ. Har lest så mye forskjellig, så er forvirra. Noen skriver at eggløsning skjer 24 t etter første test, noen sier 24 t etter siste test, andre skriver det skjer når testen er blitt negativ igjen. 😔 Anonymkode: ee6f8...a89
Sofakona Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er jeg klar over. Når tror du jeg fikk eggløsning etter første positive test? Jeg hadde altså positiv test dag 1, dag 2 og så dag 3 (morgen) var den negativ. Har lest så mye forskjellig, så er forvirra. Noen skriver at eggløsning skjer 24 t etter første test, noen sier 24 t etter siste test, andre skriver det skjer når testen er blitt negativ igjen. 😔 Anonymkode: ee6f8...a89 Som sakt... det er ikke sikkert du hadde eggløsning...tror ikke et egg vokser fra 13-24 på 4 dager. Så fortsett og ha sex anhver dag i 10 dager til
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Skrevet 30. mai 2023 Sofakona skrev (4 timer siden): Som sakt... det er ikke sikkert du hadde eggløsning...tror ikke et egg vokser fra 13-24 på 4 dager. Så fortsett og ha sex anhver dag i 10 dager til Eggløsningen er forbi for snart to uker siden, om egget slapp. Håper du har rett i at det tok mer enn fire dager etter ultralyden. Anonymkode: ee6f8...a89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå