AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Jeg har spiseforstyrrelser, og her jeg bor nå, har jeg veldig tett oppfølging fra spesialisthelsetjenesten. Men nå skal jeg flytte. Veldig spent på hvordan det vil gå. På den ene siden blir det godt å prøve meg litt selv, men jeg er litt redd for å stå uten noe "sikkerhetsnett" også. Ernæringsfysiologen min har anbefalt meg å i det minste ha faste avtaler med fastlegen for oppfølging av vekt osv., og jeg ser for meg at jeg kanskje kan trenge oppfølging hos psykolog også. Problemet er at alle fastlegene der jeg skal flytte, har lange ventelister, så jeg vil nok stå ganske lenge på venteliste. Da vil jeg jeg verken ha muligheten til å få oppfølging eller henvisning til dps el.l. Har noen erfaring med dette? Hva gjorde dere? Må jeg bare vente og håpe det går greit? Anonymkode: 96fa3...70d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Spesialisthelsetjenesten kan henvise direkte til spesialisthelsetjenesten der du flytter med ønske om videre behandling og oppfølging. Om du får det og i hvilken form er det opp til de som mottar henvisningen å vurdere. Anonymkode: 27955...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 Enig med personen over. Om du fortsatt trenger oppfølging bør de du går til nå henvise deg til der du skal flytte. Er det noen ledige fastleger i noen nabokommuner? Fastlegen min sluttet og jeg fant ny fastlege i nabokommunen siden det ikke var ledig der jeg bor. Anonymkode: 1cef9...496
malifika Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 Flytter du langt unna der du bor nå da? Mulig du må fortsette å ha samme lege der mens du står på venteliste til ny. Så sant det er overkommelig med reisevei da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå