AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Kona mener vi må bruke brikkene og de «korte» kodene. Hun mener masterkoden kun er i nødstilfeller, og ikke noe vi skal bruke i det daglige. Hun mener at venner av ungene kan få med seg koden, og dermed låse seg inn i tide og utide. Jeg mener hun er paranoid. Hva gjør dere andre med kodelås? Anonymkode: 8bce2...2e2 1
Maskinfører Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Husk og ha ett 9 Volts batteri lett tilgjengelig
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kona mener vi må bruke brikkene og de «korte» kodene. Hun mener masterkoden kun er i nødstilfeller, og ikke noe vi skal bruke i det daglige. Hun mener at venner av ungene kan få med seg koden, og dermed låse seg inn i tide og utide. Jeg mener hun er paranoid. Hva gjør dere andre med kodelås? Anonymkode: 8bce2...2e2 Kan man bytte masterkode da? Viss ikke, så er jeg helt enig med kona di. Hele poenget med kodelåsen er jo at man har lette koder man husker, og heller bytte med gjevne mellomrom. Anonymkode: b2c62...f39 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 Enig med kona, masterkoden er for å programmere låsen. Hvorfor vil du ikke bruke kortere koder som er enklere å huske og lettere å bytte? Anonymkode: bf8d5...79c 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 Vi har kodelås og alle i familien har ulike koder for å komme inn. Jeg kan masterkoden, alle de andre kan side egne koder. Vi bruker aldri de brikkene som fulgte med låsen. Ungene er drillet på at koden er hemmelig og at vennene deres aldri skal få vite koden deres. Vi hadde et tilfelle hvor en venninne klarte å se koden til den yngste og låste seg inn selv. Venninnen fikk greit beskjed fra oss og sine egne foreldre at det var helt uakseptabel oppførsel og vi endret koden. Har aldri hatt det problemet igjen. I tillegg er det kjempegreit at ungene har sine egne koder, da kan jeg se i appen når de har låst seg inn hjemme. Anonymkode: ec140...fd1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 48 minutter siden, AnonymBruker said: Kona mener vi må bruke brikkene og de «korte» kodene. Hun mener masterkoden kun er i nødstilfeller, og ikke noe vi skal bruke i det daglige. Hun mener at venner av ungene kan få med seg koden, og dermed låse seg inn i tide og utide. Jeg mener hun er paranoid. Hva gjør dere andre med kodelås? Anonymkode: 8bce2...2e2 Kona de har jo helt rett Anonymkode: b8cb2...efa 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 Bruker ikke de brikkene, da kunne vi like gjerne fortsatt med den gode gamle nøkkelen. Veldig kjekt å bare taste en kode så er man inne. Anonymkode: 6f48f...50c 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Skrevet 29. mai 2023 Masterkoden er ikke til daglig bruk. Ellers er kodelås helt supert frem til den dagen batteriet er tomt og man må bryte seg inn. Anonymkode: 8fd41...5fd 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 Masterkoden skal jo ikke brukes i det daglige. Hvor langt vekk har du lagt manualen? Vi har en gammel dame med kikkert i blokken her som skryter av at hun kan alle koder. Har lyst til å bytte tilbake til nøkkel, men, akk, ikke her. Anonymkode: 19f5a...28a 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 Masterkoden? Man bruker jo såklart 4- eller 6-sifret pin. Vi har aldri brukt brikkene, det er jo hele poenget 😂 Da kan man jo liksågodt bare bruke nøkkel. Anonymkode: f5490...cc9
Carrot Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 jeg har aldri brukt den brikken syns det er mye enklere å slå koden.. Men ser poenget til konemor her, hva med å la barna få egne koder og så kan dere evt bytte dem om noen lærer den? Vi har koder for hver brikke - fem brikker totalt i vår familie, og jeg tror alle bruker koden heller enn brikken..
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 Vi har hver våre koder. Og lager midlertidige koder til gjester som vi bytter etter besøk. Er ikke redd noen skal se koden, vi får jo varsel om noen er inne, så vi vil jo lett skjønne det da og så bytte. Brikkene og sånn har vi aldri brukt 😅 Hele poenget er jo å slippe å ta med seg noe (altså nøkler), så hva er da meningen med kodelås om man uansett skal ha med seg brikke? Kunne like gjerne hatt vanlig lås da. Anonymkode: 84ce2...992 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Skrevet 30. mai 2023 Selvsagt bruker man ikke masterkoden til daglig... Vi har gitt en sånn brikke til mine foreldre, så de kan låse seg inn enkelt, uten å måtte huske på noe kode, og uten å ta kontakt med oss for at vi skal låse opp døren med appen. Ellers brukes ikke brikkene. Anonymkode: c0098...bfe
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #14 Skrevet 30. mai 2023 Uansett lurt å lære barn å skjule koder. Om det så er til døra,bankkortet,passord til diverse osv. Lær dem å ikke vise til noen,selv ikke de beste kameratene. Anonymkode: 448aa...e11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå