Gå til innhold

Trenger hjelp til å bygge opp en solid jobbsøknad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er virkelig rusten på området og trenger hjelp til å få skrevet en god og solid søknad til en offentlig jobb søknad. Vet det er flere som kan bistå, men de fleste tar vel "skjorta" for å gjøre dette, og det frister lite i første omgang.

Utfordringene ligger vel mest på å få formulert seg riktig og svare ift kvalifikasjonene pg egenskapene som trengs i jobben. Litt vanskelig å formulere seg om en jeg ikke dekker alle kriterier godt.. Må f.eks beherske IKT- verktøy. Er ikke så veldig dreven men er lærevillig. Skal jeg ramse opp programmer jeg er kjent med? ( eks: Har erfaring med og behersker greit Teams, OneNote, Word, e-post?) Men hva skrive der? Hva skal jeg skrive og svare med i forhold til å måtte kunne inneha gode norsk kunnskaper muntlig og skriftlig? Noen konkrete råd?

Det er også noen personlige egenskaper som skal forklares eks: God evne ti å jobbe i team, være fleksibel, evne til å jobbe selvstendig, målrettet og strukturert. River meg litt i håret for å få dette ned i søknaden. Jeg innehar mange av disse kvalifikasjonene og egenskapene men det er det å få formulert det. ? Takker for alle råd og tips.

Anonymkode: c674b...833

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her er chat gpt et utmerket verktøy for å hjelpe deg

Anonymkode: 8bc51...16d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sliter litt med det samme. Så dølger med her jeg. Håper det kommer flere tips flere kan dra nytte av 🙂

Anonymkode: 11110...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke ramset opp at du behersker Word, epost, onenote og teams.  Dette er ikke ikt systemene de sikter til og det høres ut dom du er 70 år, om du skriver det. 

Anonymkode: d1097...c6e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er chat gpt et utmerket verktøy for å hjelpe deg

Anonymkode: 8bc51...16d

Chat GPT bruker veldig svulmende ord døler jeg. Har prøvd det flere ganger. Det føles ikke helt meg. Men det har fått meg til et intervju i neste uke 😅

Anonymkode: 11110...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynn med å skrive hvorfor du søker på jobben, deretter hva du kan tilby som er relevant for jobben. Knytt opp mot erfaring og utdanning. Til slutt et par setninger om hvordan du er som person. Ikke rams opp alt du kan tilpass og hold det kort. Du kan utdype på intervju. Teksten må ikke være for lang den skal fange interessen og du skal kort presentere hvorfor du er aktuell kandidat

Anonymkode: 45c58...c6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville ikke ramset opp at du behersker Word, epost, onenote og teams.  Dette er ikke ikt systemene de sikter til og det høres ut dom du er 70 år, om du skriver det. 

Anonymkode: d1097...c6e

Enig  skriv heller at du har erfaring med ulike dataprogram og at du er god på å sette deg inn i nye program

Anonymkode: 45c58...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du googler hvordan skrive søknad, ligger det mange på nett som du kan lese og få tips til å skrive din egen.

Men tenk at du skal selge et produkt (deg selv) hvorfor du søker på akkurat den stillingen og hva du kan bidra med.

Men fatt deg i korthet.

Anonymkode: b9cc4...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svar på spørsmålene og legg stor vekt på motivasjon.

Anonymkode: 648c7...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...