Gå til innhold

Hvordan finne en partner når man ikke kan oppsøke folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 år gammel mann og jeg er litt forvirra

Jeg har hørt at om en skal finne seg en kjæreste uten å bruke apper etc,        så er det viktig å "oppsøke steder med folk" som klubber, grupper osv.          Men jeg kan da ikke bare late som at jeg er interessert i å joine desse bare for å møte damer. Det er helt absurd. Og dessuten så er det ikke sikkert at slike grupper med mine EKSAKTE interesser finnes i mitt område

Hva skal jeg gjør? Hva gjør dere?

Anonymkode: 645b0...2cc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drar alene på små konserter i byen og tar meg en øl. Da kommer man fort i prat med noen for ofte er det de samme folka som henger på disse småkonsertene. Spesielt de som gjør som meg og går alene 

Anonymkode: a56c0...182

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har noen interesse for og utvide egne horisonter og joine feks treningsgrupper i en eller annen sport/idrett du vil prøve, Røde Kors, frivillig arbeid for idrettslag, kirke, flyktninger ell.

Så tenker jeg at du bare får sitte inn og synes synd på deg selv, og se hvor det tar deg videre i livet…

Anonymkode: 9ae85...be5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rart det der.

Tenk at det ikke fantes kjærester/par før Tinder kom!

Anonymkode: bbbf5...d45

• Liker 1
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Rart det der.

Tenk at det ikke fantes kjærester/par før Tinder kom!

Anonymkode: bbbf5...d45

God damn! Uheldigvis så er drittsekker et evig fenomen også

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Du dra ut på livet, konserter, festivaler og møter folk på gamle måten :) Eller ta deg en tur i marka, ta sjanse på å snakke med ukjente, vær imøtekommende :) 

AnonymBruker
Skrevet

Den første feilen du gjør er å snevre inn søkefeltet ditt til «dine interesser». Hvis du ikke har funnet noen frem til den modne alder av 37 år er det sannsynlig at du ikke finner noen der dine interesser ligger. Du må tenke smart og være villig til å utvide dine interesser, du har alt på å vinne å lære nye ting, og sjekke ut nye miljøer. Jeg har til dags dato ikke angret på noen av de utallige steder og miljøer jeg har rotet meg bort i. 

Tenk deg et sted eller klubb hvor det vanker det kjønnet du er interessert i å date, og hvor det er sosialt. Ergo ikke matematikk kurs for vg. Det må være et sted der man har rikelig tid til å prate.

Det finnes turgruppe og turer for enslige som vil reise med noen. Nei det er ikke utelukkende for 80+. Dansing er alltid sosialt og veldig gøy og selv de med to venstre ben kan gjøre det. Det finnes nybegynner kurs i alt fra folkedans, hip hop, jazz, stepping, og country linedance. Sistnevnte er et eldorado hvis du er mann som søker kvinner, har du noenlunde justerte antenner møter du haugevis av damer der. Country miljøet i Norge er totalt avslappet og ekstremt sosialt. Alle jeg kjenner som var enslig fant seg partner der. 

Riding, golf, sying, kurvfletting, geolog ekskursjoner, fotogrupper, skyting, jakting, fisking. Det er alltid mange folk på steder og kurser som omhandler healing, det paranormale, synskhet, chakraer , tarot og meditasjon, jeg vil si at det er mere kvinner enn menn der, men det er også sosialt og svært hyggelig hvis man melder seg på et weekend kurs .  Det er så mange grupper i dette landet, så mange kurs og organisasjoner at du burde lett finne noe som er utenfor ditt interessefelt men som du likevel kunne våge å snuse på.

Imidlertid er det hvordan du er som person som virker inn på om du lykkes eller ei. Hvis du ber dine nærmeste venner  om ærlige råd vil de sikkert fortelle deg om det er ting ved deg som du burde finpusse og hva du utstråler til daglig. Er du en mann som har flust med selvtillit, eller kanskje litt mye også? Er du åpen og lett å få i tale, eller er du stum som en østers? Er du ren og velstelt eller har du snus i skjegget og fett hår og skitne negler?  Hvordan går du frem når du er interessert i noen? Buser du på eller sender du små signaler som er så små at ingen merker dem? 

Jeg ønsker deg lykke til, jeg er sikker på at det er noen der ute som venter på deg. 

Anonymkode: 12fd9...9ac

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Bli aktiv innenfor dine fritidsinteresser og hobbyer. Ikke med hovedmål å treffe en partner, men fordi det er noe som interesserer deg. Så kan du på naturlig vis bli kjent med folk derfra.

Anonymkode: 002f9...e91

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Drar alene på små konserter i byen og tar meg en øl. Da kommer man fort i prat med noen for ofte er det de samme folka som henger på disse småkonsertene. Spesielt de som gjør som meg og går alene 

Anonymkode: a56c0...182

Å dra alene på konsert eller byen er ikke et sjakktrekk for menn da, bare så det er sagt. Da blir du fort sett på som taper 

Anonymkode: eae3e...d33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor åpen er du for å møte andre egentlig? Hvis du ikke er åpen for noe annet enn dine eksakte interesser?

Hvis du er såpass låst at du absolutt ikke ser noen som helst mulighet til å vurdere andre ting enn akkurat dine interesser, så vil du også risikere slite i ett forhold.

Noen ganger må man heve blikket, se utover, og gå ut av sin egen komfortsone, for det er veldig ofte der man finner noe.

Anonymkode: 6e676...67d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg en hesteinteressert mann , så jeg henger på travbanen. Dritten er at jeg ikke har adgang til stallen. 

Anonymkode: c3311...6a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Å dra alene på konsert eller byen er ikke et sjakktrekk for menn da, bare så det er sagt. Da blir du fort sett på som taper 

Nå har jeg hørt det og...

Man kan fint gå på konsert, ta en øl eller en kaffe alene som man uten å bli stemplet som taper. 

Hvis man derimot opptrer som desperat blir man sett på som en "taper" uavhengig om man er alene eller ikke.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

...dessuten så er det ikke sikkert at slike grupper med mine EKSAKTE interesser finnes i mitt område

Det finner du ut ved å PRØVE.

Man kan også reise for en interesse. Venninna mi og mannen traff hverandre via en felles interesse som har treff flere steder i landet. Så flyttet han til henne.

Anonymkode: 8837a...0af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for hjelpsomme kommentarer. Det er riktig, jeg må forsøke å utvide horisonten :) og det skal jeg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er virkelig apper så håpløse i dag? Både jeg, en venninne av meg og en venn av meg fant alle våre kjærester via nett for over ti år siden. Resulterte i to ekteskap og et samboerforhold (tok slutt). Fungerer ikke dette lengre? Hvis ikke vil jeg anbefale nettdating. Vi er alle i 30/ begynnelsen av 40 årene i dag.

Anonymkode: 80946...381

Skrevet

Er det virkelig så ille å melde seg inn i grupper du egentlig ikke er interessert i? Du lærer noe nytt og kan sjekke damer. Vinn-vinn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke oppsøke noen steder bare for å finne damer å sjekke opp. Sånne menn avsløres med en gang enten det er ute på byen eller på yogakurs. 

Du må finne noe du oppriktig er interessert i, være seg kampsport, matlaging, språkkurs, klatring, dyrevernorganisasjon, politisk lokallag, gaming og sjakklubb etc og dra dit med intensjon om å ha det gøy og utvikle deg. Om du tilfeldigvis blir god venn med noen der kan det hende det utvikler seg til noe mere over lengre tid eller at disse introduserer deg for venner som det plutselig tilfeldigvis kan oppstå gnist med. 

Anonymkode: 2ed1b...4d4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fortsett å tenk sånn du, så blir det bare enklere for oss som faktisk gjør det. 

Anonymkode: 80a69...bac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 18.01):

Man er mer taper om man ikke tør dette. Både menn og kvinner kan gjøre dette. Det forteller mye mer om de som dømmer! Vi er frie mennesker til å gå ut alene om vi vil. Jeg hadde sett opp til en mann som var alene på konsert eller på byen! 

Anonymkode: b790d...c8b

• Liker 1
Skrevet

Dette høres rart ut, men det er sant: Jeg har faktisk kommet i kontakt med damer (2 ganger) på butikken (!)

Bare å ha radaren på og se litt sharp ut 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...