Majer Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 (endret) Det er vi voksne som er skyld i overbefolkningen som skaper grobunn for virus og det er vi som stemmer ved valg og dermed bestemmer hvor godt beskyttet samfunnet skal være mot virus. Er det da riktig å la "kyssesykeviruset" spre seg når vi nå ser en ganske tydelig sammenheng mellom viruset og MS, ME og muligens flere andre sykdommer. Hva med herpes 1 og 6 og demens? Har man først fått virusene som barn vil de alltid være der. Hva med korona og barn? https://www.tv2.no/nyheter/foreldre-fortviler-jeg-kjenner-ikke-igjen-barnet-mitt/15766827/ Endret 29. mai 2023 av Majer
Gjest theTitanic Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Vi som er skyld i overbefolkningen? Hva tenker du å gjøre med det? Eliminere noen? Om alternativet ditt er at alle skal mure seg inne og ikke ha livskvalitet eller sosialt liv så er det bedre å bli eliminert.
Mezzosoprena Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 Majer skrev (31 minutter siden): Det er vi voksne som er skyld i overbefolkningen som skaper grobunn for virus og det er vi som stemmer ved valg og dermed bestemmer hvor godt beskyttet samfunnet skal være mot virus. Er det da riktig å la "kyssesykeviruset" spre seg når vi nå ser en ganske tydelig sammenheng mellom viruset og MS, ME og muligens flere andre sykdommer. Hva med herpes 1 og 6 og demens? Har man først fått virusene som barn vil de alltid være der. Hva med korona og barn? https://www.tv2.no/nyheter/foreldre-fortviler-jeg-kjenner-ikke-igjen-barnet-mitt/15766827/ Hva tenker du egentlig skal gjøres med dette? 1
Mt3 Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 Ja, det var vel vi voksne som var skyldig i spredningen av covid-19. Ikke nødvendigvis pga overbefolkning, men fordi vi absolutt MÅ ut å reise for å nyte ferien. Det sagt så mener jeg uansett at det er bedre at vi nå har åpnet opp samfunnet igjen, enn at alle barnehage og skolebarn måtte leve med å kun ha kontakt med de innen sin egen kohort. Har du sett på økningen i antall psykisk syke, depresjoner, selvmord... under nedstengningen? Det har myndighetene, og selv om de hadde råd til å holde samfunnet nedstengt så så de at andre konsekvenser slo hardere ut enn hva covid-19 og long covid gjør. Virus blir veldig skjelden borte, det utvikler seg, finner nye verter å infisere og på den måten kan det gjenoppstå som en mutasjon selv om vi mennesker har vært flinke til å hindre spredning. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå