Gå til innhold

Hvor billig kan man få pusset opp et bad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er et lite bad på 3 kvm. Vi skal bruke det til utleie, så tenker det ikke trenger å være dyre materialer, tenker våtromspanel og ikeamøbler. Skal ikke flytte på noen rør. Vi kan rive litt selv, ellers må vi få inn profesjonelle og det må selvsagt gjøres ordentlig med membran og sånt. 

er jeg urealistisk som håper på å få til dette for 250 000? 

Ja da, jeg vet at ingen kan gi meg nøyaktig svar, men har noen noen erfaringer?

Anonymkode: 42fcb...473

Skrevet

For enkelhets skyld antar jeg at det ikke er fuktighetsskader i eksisterende bad og at det er eksisterende varmekabler.

Du kan da betale murer for å legge membran og sluk med klemme.

Deretter gjør du resten av jobben selv. Plater eller fliser. Du får kjøpt flotte innredninger for en slikk og ingenting på finn.no.

Jeg vil tippe at du på denne måten kan komme godt under 100k.

AnonymBruker
Skrevet

Våtromsplater og vinyl er vanntett, da skal man ikke bruke membran bak. Det ikke krav til dokumentasjon på at arbeidet er fagmessig utført siden en takstmann vil kunne se på overflatene om de er skadet eller feilmontert. Når det er sagt må det selvsagt gjøres ordentlig, og klarer du det ikke selv må du betale noen som kan.

Anonymkode: 0cabb...d5a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har pusset opp 2 bad billig

Det ene var 7 kvd, det andre var 5-6 kvd

Det største kostet oss 70-80 000 ferdig godkjent og det miste kostet ca 60 000 godkjent med papirer

Felles for begge badene var at vi gjorde største delen av jobben selv og betalte kun for det som måtte gjøres av fagfolk. 

På begge platene valgte vi paderomsplater på veggene, ikke fordi det er så billig, men man kan sette dem opp selv. 
På det største badet la vi varmekabler og flis på badet, mens det lille badet fikk vinyl på gulvet. 

kostnader det minste badet:

Vinyl= 9435
Interiør= 24000
Rørlegger: 16000
Elektrikker 14380 

Anonymkode: 28ee4...f75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har pusset opp 2 bad billig

Det ene var 7 kvd, det andre var 5-6 kvd

Det største kostet oss 70-80 000 ferdig godkjent og det miste kostet ca 60 000 godkjent med papirer

Felles for begge badene var at vi gjorde største delen av jobben selv og betalte kun for det som måtte gjøres av fagfolk. 

På begge platene valgte vi paderomsplater på veggene, ikke fordi det er så billig, men man kan sette dem opp selv. 
På det største badet la vi varmekabler og flis på badet, mens det lille badet fikk vinyl på gulvet. 

kostnader det minste badet:

Vinyl= 9435
Interiør= 24000
Rørlegger: 16000
Elektrikker 14380 

På begge badene skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal nå igang med et 3 bad (nytt hus) Dette er et stort bad!

Det blir litt samme prinsipp som de to andre badene beskrevet over. 
Vi får rørlegger til å legge varmekabler, membran og flis i gulvet. Resten fikser vi selv

budsjett: 150 000

Skrevet

Om man gjør jobben selv og velger billigste løsninger greier man dette for under 50000.

Jeg ville nok imidlertid lagt på 20-30000 til for å få et bedre resultat. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har er lite bad som var fra 60-tallet, så alt måtte tas. Mannen min gjorde grovarbeidet selv (rive, pigge osv), men vi brukte rørlegger, elektriker og flislegger. Badet kom på rundt 100K og rørlegger sa at badet nok er verdt det dobbelte. Vi valgte ikke de billigste, men heller ikke de dyreste løsningene. Kunne vel blitt billigere uten fliser og dyrere om vi satte bort absolutt alt. 

Anonymkode: b071c...d01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skal nå igang med et 3 bad (nytt hus) Dette er et stort bad!

Det blir litt samme prinsipp som de to andre badene beskrevet over. 
Vi får rørlegger til å legge varmekabler, membran og flis i gulvet. Resten fikser vi selv

budsjett: 150 000

Hvor stort er dette? Vi skal etterhvert ta et selv, tror det er 8 kvm. Skal gjøre alt vi kan selv, utenom rør og det elektriske. Legger også varmekabler og flis selv.

Ts, du kommer langt under 250k, men husk å innhente minst 3 pristilbud. 

Anonymkode: 9aae2...96f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor stort er dette? Vi skal etterhvert ta et selv, tror det er 8 kvm. Skal gjøre alt vi kan selv, utenom rør og det elektriske. Legger også varmekabler og flis selv.

Ts, du kommer langt under 250k, men husk å innhente minst 3 pristilbud. 

Anonymkode: 9aae2...96f

Ca 13 kvd

vi har vannbåren varme i radiatorer på veggen og skal få fikset så dette heller kommer i gulvet. Dette kan vi ikke fikse selv.  
kommer heller ikke til å legge membran og flis i guøvet selv. 

150 000 er bare et estimat. 
jeg tenker at jobben med gulvet kommer kanskje på 50 000, så kommer flis på 10 000

veggplatene blir sikkert 30 000 

så er det lister på 5000 sikkert

og interiør.... + + +

AnonymBruker
Skrevet

Under 120 K ble brukt på ett ca 5m2 bad i 2020. Alt hvitt, fant de via mitt anbud.

Anonymkode: 6a731...17f

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 timer siden):

For enkelhets skyld antar jeg at det ikke er fuktighetsskader i eksisterende bad og at det er eksisterende varmekabler.

Du kan da betale murer for å legge membran og sluk med klemme.

Deretter gjør du resten av jobben selv. Plater eller fliser. Du får kjøpt flotte innredninger for en slikk og ingenting på finn.no.

Jeg vil tippe at du på denne måten kan komme godt under 100k.

Det er ikke fukt, men badet er fra 1984, så  kan neppe bruke varmekablene som er der, og man må vel inn med rørlegger og elektriker uansett? 

ts

Anonymkode: 42fcb...473

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...