Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i over 6 mnd nå hatt vondt i rygg etter fødsel. Begynte med veldig vondt i korsryggen, ubehagelig å stå og sånn. Fikk epidural men legen, jordmor osv sier det ikke er den.. Nå er det litt over alt, det verker mellom skulderbladene, verker nedover beina. Fra rumpa og ned til Beina føles det helt stivt, om morgenen så er jeg nummen i beina/de sovner. 
Er det normalt?! Fysioterapeut sier det er pga jeg bærer baby mye. Legen sier ingenting på det. 
andre som har det sånn???

Anonymkode: a33e0...27e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bivirkningene til epidural er jo nettopp vondt i rygg i lang tid etterpå. Ikke alle får det, men noen. 

Anonymkode: 7474f...56b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stusser på det jeg også; det er en av de mest vanlige bivirkningene etter epidural. Hos de fleste går det over med tiden, men ikke hos alle.

Anonymkode: 5d8e5...92f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bivirkningene til epidural er jo nettopp vondt i rygg i lang tid etterpå. Ikke alle får det, men noen. 

Åh? Så merkelig at ingen har sagt det til meg! 
Alle jeg har spørt sier den var gått ut for lenge siden! Og det sa både lege og jordmor bare 2 uker etter fødsel!

men gir den også de bivirkningen som jeg har  nedover beina?? 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er stiv og full av muskelknuter. Gå til musketerapaut å få massage. Tøy ut masse. 

Anonymkode: 605d0...b62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åh? Så merkelig at ingen har sagt det til meg! 
Alle jeg har spørt sier den var gått ut for lenge siden! Og det sa både lege og jordmor bare 2 uker etter fødsel!

men gir den også de bivirkningen som jeg har  nedover beina?? 

Er jo ikke sikkert det er den, og er ikke medikamentet som sitter i, men har jo blitt stukket noe i ryggen din. Det at det går nedover beina kan være irriterte nerver av den grunn. Men klart det kan være etter å ha båret en tung mage i lang tid og. Umulig å si.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Høres ut som du er stiv og full av muskelknuter. Gå til musketerapaut å få massage. Tøy ut masse. 

Anonymkode: 605d0...b62

Går til fysioterapeut da, og tøyer ut ofte, og har gjort det i 3 mnd nå.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Går til fysioterapeut da, og tøyer ut ofte, og har gjort det i 3 mnd nå.. 

Da er det kanskje ikke bekkenet heller, for det hadde vel fysioterapeuten funnet ut av? Høres vel egentlig ut som om du trenger å styrke kjernemuskulaturen. Man får dessverre mange vondter etter fylte 30, dersom man er helt utrent.

Anonymkode: 28326...e64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det også. Ikke epidural her. Ble bra når jeg sluttet å amme så her var det noe hormonelt 

Anonymkode: d9e6e...b31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn, 9 måneder siden fødsel!

Anonymkode: bf72b...3ec

AnonymBruker
Skrevet

Ahh, kvinnehelse! Alt må man finne ut av selv 👎

Anonymkode: 4c57b...9ee

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du sier noe der, ja...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde det også. Ikke epidural her. Ble bra når jeg sluttet å amme så her var det noe hormonelt 

Hvor lenge? Jeg ammer ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge? Jeg ammer ikke. 

6 mnd 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde MYE smerter i rygg etter fødsel. Tro det hang sammen med mye statisk løft og bæring. Måtte tøye hver gang jeg hadde skiftet bleie på baby, da det verket sånn etter hvert skift. Samme med amming og byssing. Trente rygg hver eneste dag, men ble ikke bedre før mannen min gikk ut i permisjon og tok det meste av stell og løft. Sliter dog fortsatt med rygg 1 år senere, fort veldig fort vondt om jeg ikke passer på. 

Husk at kjernemuskulaturen din er totalt svekket etter graviditet, så det er viktig å trene litt hver dag. Da jeg var på det verste, hadde jeg smerter som strålte i hele kroppen selv når jeg lå i ro. Var helt forferdelig og ødela store deler av barseltiden min. 

Anonymkode: 82da4...0db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg hadde MYE smerter i rygg etter fødsel. Tro det hang sammen med mye statisk løft og bæring. Måtte tøye hver gang jeg hadde skiftet bleie på baby, da det verket sånn etter hvert skift. Samme med amming og byssing. Trente rygg hver eneste dag, men ble ikke bedre før mannen min gikk ut i permisjon og tok det meste av stell og løft. Sliter dog fortsatt med rygg 1 år senere, fort veldig fort vondt om jeg ikke passer på. 

Husk at kjernemuskulaturen din er totalt svekket etter graviditet, så det er viktig å trene litt hver dag. Da jeg var på det verste, hadde jeg smerter som strålte i hele kroppen selv når jeg lå i ro. Var helt forferdelig og ødela store deler av barseltiden min. 

Anonymkode: 82da4...0db

Uff! 1 år senere! Stakkars deg :( 

kjente/kjenner du det i beina og? Mye smerte i leggene, beina føles helt stramme ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...