AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Kjæresten min blir fort sliten og trøtt etter sex. Neste morgen også grinete og nesten sur. Jeg føler meg avvist da jeg vil kose med han og kanskje ny runde på morgenen. Kvelden før har vi f.eks hatt sex, neste morgen sier han at han ikke har energi han trekker seg unna meg, så etter 2 dager er det "på" igjen med energi og han vil ha sex. Er det vanlig at menn kan få negative følelser etter sex? Han er 40, og jeg er 35. Sexen er utrolig bra, med lidenskap og mye kyssing. Men etter sex er han kald. Leste noe om at menn kan bli litt depressive etter sex. Det står litt om det her. coital tristesse eller dysphoria. https://www.nettavisen.no/livsstil/a-fole-seg-trist-etter-sex-er-en-virkelig-tilstand/s/12-95-3423303164 Anonymkode: 2ac3c...e8e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Snakke med han om det. Anonymkode: 696de...cce 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kjæresten min blir fort sliten og trøtt etter sex. Anonymkode: 2ac3c...e8e Akkurat dette kjenner jeg meg igjen i. Etter sex er jeg utladet og trøtt. Eneste jeg vil er å sove. Dagen etter er jeg dog ikke preget av sexen dagen før. Syntes dette høres merkelig ut. Anonymkode: 31746...1ba 2
Andro Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 God sex utløser masse gladstoffer i kroppen som endorfiner blandet med adrenalin. Derfor føles sex som en rusopplevelse. Eufori. Om disse stoffene går for fort ut av kroppen igjen så får man en drop. For noen gir dette fysisk smerte, depresjon, irritabilitet, engstelse og utmattelse. Du må kommunisere med partneren din hva han trenger i dropfasen, og respektere svaret. Noen trenger kos, nærhet og go'prat, mens andre helst vil ha fred en stund. Forbered gjerne en velværepakke til ham - hans favorittgodt, en favorittdrikk, anledning til å se en film, gå en tur. Du kjenner ham og vet hva som får ham til å koble av. Aftercare. Dropen er midlertidig, påvirker ikke sexlivet og er en slags abstinens fra en lykketopp. Ved å være der for hverandre kan landingen bli smooth og ende raskere. I BDSM-samspill er gjerne både "rustoppen" høyere og mer intens, og dermed også drop-følelsen dypere. Vi snakker om subdrop og domdrop. Aftercare er et sentralt element i slike samspill, og er godt overførbart også på andre seksuelle relasjoner, og burde være en grunnkompetanse for all seksuell praksis. Vaniljefolket har mye å læra av kinksterne 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 Er faktisk sliten FØR sex. Anonymkode: 3e9e6...c99
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 Høres ut som fatigue. Han bør oppsøke lege. Anonymkode: 1b95e...a9d
Andro Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Høres ut som fatigue. Han bør oppsøke lege. Å få en utmattelsesreaksjon i en drop er helt naturlig, og krever ikke lege. Bare en timeout og litt kompetent aftercare fra partneren. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Skrevet 29. mai 2023 Andro skrev (12 minutter siden): Å få en utmattelsesreaksjon i en drop er helt naturlig, og krever ikke lege. Bare en timeout og litt kompetent aftercare fra partneren. Enig. Vil legge til å kjøre godt styrkeløft program kan make wonders. Anonymkode: 5980e...260 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 Er han den aktive parten i sexen? Spør ettersom jeg tidligere hadde en partner som knapt ville røre på seg under sex, noe som resulterte i at jeg gjorde absolutt all jobben. Og ja, det er slitsomt hvis sexen varer lenge. Når på kvelden har dere sex? Holder dere på utover natten eller i normal tid? Får han nok søvn rett og slett? Er han ellers aktiv? Fysisk jobb? Trener han? Anonymkode: ffd97...223 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #10 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Høres ut som fatigue. Han bør oppsøke lege. Anonymkode: 1b95e...a9d Høres absolutt ikke ut som fatigue nei. Anonymkode: a337d...a6f
feliek54 Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 10.23): Kjæresten min blir fort sliten og trøtt etter sex. Neste morgen også grinete og nesten sur. Jeg føler meg avvist da jeg vil kose med han og kanskje ny runde på morgenen. Kvelden før har vi f.eks hatt sex, neste morgen sier han at han ikke har energi han trekker seg unna meg, så etter 2 dager er det "på" igjen med energi og han vil ha sex. Er det vanlig at menn kan få negative følelser etter sex? Han er 40, og jeg er 35. Sexen er utrolig bra, med lidenskap og mye kyssing. Men etter sex er han kald. Leste noe om at menn kan bli litt depressive etter sex. Det står litt om det her. coital tristesse eller dysphoria. https://www.nettavisen.no/livsstil/a-fole-seg-trist-etter-sex-er-en-virkelig-tilstand/s/12-95-3423303164 Anonymkode: 2ac3c...e8e Jeg er en eldre mann og det har aldri vert slik for meg. Men det er klart at etter en orgasme så er jeg ikke veldig tent på en til. Men jeg kan det også selv om det ikke er så deilig med nummer 2. Men om hun ønsker så gjør jeg det for viktig dama nyter.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 Jeg trener godt over snittet. Er i god fysisk form. Eneste jeg vil etter sex/orgasme er å sove. Duger ikke til stort annet etter sex. Finnes mange artikler som beskriver forskjellen på menn og kvinner post orgasme. Mange kvinner erfarer at orgasmer tilfører energi/oppvåkning, mens mange menn erfarer motsatt. Anonymkode: 31746...1ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå