Gå til innhold

Sexlysten varierer så mye i løpet av menstruasjonssyklusen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 39 år som er i et fast forhold. Jeg merker at sexlysten min varierer så mye gjennom menstruasjonssyklusen. De første dagene etter mensen er ferdig så er jeg kjempekåt og blir veldig lett våt når mannen min tar på meg. Så blir sexlysten mindre og mindre og uka før mensen, så er det ingenting og jeg blir ikke våt. 
Er det andre som har det sånn?

Anonymkode: f5185...389

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er en kvinne på 39 år som er i et fast forhold. Jeg merker at sexlysten min varierer så mye gjennom menstruasjonssyklusen. De første dagene etter mensen er ferdig så er jeg kjempekåt og blir veldig lett våt når mannen min tar på meg. Så blir sexlysten mindre og mindre og uka før mensen, så er det ingenting og jeg blir ikke våt. 

Jepp, har sånn ca på samme måte.

Anonymkode: bbec3...304

AnonymBruker
Skrevet

Ja. har det også slik. Det er vell egentlig normalen for alle. Kroppen legger til rette for sex den delen av syklusen man er fertil. så går det nedover etter eggløsning. Er som følge av mengden hormon man har i de ulike delene av syklusen. 

Anonymkode: 7dfd4...6ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt normalt 

Anonymkode: e0fa3...d79

AnonymBruker
Skrevet

Dette stemmer ikke, kvinners sexlyst er minst like sterk og god som menn sin. 

Men det gjelder bare hvis du har en mann som virkelig fascinerer deg, og visee at han er verdig deg. 

Ville tvilt på mannen hadde jeg vært deg ts. Kanskje på tide å finne en som er bedre? 

Anonymkode: f2cc9...59b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men det gjelder bare hvis du har en mann som virkelig fascinerer deg, og visee at han er verdig deg. 

Ville tvilt på mannen hadde jeg vært deg ts. Kanskje på tide å finne en som er bedre? 

Ta deg sammen og slutt å tulle 

Anonymkode: e0fa3...d79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sexlysten min henger sammen med syklusen. Jeg har lavest lyst siste uken før mensen, når mensen er over bygger det seg opp mot eggløsning. Topp sexlyst er rundt eggløsning. 

Jeg kan ha økt sexlyst under mensen, men her tror jeg det er et primært behov for nærhet, kos og omsorg som spiller inn. 

Anonymkode: 08b77...26f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 9.00):

Det er vel hormoner som spiller inn.

Anonymkode: c517e...f29

AnonymBruker
Skrevet

Merket nok litt forskjell da jeg var yngre. Siste årene er det ingen forskjell. Nå er den jevnt lav 😊

Anonymkode: 47b77...b5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Merket nok litt forskjell da jeg var yngre. Siste årene er det ingen forskjell. Nå er den jevnt lav 😊

...damer tørker rett og slett inn..😔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
StanTheMan skrev (1 time siden):

...damer tørker rett og slett inn..😔

Vel. Når jeg vil ha sex, så er ikke lubrikasjon noe problem, for å si det forsiktig 😅. Det bare skjer sjeldnere at jeg vil. Typ 2-3 ganger i året at jeg får lyst på sex av meg selv, ut av det blå.

Jeg er nok mange år unna overgangsalder enda.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel. Når jeg vil ha sex, så er ikke lubrikasjon noe problem, for å si det forsiktig 😅. Det bare skjer sjeldnere at jeg vil. Typ 2-3 ganger i året at jeg får lyst på sex av meg selv, ut av det blå.

Jeg er nok mange år unna overgangsalder enda.

Akkurat...Det er vel ikke alle damer som tørker inn...Godt å høre at noen blir mer på....gli..🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 9.24):

Ja. har det også slik. Det er vell egentlig normalen for alle. Kroppen legger til rette for sex den delen av syklusen man er fertil. så går det nedover etter eggløsning. Er som følge av mengden hormon man har i de ulike delene av syklusen. 

Anonymkode: 7dfd4...6ff

Mennesker er faktisk litt mer kompleks enn som så. Jeg er stikk motsatt og er mest animal like før mens og faktisk også under menstruasjon. Det siste til stor frustrasjon. Jeg har snakket med andre kvinner om dette så vet jeg ikke er alene om å ha en sexlyst i sterk konflikt med forplantningsmulighet. Så jeg tror slike ting er individuelt og ikke noe: mennesker er bare dyr-fenomen..

Anonymkode: 9bf1d...6bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mennesker er faktisk litt mer kompleks enn som så. Jeg er stikk motsatt og er mest animal like før mens og faktisk også under menstruasjon. Det siste til stor frustrasjon. Jeg har snakket med andre kvinner om dette så vet jeg ikke er alene om å ha en sexlyst i sterk konflikt med forplantningsmulighet. Så jeg tror slike ting er individuelt og ikke noe: mennesker er bare dyr-fenomen..

Anonymkode: 9bf1d...6bc

....Jeg tror det handler om at damer bruker enten Libresse eller Always 😂

Anonymkode: c517e...f29

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 16.44):

Ingen her har sagt kvinner ikke kan ha like sterk sexlyst som menn. Men at den varierer med syklusen? Det er helt vanlig. Menn har en hormonsyklus på 24 timer - ergo lik hver dag. Kvinners hormonsyklus er på 28 dager (+/-). Dermed vil også sexlysten, for de fleste av oss, variere med syklusen. 

Så har også ulike kvinner ulikt mengdeforhold av de forskjellige hormonene til enhver tid. Noe som kan forklare hvorfor ikke alle nødvendigvis er mest kåte rundt eggløsning. 

Men det er jo selvsagt at dersom kvinnen er sammen med en mann man har ordentlig god seksuell kjemi med, og som hun tenner veldig på, OG forholdet ellers er bra, så vil hun nok ha mer og oftere lyst på sex enn i motsatte tilfeller.

Og for å svare ts - ja, jeg har også varierende sexlyst i henhold til hvor i syklusen jeg er. Har nok generelt ganske høy libido uansett, men rett før mensen er det ikke alltid jeg tenker så mye på det.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, varierer her også. Mest lyst rett etter mensen og frem til eggløsningen er ferdig.

Det er samme mann, så det gir ikke mening at jeg skal tenne mer i noen perioder enn andre. Hvis ikke … vel… jeg er jo mindre hyggelig når jeg er pms, så kanskje han er litt mer … ehm … forsiktig jo nærmere mensen jeg kommer? 🤣 

Skrevet
Fioljenta skrev (15 timer siden):

Jepp, varierer her også. Mest lyst rett etter mensen og frem til eggløsningen er ferdig.

Det er samme mann, så det gir ikke mening at jeg skal tenne mer i noen perioder enn andre. Hvis ikke … vel… jeg er jo mindre hyggelig når jeg er pms, så kanskje han er litt mer … ehm … forsiktig jo nærmere mensen jeg kommer? 🤣 

Samme mann, ja, men du har ulikt nivå av de forskjellige hormonene i kroppen i de ulike fasene av syklusen. Hormoner påvirker bl.a. sexlyst. Så det er ikke så rart!

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Nesten ingen sexlyst uken før mensen. Tror det har blitt mer og mer tydelig, særlig etter fylte 45. 

Anonymkode: d8a77...70f

Skrevet

Jeg har det omvendt, veldig høy sexlyst og libido rett før mensen, mens utover syklusen under og rett etter mensen, er ikke lysten der i det hele tatt. Men det er helt vanlig, gjelder de aller aller fleste jenter og kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, har veldig høy lyst allerede før mens er over og dagen for eggløsning og dagene etter blir jeg helt vill 🤣

Anonymkode: 2748f...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...