AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Jeg har betennelse i slimosen i kneet, har slitt mange år. Det blir verre og verre. Er det noe poeng å prøve kortison? Hverken støttestrømpe, tens, voltaren gel mm hjelper. Og av fysisk aktivitet er det mindre og mindre som fungerer. Pga andre tilstander er sykling og svømming uaktuelt. Klarer 10-15 minutt på ellipsemaskin på gymmen, men det er ganske styrete å dra dit for 15 min🫣De billige modellene utgår, jeg prøvde en hjemme men med kort steglenge/dårlig ergonomi fikk jeg beinhinnebetennelse mm. Jeg sliter med å gå på krykker pga flere skader i rygg, og vonde skuldre og armer. Skrekken er å havne i rullestol-må ligge mye pga rygg og bekkensmerter så ber til gud om å slippe rullestol🥹 Jeg er alene og må lære meg mer teknikker nå når kroppen svikter enda mer og jeg ikke har råd til å betale for hjelp. Har bil, men kan ikke kjøre daglig pga sterke smertestillende. Ser for meg å måtte flytte til en by med kollektiv transport lol. Anonymkode: c6f1e...632
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Her ville jeg tatt kontakt med en manuellterapeut. Jeg har hatt kronisk betennelse i slimposen i skulderen i noen år, og den har nå blitt bedre etter to runder kortison og tilrettelagte øvelser for å styrke området. Hvis det ikke hjelper er det alltids en mulighet å fjerne slimposen kirurgisk. Anonymkode: 328e8...5bf
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har betennelse i slimosen i kneet, har slitt mange år. Det blir verre og verre. Er det noe poeng å prøve kortison? Hverken støttestrømpe, tens, voltaren gel mm hjelper. Og av fysisk aktivitet er det mindre og mindre som fungerer. Pga andre tilstander er sykling og svømming uaktuelt. Klarer 10-15 minutt på ellipsemaskin på gymmen, men det er ganske styrete å dra dit for 15 min🫣De billige modellene utgår, jeg prøvde en hjemme men med kort steglenge/dårlig ergonomi fikk jeg beinhinnebetennelse mm. Jeg sliter med å gå på krykker pga flere skader i rygg, og vonde skuldre og armer. Skrekken er å havne i rullestol-må ligge mye pga rygg og bekkensmerter så ber til gud om å slippe rullestol🥹 Jeg er alene og må lære meg mer teknikker nå når kroppen svikter enda mer og jeg ikke har råd til å betale for hjelp. Har bil, men kan ikke kjøre daglig pga sterke smertestillende. Ser for meg å måtte flytte til en by med kollektiv transport lol. Anonymkode: c6f1e...632 Du må gå til noen med HØY kompetanse, løse problemet...ikke bare "behandle" ting. Det offentlige trenerer alt, så lenge som mulig. Hvor i landet bor du? Anonymkode: 9350d...b75
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her ville jeg tatt kontakt med en manuellterapeut. Jeg har hatt kronisk betennelse i slimposen i skulderen i noen år, og den har nå blitt bedre etter to runder kortison og tilrettelagte øvelser for å styrke området. Hvis det ikke hjelper er det alltids en mulighet å fjerne slimposen kirurgisk. Anonymkode: 328e8...5bf Kirurgi er i sjeldne tilfeller, probkemet er at hverken ortoped eller privat fysikalsk lege er «med» på å vurdere kirurgi. Fikk beskjed om at kortison kan prøves, men jeg vet jo at det er å maskere problemene en kort tid; det kan også skade vev(sener?). Alt av manuell terapeut, fysio, osteopat, kiropraktor, refleksolog, akupunktur etc etc er prøvd ila flere år nå. Har dårlig økonomi og er 80% ufør i dag. Vurderer sterkt å dra til kirurg i Tyskland for nye bilder og vurdering. Ikke bare kneet, men rygg mm. Anonymkode: c6f1e...632
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må gå til noen med HØY kompetanse, løse problemet...ikke bare "behandle" ting. Det offentlige trenerer alt, så lenge som mulig. Hvor i landet bor du? Anonymkode: 9350d...b75 Jeg bor på Vestlandet. Har vært på Nimi i Oslo, i tillegg til flere andre der med høy kompetanse. Vurderer nå å dra til kirurg i utlandet. Smerteklinikken min tilbyr kun samtaleterapi, og antydet at betennelsen kommer av angst(???)😄 Anonymkode: c6f1e...632
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 Noen som kan anbefale en dyktig privat lege/ortoped?/behandler i Norge?🙏Det offentlige ga meg opp for flere år siden, så det utgår. Har fått mange tips fra venner og bekjente om «flinke folk»; som sikkert hjelper vedkommende, men vært bortkastet for meg. Siden jeg har brukt mye tid og penger på meningsløse ting i Norge vurderer jeg nå utlandet🥹 Anonymkode: c6f1e...632
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): AIP diett? Anonymkode: 1d3e4...2eb Spiser gluten og melkefritt, og lite sukker. Bruker banan eller dadler for søtning. Prøvd flere ulike dietter da jeg har dysbiose i magen og autoimmune tilstander. Anonymkode: c6f1e...632
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kirurgi er i sjeldne tilfeller, probkemet er at hverken ortoped eller privat fysikalsk lege er «med» på å vurdere kirurgi. Fikk beskjed om at kortison kan prøves, men jeg vet jo at det er å maskere problemene en kort tid; det kan også skade vev(sener?). Alt av manuell terapeut, fysio, osteopat, kiropraktor, refleksolog, akupunktur etc etc er prøvd ila flere år nå. Har dårlig økonomi og er 80% ufør i dag. Vurderer sterkt å dra til kirurg i Tyskland for nye bilder og vurdering. Ikke bare kneet, men rygg mm. Anonymkode: c6f1e...632 Jeg ville gått til noen andre, du får jo åpenbart ikke den hjelpen du trenger. Kortison er som regel noe av det første man prøver ettersom det er en enkel behandling som kan hjelpe, så at du har gått såpass lenge med disse plagene uten at kortisonbehandling er prøvd synes jeg er veldig rart. Kirurgi er heller ikke noe som skal være så utilgjengelig, her ble det vurdert allerede etter første kortisonsprøyte dersom virkningen uteble. Anonymkode: 328e8...5bf
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #10 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville gått til noen andre, du får jo åpenbart ikke den hjelpen du trenger. Kortison er som regel noe av det første man prøver ettersom det er en enkel behandling som kan hjelpe, så at du har gått såpass lenge med disse plagene uten at kortisonbehandling er prøvd synes jeg er veldig rart. Kirurgi er heller ikke noe som skal være så utilgjengelig, her ble det vurdert allerede etter første kortisonsprøyte dersom virkningen uteble. Anonymkode: 328e8...5bf Å🌝Kan jeg spørre om det er privat? hvor?Jeg har jo vært gjennom mølla både offentlig og privat🥹 Anonymkode: c6f1e...632
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #11 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å🌝Kan jeg spørre om det er privat? hvor?Jeg har jo vært gjennom mølla både offentlig og privat🥹 Anonymkode: c6f1e...632 Jeg bor i Tromsø så det blir nok litt langt unna deg kanskje, men jeg går til terapeut ved Tromsø Fysioterapi. Har fått veldig god hjelp der! Anonymkode: 328e8...5bf
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #13 Skrevet 29. mai 2023 Har du sett på kosthold som dempet betennelse i kroppen? Det må selvsagt prøves over flere måneder. Kortison kan hjelpe, det gjorde det her. Men sannsynligheten for at kirurgi skal hjelpe er ganske liten, når det virker til at problemet er litt mer enn bare ett kne. Anonymkode: 8ccb7...12b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #14 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du sett på kosthold som dempet betennelse i kroppen? Det må selvsagt prøves over flere måneder. Kortison kan hjelpe, det gjorde det her. Men sannsynligheten for at kirurgi skal hjelpe er ganske liten, når det virker til at problemet er litt mer enn bare ett kne. Anonymkode: 8ccb7...12b Ja jeg har en slik type kosthold. Tok gurkemeie med pepper lenge, men magesåret tålte det ikke. Det med kosthold er komplisert da den ene eller andre tilstanden dessverre utelukker/begrenser mye. Har privatlege som hjelper meg i denne forbindelsen. Fastlege henviste meg til gastro avd både i Oslo og Bergen, men begge avd avviste meg. Jeg er så vant med å bli avvist av det offentlige at jeg bare finner meg egne leger/behandlere. Fastlegen er fantastisk, men hva kan han gjøre når jeg blir avvist😬 Anonymkode: c6f1e...632
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #15 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Styrketrening! Anonymkode: 1f172...c66 Holdt på med i ca 25 år😄 Anonymkode: c6f1e...632
Lonehill Skrevet 29. mai 2023 #16 Skrevet 29. mai 2023 Det er bare legemidler eller kirurgi som er aktuelt å prøve, hvis jeg forstår deg rett? Ernæringsmedisin, eller ortomolekylær medisin, som det heter, er helt uaktuelt i utgangspunktet? https://nafkam.no/ernaeringsterapi-ortomolekylaer-medisin
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #17 Skrevet 29. mai 2023 Lonehill skrev (8 minutter siden): Det er bare legemidler eller kirurgi som er aktuelt å prøve, hvis jeg forstår deg rett? Ernæringsmedisin, eller ortomolekylær medisin, som det heter, er helt uaktuelt i utgangspunktet? https://nafkam.no/ernaeringsterapi-ortomolekylaer-medisin Er åpen for forslag, men føler at det meste er utprøvd. Har lege både på Balderklinikken og Green doctors, som hjelper meg med kosthold og tilskudd. Men det er vanskelig å hjelpe meg når jeg får kraftige reaksjoner titt og ofte🥹 Anonymkode: c6f1e...632
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #18 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Noen som kan anbefale en dyktig privat lege/ortoped?/behandler i Norge?🙏Det offentlige ga meg opp for flere år siden, så det utgår. Har fått mange tips fra venner og bekjente om «flinke folk»; som sikkert hjelper vedkommende, men vært bortkastet for meg. Siden jeg har brukt mye tid og penger på meningsløse ting i Norge vurderer jeg nå utlandet🥹 Anonymkode: c6f1e...632 Ja, jeg kan anbefale en. Etter at jeg ikke kom noen vei i det offentlige. Har snakket med fler som han har hjulpet etter at de ble gitt opp, ødelagt av "behandling" i årevis med trening/injeksjoner. https://colosseumfaust.no/spesialist/tom-henry-sundoen/ Søk han opp på instagram, så ser du han legger ut video/bilder av folk som skulle hatt hjelp for lengesiden. Anonymkode: 9350d...b75
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #19 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, jeg kan anbefale en. Etter at jeg ikke kom noen vei i det offentlige. Har snakket med fler som han har hjulpet etter at de ble gitt opp, ødelagt av "behandling" i årevis med trening/injeksjoner. https://colosseumfaust.no/spesialist/tom-henry-sundoen/ Søk han opp på instagram, så ser du han legger ut video/bilder av folk som skulle hatt hjelp for lengesiden. Anonymkode: 9350d...b75 Tusen takk💜Kanskje jeg slipper å dra til Tyskland☺️Skal kontakte han! Er i Oslo i perioder uansett (for en helt annen tilstand). Da blir Moss kort vei🌝 Anonymkode: c6f1e...632
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #20 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk💜Kanskje jeg slipper å dra til Tyskland☺️Skal kontakte han! Er i Oslo i perioder uansett (for en helt annen tilstand). Da blir Moss kort vei🌝 Anonymkode: c6f1e...632 Gi han en mulighet til å hjelpe de hvertfall Få andre i Norge kan. Anonymkode: 9350d...b75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå