Gå til innhold

God grunn til å droppe nettdating

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke klikke på linken, men både jeg og en venninne fant mennene våre på nettdating. Vi (begge par) er per i dag lykkelig gift.

Jeg tror hvordan du bruker tjenestene har mest å si for om du lykkes eller ikke. Jeg brukte det bare til å komme i kontakt med folk så jeg fikk tatt en første prat så raskt som mulig.

Anonymkode: 8d7e5...b18

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oppsummering: Nettsider som match.com matcher etter verdier som religion og sier at en som har satt viktig verdi på religion får høy score med annen som har satt viktig verdi på religion, uten å ta hensyn til om dette er en kristen og en muslim og derav oftere mismatch enn god match. 

Og siden nettsidene heller matcher etter verdier enn status så matcher de også en kvinnelig lege med millionlønn med mannlig lastebilsjåfør med lav lønn, som også i mange tilfeller er oftere mismatch enn god match. 

Jeg har ikke så mye erfaring med akuratt de sidene hvor man fyller ut sånne skjemaer og matches etter de, men møtte hvertfall min mann på Tinder (som ikke har sånn skjema matching). Hvilke verdier og status og likheter man har er jo noe man må snakke om når man dater uansett :)

Anonymkode: 2f923...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For mange betyr det at man da dropper dating. Jeg møter bare noen på pub eller via venner sånn ca. hvert skuddår, så uten nettdating hadde jeg vært born again virgin for lengst.

Og nei, orker ikke tanken på singeltur med DNT, da blir det heller sølibat.

Anonymkode: 0c403...c00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor i svarte skal jeg møte noen da? 

Anonymkode: bf058...557

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor droppe? Man må bare ikke godta matchtallet ukritisk.

For meg har det forøvrig vært full match å velge den jeg hadde høyest tall med. Endelig føler jeg at det jeg trenger og ønsker meg ikke er sært og kravstort, jeg har truffet en som vil ha det samme.

Anonymkode: f490a...1a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tittelen på tråden er bare tull. Det som står i artikkelen gir ingen grunn til å droppe nettdating :)

Anonymkode: 2f923...01d

• Liker 1
Skrevet

Gidder heller ikke trykke på linken og lese. 

Har merket hvordan matching på møteplassen er. Jo flere like svar man gir, jo høyere score. Dette inkluderer eget utseende osv. For eksempel om du er 160 høy matcher du bedre med en som er samme høyde. Samme med vekt, yrke, og alt.. Er en god del spørsmål som ødelegger hele matching-opplegget.

AnonymBruker
Skrevet

Virker som det er en noen fake profiler på nettdating sider .

Syns ikke det er særlig behagelig når man ikke kan være sikker på hvem man snakker med. Da vil jeg ikke heller være seg selv.. blir bare en gjeng med fake profiler, som snakker med hverandre til slutt. 😅

Bedre å treffe fysisk. 

Anonymkode: b7819...d5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virker som det er en noen fake profiler på nettdating sider .

Syns ikke det er særlig behagelig når man ikke kan være sikker på hvem man snakker med. Da vil jeg ikke heller være seg selv.. blir bare en gjeng med fake profiler, som snakker med hverandre til slutt. 😅

Bedre å treffe fysisk. 

Enig i at det er bedre å treffes fysisk! Derfor brukte jeg nettdating til å møte folk ansikt til ansikt etter bare å ha utvekslet et par e-poster. Fungerte utrolig bra! 😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i at det er bedre å treffes fysisk! Derfor brukte jeg nettdating til å møte folk ansikt til ansikt etter bare å ha utvekslet et par e-poster. Fungerte utrolig bra! 😁

Enda enklere, avtale møte med samtlige interessenter samtidig, kall det en audition eller visning 😂 sparer tid og mye stress. Effektiviser hele prosessen. Hver interessent får 5 minutter til å presentere seg, få de til å svette litt 🤣 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enda enklere, avtale møte med samtlige interessenter samtidig, kall det en audition eller visning 😂 sparer tid og mye stress. Effektiviser hele prosessen. Hver interessent får 5 minutter til å presentere seg, få de til å svette litt 🤣 

Bare spøk du! Min ide førte faktisk til at jeg fikk meg en fantastisk kjæreste! 😊

Finn din egen måte! Om det er møte folk på gata, speed-dating eller min metode. Poenget er uansett at man møter folk man ellers ikke hadde møtt og at man ikke gjemmer seg bort! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare spøk du! Min ide førte faktisk til at jeg fikk meg en fantastisk kjæreste! 😊

Finn din egen måte! Om det er møte folk på gata, speed-dating eller min metode. Poenget er uansett at man møter folk man ellers ikke hadde møtt og at man ikke gjemmer seg bort! 

Dette har jeg faktisk også tenkt på - historieinteresserte i Oslo kunne for noen år siden gå på noe man kalte onsdagskvelder på Akershus festning, og samles der. Pensjonistene som samler frimerker, kan møtes i de få frimerkeklubbene som er igjen. Litteraturinteresserte som liker bøker, møtes i lesesirkler. Kunstinteresserte møtes på museer eller arrangementer. I det virkelige liv.

Men det virker som om folk som er single, jaggu ikke klarer å se andre muligheter enn å glane på en skjerm.

Nå som det er sommer og varmt i luften, er det ingenting i veien for at man for eksempel kunne avtale at hver torsdag klokken 19 kunne alle som vil, rett og slett bare møtes på et bestemt sted utendørs, gjerne i tilknytning til kultur, og ta en helt uforpliktende prat, uten noe krampaktig "singel"-opplegg, tilmålt tid, påmelding, eller betaling. Har man tid og lyst, så er det bare å ta en tur og se om man kan bli kjent med noen.

Det burde da ikke være vanskelig å få til ...?

Anonymkode: f30a3...418

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vel🤷‍♀️ å finne en partner har nok mye til felles med å finne en religion, en må ha trua først og gå på søk, eller bli overbevist av en attraktiv misjonær 😂

De som har mistet trua på både Gud, julenissen, tannfeen og andre fantasi figurer trenger nok en misjonær som ikke bare er attraktiv, men også dyktig og snill som faen,  for å i det heletatt bli dratt inn i sånt tull. 

Nja... får vel lage en standardisert e post i fritida, blir vel med bare positiv fokus, som om jeg var perfekt 😇

Min metode har stortsett hittil vært "her er jeg, dette er alle mine dårligste sider, take it or leave it" 🤣 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan tror du folk traff hverandre før Tinder 😅

Anonymkode: 4f02e...ebc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Denne forskningsartikkelen peker på svakheter i matchingsystemene på noen matching-steder. Greit nok. Men nettdatingens svakhet er at den foregår bare med tekst og bilder. Det er noe helt annet og mer flerdimensjonellt å møte mennesker ute i den ekte verden. Mange som ser fine ut på nett, blir annerledes i virkeligheten. Nettdating er bare en introduksjon, som kan føre til ekte date etter en viss prosent av nettmøtene. Det er for mange mer effektivt å hoppe over nettet og gå rett til å snakke med ekte mennesker ute i det virkelig liv. Nettdating er forøvrig en arena som passer best for de som er gode til å skrive.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nja... får vel lage en standardisert e post i fritida, blir vel med bare positiv fokus, som om jeg var perfekt 😇

Har liten tro på standarisert e-post. Det er bedre å utvikle en dialog med den du skriver med der du følger opp den personens innspill.

Endret av I Grosny
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (3 minutter siden):

Denne forskningsartikkelen peker på svakheter i matchingsystemene på noen matching-steder. Greit nok. Men nettdatingens svakhet er at den foregår bare med tekst og bilder. Det er noe helt annet og mer flerdimensjonellt å møte mennesker ute i den ekte verden. Mange som ser fine ut på nett, blir annerledes i virkeligheten. Nettdating er bare en introduksjon, som kan føre til ekte date etter en viss prosent av nettmøtene. Det er for mange mer effektivt å hoppe over nettet og gå rett til å snakke med ekte mennesker ute i det virkelig liv. Nettdating er forøvrig en arena som passer best for de som er gode til å skrive.

Et annet poeng med å heller møtes i det virkelige liv er at man fort merker om kjemien er tilstede - og kanskje er det kjemi med noen man aldri ville vurdert engang ut i fra tekst og bilde. Og en som ser "perfekt" ut på skjerm er det kanskje ikke kjemi med i det hele tatt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Et annet poeng med å heller møtes i det virkelige liv er at man fort merker om kjemien er tilstede - og kanskje er det kjemi med noen man aldri ville vurdert engang ut i fra tekst og bilde. Og en som ser "perfekt" ut på skjerm er det kanskje ikke kjemi med i det hele tatt.

Riktig.

Det man egentlig finner ut på nettet er hvem som passer som nett-brevvenn, og det alene er jo ikke dårlig. Men det som er trist med det er at disse nettbrevene ender opp med en date, som i de aller fleste tilfellene fører til avslutningen av et fint brevvennskap og knuste drømmer. Ikke rart mange på nettet unngår fysiske møter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, I Grosny said:

Har liten tro på standarisert e-post. Det er bedre å utvikle en dialog med den du skriver med der du følger opp den personens innspill.

Var humoristisk ment med standardisert epost, men kanskje det er en vei fremover for noen som er ute etter et forhold 🤷‍♀️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...