Gå til innhold

Hvem kan jeg kontakte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med mental helse hjelpetelefon? 
Har prøvd ringe men kommer jo aldri gjennom.. finnes det noen andre hjelpetlf? Prøvd kirkens sos også men kommer ikke gjennom der heller 

Anonymkode: ecfcd...8ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ringt mental helse. Du skal komme igjennom med en gang. Hvis du virkelig ikke kommer gjennom på noen av hjelpelinjene bør du skrive et avisinnlegg om sviktende hjelp for psykisk helse 

Anonymkode: 0abc2...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo bare vente i telefonkø.. 

Anonymkode: 7c843...27e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legevakt 

Anonymkode: 5e0e4...15f

• Liker 2
Skrevet

Hvor lenge har du ventet på svar? 

AnonymBruker
Skrevet

De har chat tjeneste også. Og så er Kirkens SOS også et alternativ

Anonymkode: 81079...116

AnonymBruker
Skrevet

Er du her inne nå? Har du kommet frem noe sted? Snakk med oss som er her hvis du fortsatt trenger ♥️

Anonymkode: e03e8...94d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Legevakt 

Anonymkode: 5e0e4...15f

Hvorfor skal jeg ringe legevakt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du her inne nå? Har du kommet frem noe sted? Snakk med oss som er her hvis du fortsatt trenger ♥️

Jeg trenger bare noen å snakke med. Har mistet et familiemedlem i en ulykke, og har sorg. Hadde bare vært godt å snakket med noen utenforstående. Vi har jo hverandre i storfamilien, men vi kan ikke bare tære på hverandre heller. Samme men venner. Derfor snakke med noen utenforstående.. 

står som nr 8 i køen.. etter 45 min venting, du står som nr 7 i køen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler at du ringer til din lokale kirke (altså en kirke i gamle statskirken, ikke en frikirke) og ber om å få snakke med en diakon. Det er en prest som jobber med å hjelpe folk i sorg og livskriser. Dere behøver ikke snakke om Gud. Diakonen kan støtte deg gjennom sorgen. Det er gratis. Du kan få hjemmebesøk, dere kan snakke på telefonen, dere kan møtes i en park eller du kan komme på diakonens kontor. Det velger du. 

Kondolerer med tapet. Jeg håper du får den støtten du trenger. ❤️

Anonymkode: 84c51...256

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å ta kontakt med kommunen din og avdeling for psykisk helse. Jeg har fått hjelp i min egen kommune, har hatt en fast person jeg har hatt samtaler med i noen måneder nå. Det hjelper mye.

Anonymkode: 81e43...cfa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trenger bare noen å snakke med. Har mistet et familiemedlem i en ulykke, og har sorg. Hadde bare vært godt å snakket med noen utenforstående. Vi har jo hverandre i storfamilien, men vi kan ikke bare tære på hverandre heller. Samme men venner. Derfor snakke med noen utenforstående.. 

står som nr 8 i køen.. etter 45 min venting, du står som nr 7 i køen.. 

Det var håpløst lenge. Har du prøvd chatten de har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...