Gå til innhold

Date deprimert mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med dette? 

Anonymkode: ffb11...0df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man blir neglisjert, utsatt for hot and cold treatment, føler at det er noe galt med seg at man ikke er bra nok eller sexy nok, generelt veldig lite givende og blir veldig destruktivt for deg 

Anonymkode: 0fd67...740

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er tøft og skulle leve med en person som har en depresjon. Så jeg ville være veldig skeptisk til og gå inn i et nytt forhold med en som har en depresjon. Har erfaring med det selv, jeg ble nærmest en støttekontakt, nå hadde vi barn så for meg var det liksom en forpliktelse. Men han dumpet meg, fordi han trodde jeg var problemet for at han var sånn. Jeg unner han ikke og være så dårlig, og nå 12 år seinere er han forsatt langt nede. 
Nå vet ikke jeg hvor alvorlig det er for han du vurdere og date, men prøver du så ha øynene vid åpne. Lett og se ting mye lettere en ting er, når kjærlighet gjør blind. Men en som er depressiv, har ikke så mye og gi. Veldig flatet i følelser, man ender opp som oftes og være mere en støttekontakt en partner. Og ikke snakk om frykt for noen som er langt nede. Man kan ikke gi noe til et annet menneske som man ikke selv har, som kjærlighet, støtte osv. fordi depresjon gjør noe med et menneske. Før dem kan gå inn i et forhold, bør dem selv få hjelp.

Anonymkode: 63997...ba6

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gå videre. Man må først få orden på det mentale, så får man prøve ut dating.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært borti en sånn mann. Det begynte å bli seriøst, han trakk seg unna. Sa dette går fort fram. Etterpå etter 4 måneder tar han kontakt og sier: hadde det ikke bra med meg selv, slet litt psykisk. Jeg vil treffe deg igjen, du virker som bra jente. Jeg takket nei til ny date med han. Hvorfor bli brukt??

Anonymkode: cf88d...093

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempevondt og vanskelig. Avtaler som ikke holdes, meldinger som ikke blir besvart. Du blir sittende å tenke det er noe feil med deg, at de egentlig vil ha deg ut av livet. Det går veldig på selvtilliten løs og tankene begynner å kverne konstant.

Anonymkode: 622ab...3dd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ærlig talt ikke gjort. Jeg fikk alvorlig deprimert mann da barna var under to år, og måtte til slutt flytte fra ham for en periode for å ikke gå til grunne selv. Vi kunne ikke det begge to. 

Har selvfølgelig forståelse for at folk kan slite psykisk, men det er ikke tiden for å gå inn i et forhold når man er deprimert. 

Anonymkode: 27674...cd0

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg ender det gjerne med at det blir du som må ta mesteparten av initiativet, og det at det ikke går begge veier gjør noe med deg etterhvert.

Anonymkode: 622ab...3dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en gang at det å bli ignorert er like vondt som å bli fysisk mishandlet. Med en deprimert date vil du oppleve å føle deg avvist og oversett mye. Det blir som regel deg som holder kontakten gående, og jeg skal love deg at det ikke er noen god følelse å alltid være den som tar kontakt. De gangene du får svar på meldingene dine så er det gjerne kort, og ingen innbydelse til en lengre dialog. Og selv om du fikk svar på den ene meldingen, så får du kanskje ingen om du svarer på vedkommendes melding igjen, selv om du ser de er online...   Andre ganger får du ingen svar i det hele tatt, kanskje til og med over lengre perioder. Du blir sittende å lure på når du skal sende noe mer, om de vil sette pris på en støttemelding, om du har sagt noe feil, eller om du maser.. det er en ekstremt slitsom relasjon å forholde seg til. Du blir gående å kverne uten å få svarene, du går og tolker deg frem hele veien - fordi du får lite svar fra dem. Det blir veldig destruktivt og utmattende etterhvert.

Anonymkode: 0848d...ff1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har jeg vært borti, og det vil jeg fraråde. Vi var sammen et års tid. Da vi møttes så sa han at han var veldig klar for forhold etter å ha fått bearbeidet samlivsbrudd og kommet seg over en depressiv fase. Nå var han sterk og glad og klar for å leve.
Viste seg at han hadde hatt angst og depresjon hele livet, skammet seg, dekket over og løy for meg. Han kom med de rareste bortforklaringer på hvorfor han ikke kunne ditt og datt, hvorfor han kom for seint og div. og det tok noen måneder før han brøt sammen og fortalte at det var pga. angstanfall og depressive reaksjoner at han rota det til.
Hadde han vært åpen, tatt imot hjelp og tatt tak i helsa si ville jeg sikkert hatt en annen erfaring med å ha en deprimert kjæreste, men løgner og dekkhistorier ødela hele tilliten til ham. Ville ikke gått inn i noe slik på nytt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet noen da jeg var deprimert. Men jeg gjorde det for å komme meg ut av den. Jeg satt ikke og brettet ut om min depresjon som en idiot. Jeg var morsom, søt og spilte med. Inni meg noe kynisk selvsagt. ..

Traff en kar jeg likte etter en stund og ristet av meg depresjon. 

Hvilken looser sier at han er deprimert til en random date, og forventer gan sympati?,

Idiot. 

Anonymkode: 98c65...fa0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en som godt mulig var bipolar (jeg fant medisiner på badet hans). Han fortalte at han i perioder slet med depresjon og jaggu var det depresjon. Han la alt på meg. Hvis han bare kunne ha en kjæreste og samboer så ville han bli frisk fra depresjon, hvis han bare kunne være hos meg hele tiden så ville han bli frisk. Jeg ble veldig påvirket av hans sykdom og kjente at det dro meg ned. Jeg gjorde det slutt og sa at jeg ikke kunne bære hans lykke på mine skuldre.

Anonymkode: be533...c82

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, norw said:

Gå videre. Man må først få orden på det mentale, så får man prøve ut dating.

Så en kroniker bør aldri få oppleve et forhold?

Klart det gå an å date som deprimert, eller date deprimerte. Alt handler om hvordan vedkommende forholder seg til problemet.

Anonymkode: 967b4...ae3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klart det gå an å date som deprimert, eller date deprimerte. Alt handler om hvordan vedkommende forholder seg til problemet.

Ingen som skylder noen når det kommer til dating

Anonymkode: 443b1...f7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, man blir neglisjert, utsatt for hot and cold treatment, føler at det er noe galt med seg at man ikke er bra nok eller sexy nok, generelt veldig lite givende og blir veldig destruktivt for deg 

Anonymkode: 0fd67...740

Skulle inn og skrive dette. Det slet ned hele selvfølelsen min å bli tatt så for gitt og kastet vekk som ingenting. 

Anonymkode: 57242...911

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker deprimerte folk ofte har mer enn nok med psyken sin og seg selv, så det ville jeg holdt meg unna. Helt ferdig med å være omsorgsgiver, nå vil jeg bare ha det bra og gøy.

Anonymkode: 01bed...004

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen som skylder noen når det kommer til dating

Anonymkode: 443b1...f7c

Det er det heller ingen som sier.

AnonymBruker
Skrevet

Min eneste erfaring med å date og innlede et forhold til en depressiv person er følgende:

Du er støttekontakt, foreldre, psykolog, mental trener osv. og når personen blir bedre må hen bryte forholdet og gå videre da du er en påminnelse på den tunge tiden.

Anonymkode: 46792...e94

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Absolutt ikke. Den deprimerte får først forholde seg til seg selv og hjelpe seg selv. Det er ingen andre sitt ansvar. 
ALDRI om jeg hadde frivillig valgt en som er deprimert, har angst eller strever med psykisk uhelse på andre måter 

Anonymkode: 496dd...b4a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Absolutt ikke. Den deprimerte får først forholde seg til seg selv og hjelpe seg selv. Det er ingen andre sitt ansvar. 
ALDRI om jeg hadde frivillig valgt en som er deprimert, har angst eller strever med psykisk uhelse på andre måter 

Anonymkode: 496dd...b4a

Helt enig her. Ødela 3 år av mitt liv og vårt felles barn med å inngå i et slikt forhold. Aldri igjen!

Anonymkode: 45231...388

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...